Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao loopt niet meer wanneer blok warm is
This topic contains 19 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 8 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
17 februari 2016 om 20:56 #211917
Goedenavond, mijn ciao loopt goed na het een lange tijd niet goed gedaan te hebben, bleek de condensator en cp te zijn die zijn nu vervangen en hij doet het weer. Maar hij loopt alleen goed als ik hem start met koude motor, als ik dan een tijdje heb gereden en ik zet m uit is ie niet meer te starten totdat de motor is afgekoeld. Zit een sproeier 62 in met een koffiebruine bougie.
Ook kan ie niet gestart worden als lichtschakelaar aanstaat.
Benzine en lucht krijgt ie, carb is net nieuw en het hele blok is onlangs door florian van dit forum onder handen genomen.Gr.
17 februari 2016 om 20:59 #242174Kan zijn dat de keerring toch lek gegaan is.. Deze wordt wanneer hij warm wordt wat soepeler en zou dan wat lucht kunnen doorlaten waardoor hij moeilijk gaat doen dit is even kwestie van kijken of deze droog of nat is.
Verder kan het wezen dat je condensator toch niet helemaal fris is waarna deze bij warm worden niet meer de juiste waardes aanhoudt en dus ook even wilt afkoelen.
17 februari 2016 om 21:05 #242175Oké, hoe en wanneer kan ik zien of deze ‘nat’ is, zo ja hoe kan ik hem eruit krijgen?
17 februari 2016 om 21:07 #242176Door je vliegwiel er uit te halen en dan het ontstekingsnokje af te nemen.
17 februari 2016 om 21:10 #242177En dan gewoon eruit wrikken met een schroevendraaier o.i.d.?
17 februari 2016 om 22:57 #242178Dat hij niet wil starten met de lichtschakelaar aan, is best apart.
Ik zou dat eerst nalopen. Alles los halen en alleen de ontsteking aangesloten laten zitten en kijken of je de klacht nog hebt.Niet opgelost?
Ik zou toch even een groter sproeier monteren 64 of 66.Niet opgelost? Als je een ander bobine het liggen deze even erop zetten, een kapotte bobine doet het soms wel als die koud is.
Niet opgelost?
Dan pas het blok eruit en openen.Misschien even een foto posten van wat je achter het vliegwiel aan bedrading hebt zitten. Alle bedrading goed nakijken op slijtage plekken. (misschien komt er een draad tegen het vliegwiel)
Er zit een veertje in de keerring, als het kunststof zachter word zou hij dus beter af moeten dichten.
Als hij beschadigt is en zodanig lekt dat hij daardoor niet meer wil starten dan heb je op zeker vette aanslag in je vliegwiel en alles wat daar achter zit.
Als de boel vet is; keerring vervangen en puntjes schoon maken. Zowiso, zou ik de condensator vervangen.
Ook al zit er net een nieuwe in.18 februari 2016 om 04:33 #242179Ik had dit probleem ook bij een ciao met electronische ontsteking.
Bij mij zat het probleem in de elektrode afstand van de bougie, die was te groot om met koude motor het licht aan te zetten.
Probeer de elektrode-afstand van de bougie iets kleiner te maken 😉Mvg
Jeroen18 februari 2016 om 17:05 #242180Lichten goed aangesloten?
Als je stroom op je massa zet dan gaat ie ook niet echt een goede vonk maken.18 februari 2016 om 18:06 #242181Het bedradingscircuit van het licht heeft niets te maken met de ontsteking.
Zijn twee aparte dingen(spoelen).
Maar ze gebruiken wel de zelfde massa en/of -pool(het frame en blok enz).
Dus misschien als de 6volt stroom uit de lichtspoel ergens aan massa komt misschien dat dan de ontsteking dit niet
zo lekker vind.
Ook heb ik zelf wel eens gehad toen de condensator slecht was en ik me licht aandeed de brommer er ook mee ophield.
Ik heb zelf wel eens bij een Ciao de twee stekkers die aan het blok gaan verkeerd om gedaan.Gr. Wim.
21 februari 2016 om 11:32 #242188Bedankt allemaal voor de reacties, toen ik dus een paar dagen terug de condensator had vervangen heb ik dit aangetroffen: http://imageshack.com/a/img921/3585/cR6gxP.jpg . Dit is de draad die van de cp naar de bobine gaat, hij heeft tegen het vliegwiel aangelopen.
Zou dit het probleem kunnen zijn? Als het te warm wordt dat t geen goede stroom meer doorlaat o.i.d.?
anders werk ik alsnog dat die dingen af die jullie gezegd hebbengr
21 februari 2016 om 12:00 #242189Ga er maar vanuit dat dit het is.
Het moet ieder geval gerepareerd worden.
Die draad en aansluitingen mogen nergens massa raken.
Dan merk je vanzelf of het weg is.Gr. Wim.
21 februari 2016 om 12:38 #242190Ik kan me niet voorstellen dat dit blokje onlangs onder handen genomen is.
Wat is er aan dit blokje gedaan dan?Gelukkig breken er nu betere tijden aan voor je.;)
21 februari 2016 om 13:06 #242191@wim heb je een idee waar ik zo’n draad nieuw vandaan kan halen?
@zevenenergie Florian van dit forum heeft voor mij het blokje gereviseerd (behalve het onstekingsgedeelte dan ik wist niet eens dat dat stuk was dus), hij heeft de inlaat en carter en dergelijke bewerkt voor me en nieuwe krukaslagers enzo.
21 februari 2016 om 13:35 #241287Als je genoeg lengte hebt, inkorten en opnieuw aan het oog solderen.
Anders gewoon een draad, stekkertjes solderen en klaar.
Blijf bij montage er steeds aan denken dat geen draad de massa mag raken.Gr. Wim.
21 februari 2016 om 14:02 #241286Dankje wim, lengte is er genoeg. Maar wat bedoel je precies ermee dat het de massa niet mag raken? Daar zorgt de rubberen draad eromheen toch voor? Sorry ik ben echt een nul wat betreft elektra enzo.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.