Ciao mix snor wil niet harder.

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao mix snor wil niet harder.

This topic contains 13 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Big-Maori 9 years, 11 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #184631

    frubo
    Topic starter
    Berichten: 4

    Beste mensen.

    Ik heb sinds kort een vespa ciao mix snor aangeschaft en vond het meteen wat te langzaam aangezien hij ook nog origineel was. Dus ik ben begonnen met een proma circuit en een 13/13 carb. beetje afstellen met sproeiertje 50-52 en de luchtfilter wat aangepast rijdt hij prima…. tot de 28 km/h -_- dit was ook de snelheid voor de nieuwe set up.
    Op top lijkt wel of hij heel erg inhoud in toeren en iets hem begrensd. De cdi?
    Kan iemand mij hierbij helpen?

    #199851

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    De CDI is niet je beperkende factor bij een Ciao. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in je carburatie benzine/luchtverhouding. Misschien kan je de luchtfilter nog wat meer aanpassen en een gaasje weghalen bijvoorbeeld.

    #201935

    briantel
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Wat voor poelie heb je er op zitten?

    Wat je zou kunnen doen is je inlaat opboren en veilen. Met een 13-13 carb moet je sneller gaan dan 28 maar omdat je inlaat naar je blok toe kleiner is dan 13 mm komt de hoeveelheid benzine die je carb leverd niet in je blok.

    #201936

    frubo
    Topic starter
    Berichten: 4

    Er zit een poulie maat 80 op. Heb zojuist een andere cdi erop gedaan wat geen verschil maakte. Door de bromklok rijdt hij ietsjes sneller (30km/h) op gps. Heb nu net ook een standaard luchtfilter met sproeier 44 erop gezet en heb het idee dat hij er beter door rijdt. De bougie kleurt ook mooi bruin. maar nog… niet harder dan 30 km/h

    De inlaat is ook niet versmald. Ik snap er eigenlijk niks meer van ghehe

    #189486

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Is de uitlaatpoort niet dichtgekoold? Dat kan ook een begrenzende factor zijn.

    #201647

    markvandeheuvel
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Ik zou zeggen een kleine poelie nemen: 65/70. Trekt dan niet meer zo best op maar als je langere stukken rijd scheelt het wel

    #189012

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    frubo :

    Op top lijkt wel of hij heel erg inhoud in toeren en iets hem begrensd.

    Werkt je mixpomp nog wel goed (verstopt, versleten, los) te weinig smering begrenst nogal !

    TICKLING BARN
    #189011

    frubo
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik heb vandaag een malossie luchtfilter gekocht met sproeier 50 nu erin. Hij rijdt wel prima maar niet echt snel…
    Wat zou een ciao moeten rijden met mijn set up? Ik denk dat ik het blokje eens goed onder handen ga nemen en alles eraf ga draaien en dan maar verder zoeken.
    Ik denk niet dat het aan de poelie moet liggen…

    #201947

    Export_Bier
    Bijdrager
    Berichten: 21

    Precies het zelfde probleem hier.

    #201948

    Big-Maori
    Bijdrager
    Berichten: 12

    ik heb dan geen mix….ik heb/had een catalyzed, en de mijne rijd met de hiernaast staande setup, 12/7 carb, 42 sproeier, originele luchtfilter met 2 – 5mm gaatjes extra, en een techno citypower uitlaat en snorklok 45+Km

    #196419

    eaSI rider
    Bijdrager
    Berichten: 115

    Weet je zeker dat er een bromklok op zit? Ik heb me daar ook een paar keer in vergist.

    #201918

    frubo
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ok, flinke update!

    Ik heb het hele blok vervangen door een bromblok. Deze meteen ook maar een stukkie uitgeveild.
    Bij het demonteren van de cilinder zag ik al wat problemen. Cilinder poorten en uitlaatpoorten aangekoekt. Met name de uitlaatpoort was bijna voor de helft dicht gekoekt. Ook groefjes in de cilinder.

    Nu op het bromblok een dr70 erop gelegd.

    Nu wil ik mijn oliepompje afsluiten. Moet ik dan ook het punt waar de olie in de carter gaat dicht maken? Het tuutje is namelijk afgebroken.

    Daarnaast krijg ik hem nog niet gestart. Hij heeft heel veel compressie en daardoor looptie zwaar aan.
    Ik ben bang dat ik mijn keerringen er veel te diep in heb gedaan. Kan dit een gevolg zijn van valse lucht?

    #194901

    Ramirez
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Het ‘tuutje’ is los te krijgen. Zoek naar slangpilaartje bij diverse webshops en je vind ze voor Nog geen 7 Euro. Het verwisselen van zo’n ding is ook niet echt hogere wiskunde.;)

    #194900

    r32
    Bijdrager
    Berichten: 574

    Je zou dit ” tuutje ” ook kunnen dicht solderen.

    Dit werkt ook prima.

    Ik zou me wel een nieuwe keerring zetten , de keerring moet gelijk liggen met de bovenzijde carter.

    Je zegt dat hij te diep ligt daarom za, hij dan gaan aanlopen en stuk gaan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.