ciao mix snor iets harder laten lopen met andere poelie ?

Home Forums Techniek Opvoeren ciao mix snor iets harder laten lopen met andere poelie ?

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door KillerNoway 2 weken geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

jordyhulst
    Topic starter

goeiedag ik ben nieuwe hier op het forum dus stel ik mij ook even snel voor.

dit is mijn 4de brommer tot nu toe !

1e was een puch maxi !

2e was een tomos snor

3e was een super mooie nette derbi uit 2008, dit was mijn trots maar omdat ik er meer voor kon krijgen dan dat ik er voor gegeven heb , had ik hem weg gedaan.

4e is de piaggio ( vespa ) ciao mix snor waar ik een vraagje over heb.

hij is helemaal orgineel met een 12/7 carb enzovoort en contactpunten blok.
    nu wou ik hem iets harder laten lopen door andere poelie omdat hij nu wel erg veel toeren maakt bij zijn top 30km/u
    wat voor een poelie zal ik er op moeten leggen?
    ook zit er een snorklok in heb ik het vermoeden.
    ik zat zelf te denken aan poelie 65 ?

graag hoor ik jullie idee

mvg Jordy

r32
    Bijdrager

Hoi,

als alles voor de rest origineel is zou ik er een 70 mm poelie opleggen origineel ligt er een 85 mm op ( is wel in het echt 78 mm)

65 mm met alles origineel is denkelijk te klein.

je kan er ook een gianelli citypower uitlaatje op leggen . ( denk dan wel dat de sporoeier ook iets groter moet dan origineel)

p.s lees de how to’s door.

gr R32

jordyhulst
    Topic starter

mijn plaatselijke bromboer had alleen poelie 65 liggen met een passende snaar, dus die maar geprobeerd.
    en ja hoor hij trekt nog redelijk op en dat zelfs met 2 man.
    en hij draait nu een normaal toerental in plaats van dikke overtoeren.
    denk dat de topsnelheid nu ongeveer 35-40 km/u is.

alleen bij mijn koppeling komen rare geluiden van daan zoals:

* bij stil staan maakt hij een zoemend/suizend geluid.

* bij optrekken en afremmen voor dat de koppeling uit of ingaat tikt hij.

ik zat zelf te denken aan de naaldlager in het koppelingshuis of mijn krukas lagers.

graag hoor ik weer van jullie 🙂

r32
    Bijdrager

Hoi,

poelie 65 mm , dat is het voordeel dat je in groningen woont in limburg kom je dan bijna geen berg meer op

Kijk voor dat zoemend geluid eens naar de startsegmenten of koppelingsschoentjes zit er nog genoeg materiaal op.

Had je het met die andere v snaar ook ( anders misschien te strak of te slap gespannen).

Succes. Gr R32

Jordi
    Bijdrager

Hoi,

Ik heb een aantal dagen geleden een Vespa ciao (25km) gekocht uit 2005 en hij is nog helemaal origineel nog en loopt nu rond de 30 alleen zou ik hem iets harder willen laten lopen, het liefst rond de 40 maar iets minder hard is ook niet erg.
    Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je dan de poelie moet vervangen en de v-snaar maar nu zou ik graag willen weten wat ik dan voor poelie zou moeten kopen als ik dat zou willen. er staat op het achter rekje dat er een 83mm in zou zitten maar dat weet ik niet 100% zeker. Welke maat zou ik dan het best kunnen gebruiken een 70 of 80mm ?

Ik hoor graag!

Magnus01
    Bijdrager

83 bestaat niet zover ik weet, 95 of 105 heb je. Neem maar een 80 want een 70 trekt echt vreselijk op als je snor blok origineel is. Je kan ook nog een snel uitlaatje er onder zetten.

super bravo.
    Bijdrager

of grotere sproeier er in wil ook wel eens helpen.

Jordi
    Bijdrager

Oke, bedankt mannen!

KillerNoway
    Donateur

Poelie 83 bestaat zeer zeker. Echter noem ik ze zelf altijd 85mm.

Wat ik altijd doe in zulke situaties is een bromklok aanschaffen. Dat is de vertandingsbox in je achterwiel. Dan hoef je niet te kloten met poelies en vsnaren en weet ik veel wat. Gewoon achterwiel eruit, bromklok erin en alles weer terugzetten. Je zou dan rond de 40 a 45kmu rijden. Brommertje blijft lekker zuinig en de trekkracht zou niet heel veel afnemen. Mocht de trekkracht net te laag zijn kan je vervolgens altijd een 95 poelie monteren.

Ik vind het zelf de fijnste oplossing altijd. 😊

Wat is nu het verschil tussen een snorklok en een bromklok zou jij je nu afvragen natuurlijk. Een snorklok heeft 4 tandwielen, een bromklok 2. Zie de snorklok als de 1e versnelling in je auto en de bromklok als de 2e versnelling in je auto. 😉

Even offtopic: Mocht je een ander uitlaatje erop willen hebben houd in je achterhoofd dat je een 23.5 mm flens hebt.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.