Ciao mix loopt slecht en valt uit.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao mix loopt slecht en valt uit.

This topic contains 6 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by ludobeltman 10 years, 3 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #211561

    ludobeltman
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo,

    Ik heb hier een ciao mix waarvan de olie tank is afgesloten en ik dus mengsmering in de tank moet doen bij de benzine (1:50).

    Maar nu het volgende probleem.

    Vorige week is mijn zuigerveer geknapt en heb er een compleet nieuwe zuiger in laten zetten met nieuwe zuigerveren.

    En nu loopt hij heel slecht.

    Ik moet hem aanrennen en start wel (ook in de shoke) maar als ik het achterwiel op de grond zet valt hij uit.

    Hij is geheel standaard behalve de afgesloten olietank.

    En ik heb de carbarateur ook al schoon gemaakt.

    Wat kan ik hieraan doen?

    Verplaatst.

    #235086

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Heb je gecheckt op valse lucht? ik heb dit probleem ook gehad en alles zoog aan behalve door de caburateur 😀

    Groet

    #233441

    ludobeltman
    Topic starter
    Berichten: 4

    R.Zwiers :
    Heb je gecheckt op valse lucht? ik heb dit probleem ook gehad en alles zoog aan behalve door de caburateur 😀

    Groet

    hoe zou ik dat kunnen controleren?

    #234502

    fallenes
    Bijdrager
    Berichten: 100

    heb jezelf het zuigertje erin gezet of iemand anders?

    het kan zijn dat het zuigertje er verkeerd om inzit.
    er staat een pijltje op de zuiger en die moet naar de uitlaatpoort wijzen, als die verkeerd om zit dan loopt die wel maar komt die niet opgang.

    #236961

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    ludobeltman :

    R.Zwiers :
    Heb je gecheckt op valse lucht? ik heb dit probleem ook gehad en alles zoog aan behalve door de caburateur 😀

    Groet

    hoe zou ik dat kunnen controleren?

    Met deo bij je cilinder kop spuiten, cilinder voet, en op je carter pakking. Zelf kwam ik er door op mijn inlaat bus te sluiten ook achter dat de verloopbus van mijn carburateur niet goed aansluit.

    Als je deo spuit, terwijl je brommer loopt, dan zal je een verandering in je toeren tal horen, of hij valt uit.
    Als je dat hoor, zuigt die dus valse lucht aan.

    probeer het maar, 2 min werk 🙂

    Succes!

    #239123

    ludobeltman
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik heb nu de zuiger omgedraaid dus de pijl wijst naar de kant van de uitlaat.

    Maar nu wil ik hem aandrukken maar het is super zwaar en wil nog niet starten of lopen waaraan kan dat liggen?

    #223126

    fallenes
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Heb je de decompressie hevel en kabel aangesloten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.