This topic contains 15 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by spike 13 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 mei 2010 om 01:08 #212591
Hallo , ik krijg mijn vespa met vario niet aan.
Als ik ga rennen en hij eenmaal aanpakt dan blokkeert mijn achterwiel en krijg ik niet genoeg snelheid behalen om hem aan te kijgen (met of zonder start veertjes heeft geen invloed =c ). (Dit is de eerste keer dat het blokje zal lopen nadat andere cilinder + uitlaat + tuning)Een tijd geleden ging de boormachine uit 1989 kapot en nu heb ik alleen een accu boormachine en deze heeft niet genoeg kracht om hem aan te krijgen.
Nu zat ik te denken om een compressor te halen en hem aan te krijgen daarmee, maar wat is het beste opzetstuk?
een luchtdruk ratel of een lucht tol (deze is volgens mij niet geschikt) .En hoeveel bar meot de compressor kunnen leveren?
BVD thijs
23 mei 2010 om 01:48 #216385Als je gewoon flink op je achterwiel gaat hangen, krijg je hem gewoon aangedouwt.
Lukt mij ook…23 mei 2010 om 07:32 #216386Ja,maar een 50cctje tegenover een 80cc maakt een groot verschil hoor.En proberen zoals hierboven beschreven zou moeten lukken,maar wel met wat moeite.
23 mei 2010 om 08:09 #216387Decompressie?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 mei 2010 om 08:12 #216388Had een 70 dr die ik aanliep en 1:13 vertanding, en 80 polini maakt niet zoveel gok ik, met 80cc rij je neem ik aan niet met 1:13.
23 mei 2010 om 08:41 #216389Net zoals arvid zegt, druk je decompressie in, ga op je zadel zitten en duw m een stukje vooruit. Zou ie zo aan moeten springen..
23 mei 2010 om 11:44 #216390ja Arwin heb gelijk
ik heb 65 cc en die doet het ook met decompressie
na een paar meter …23 mei 2010 om 12:31 #216391Toendertijd was mn koppakking ook wat gaar en ontsnapte er lucht. ik zal binnekort de koppakking vervangen en opnieuw proberen.
En ik heb toen oo kde decompressie gebruikt , maar zelft toen ik met de decompressie en op mijn achterzadel leunde kreeg ik hem niet aan maar wel een brrr .
Blokje heeft nog niet gelopen en is dus ook nog niet afgesteld , daaraan zou het ook aan liggen.Anders moet ik maar eens een fatsoenlijke boormachine of compressor kopen.
24 mei 2010 om 14:30 #213845ik heb nu ook een vario met 1:13 100mm (word 90) 70cc malossi en HD decompressie kop.
Nou echt ik ren me het schompes maar krijg hem absoluut NIET aan !! me rug is kapot nu en helemaal bezweet ik krijg niet genoeg snelheid om dat pokke ding aan te krijgen ! (ik heb me startveren eruit anders zou ik helemaal hard moeten rennen.) iemand suggesties π en nee ik heb geen luchtgereedschap
24 mei 2010 om 14:33 #213846Decompresseur goed aansluiten en je brommer goed afstellen. Als het goed is heb je een brommer met vario zo aan.
24 mei 2010 om 14:35 #213847gewoon op het zadel zitten en met je benen om je heen trappen, wel met startveertjes erin, anders is aanlopen met vario gewoon klote.
met me getjoende 70 cc lukte het zelfs gemakkelijk;)
24 mei 2010 om 15:06 #213837zonder decompressieklepje gaat het je moeilijk lukken, als je dat in orde hebt is het toch geen probleem?
24 mei 2010 om 16:11 #216394me brommer is GOED afgesteld alleen het aanlopen gaat gewoon niet zo makkelijk als poelie 80 π zonder startveren
maar ik heb hem uiteindelijk wel aangekregen met hulp van me vader ik ging zitten en hij ging duwen… en me decompressieklep gaat maximaal als ik de hendel in duw… ik heb dan wel geen startveren in me koppeling maar dat maakt toch niet uit zodra die segmenten uitklappen staat me wiel stil π
EDIT: joeeppiieee nu ook nog me snaar uit me schijven gelopen en snaar bijna helemaal weg gesleten Γ¨n nu is hij niet bruikbaar meer ook want eerst paste er 2,5 vinger tussen als je de snaar in het midden samendrukte en nu raken ze elkaar aan ! en ja me blok zit vast en ik had hem zo ver mogelijk naar voren geduwd tijdens het monteren… *zucht* ik word er echt moedeloos van !
Word het aanlopen makkelijker als ik bijvoorbeeld een 1:11 naaf monteer of word het nog zwaarder ?
24 mei 2010 om 17:02 #216395@ Just: het is gewoon stom als je de startveren met vario eruit haalt:
je segmenten slaan gelijk aan, maar hij start niet omdat je niet hard genoeg loopt.
als je ze erin laat, kun je eerst erop gaan zitten, dan met je benen aanduwen, dan maak je veel meer snelheid en is de kans op starten veel groter.het aanlopen wordt niet makelijker als je een andere vertanding neemt. waar het wel makelijker van wordt:
achterkoppeling helemaal schoonmaken+schuren en ontvetten, als ie niet helemaal schoon is he;)
dus stop je veren erin en ga erop zitten, of laat je van een bergje afrollen en dan garandeer ik dat ie makelijk start.
je snaar stond dus veels te strak dan, de snaar moet op de schijven liggen, het knijpen maakt niks uit bij vario, dan knijp je hem in de schijven.
vario is inderdaad wennen in het begin, maar als je het eenmaal snapt is het wel leuk.
ik vond het te veel zuipen en niet comfortabel rijden, dus rij ik weer poelie, leker rustig.
succes ermee
24 mei 2010 om 17:09 #216396oke bedankt π maar ik dacht altijd dat de vertanding ook invloed had op het aanrennen maar dus niet nou me koppeling is helemaal schoon dus daar kan het niet aan liggen en ik zal me startveren terug plaatsen π
dat me snaar te strak stond is niet waar want hij lag op de schijven ! ik heb zo’m malossi snaar en dat witte randje stof wat aan de zijkant zit kon je ik zal straks eens wat foto’s posten.
EDIT: het probleem met de los lopende snaar is al gevonden omdat me achterste schijf aanliep heeft hij blijkbaar zoveel kracht moeten zetten dat hij me hele blok naar achter heeft getrokken want me blok stond eerst bijna helemaal naar voren en nu stond hij maximaal naar achteren π
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.