Ciao loopt niet meer wanneer blok warm is

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt niet meer wanneer blok warm is

This topic contains 19 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 8 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #211917

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    Goedenavond, mijn ciao loopt goed na het een lange tijd niet goed gedaan te hebben, bleek de condensator en cp te zijn die zijn nu vervangen en hij doet het weer. Maar hij loopt alleen goed als ik hem start met koude motor, als ik dan een tijdje heb gereden en ik zet m uit is ie niet meer te starten totdat de motor is afgekoeld. Zit een sproeier 62 in met een koffiebruine bougie.
    Ook kan ie niet gestart worden als lichtschakelaar aanstaat.
    Benzine en lucht krijgt ie, carb is net nieuw en het hele blok is onlangs door florian van dit forum onder handen genomen.

    Gr.

    #242174

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Kan zijn dat de keerring toch lek gegaan is.. Deze wordt wanneer hij warm wordt wat soepeler en zou dan wat lucht kunnen doorlaten waardoor hij moeilijk gaat doen dit is even kwestie van kijken of deze droog of nat is.

    Verder kan het wezen dat je condensator toch niet helemaal fris is waarna deze bij warm worden niet meer de juiste waardes aanhoudt en dus ook even wilt afkoelen.

    #242175

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    Oké, hoe en wanneer kan ik zien of deze ‘nat’ is, zo ja hoe kan ik hem eruit krijgen?

    #242176

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Door je vliegwiel er uit te halen en dan het ontstekingsnokje af te nemen.

    #242177

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    En dan gewoon eruit wrikken met een schroevendraaier o.i.d.?

    #242178

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Dat hij niet wil starten met de lichtschakelaar aan, is best apart.
    Ik zou dat eerst nalopen. Alles los halen en alleen de ontsteking aangesloten laten zitten en kijken of je de klacht nog hebt.

    Niet opgelost?
    Ik zou toch even een groter sproeier monteren 64 of 66.

    Niet opgelost? Als je een ander bobine het liggen deze even erop zetten, een kapotte bobine doet het soms wel als die koud is.

    Niet opgelost?
    Dan pas het blok eruit en openen.

    Misschien even een foto posten van wat je achter het vliegwiel aan bedrading hebt zitten. Alle bedrading goed nakijken op slijtage plekken. (misschien komt er een draad tegen het vliegwiel)

    Er zit een veertje in de keerring, als het kunststof zachter word zou hij dus beter af moeten dichten.

    Als hij beschadigt is en zodanig lekt dat hij daardoor niet meer wil starten dan heb je op zeker vette aanslag in je vliegwiel en alles wat daar achter zit.

    Als de boel vet is; keerring vervangen en puntjes schoon maken. Zowiso, zou ik de condensator vervangen.
    Ook al zit er net een nieuwe in.

    #242179

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik had dit probleem ook bij een ciao met electronische ontsteking.
    Bij mij zat het probleem in de elektrode afstand van de bougie, die was te groot om met koude motor het licht aan te zetten.
    Probeer de elektrode-afstand van de bougie iets kleiner te maken 😉

    Mvg
    Jeroen

    #242180

    freddy k
    Bijdrager
    Berichten: 543

    Lichten goed aangesloten?
    Als je stroom op je massa zet dan gaat ie ook niet echt een goede vonk maken.

    #242181

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Het bedradingscircuit van het licht heeft niets te maken met de ontsteking.
    Zijn twee aparte dingen(spoelen).
    Maar ze gebruiken wel de zelfde massa en/of -pool(het frame en blok enz).
    Dus misschien als de 6volt stroom uit de lichtspoel ergens aan massa komt misschien dat dan de ontsteking dit niet
    zo lekker vind.
    Ook heb ik zelf wel eens gehad toen de condensator slecht was en ik me licht aandeed de brommer er ook mee ophield.
    Ik heb zelf wel eens bij een Ciao de twee stekkers die aan het blok gaan verkeerd om gedaan.

    Gr. Wim.

    #242188

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    Bedankt allemaal voor de reacties, toen ik dus een paar dagen terug de condensator had vervangen heb ik dit aangetroffen: http://imageshack.com/a/img921/3585/cR6gxP.jpg . Dit is de draad die van de cp naar de bobine gaat, hij heeft tegen het vliegwiel aangelopen.
    Zou dit het probleem kunnen zijn? Als het te warm wordt dat t geen goede stroom meer doorlaat o.i.d.?
    anders werk ik alsnog dat die dingen af die jullie gezegd hebben

    gr

    #242189

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Ga er maar vanuit dat dit het is.
    Het moet ieder geval gerepareerd worden.
    Die draad en aansluitingen mogen nergens massa raken.
    Dan merk je vanzelf of het weg is.

    Gr. Wim.

    #242190

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik kan me niet voorstellen dat dit blokje onlangs onder handen genomen is.
    Wat is er aan dit blokje gedaan dan?

    Gelukkig breken er nu betere tijden aan voor je.;)

    #242191

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    @wim heb je een idee waar ik zo’n draad nieuw vandaan kan halen?

    @zevenenergie Florian van dit forum heeft voor mij het blokje gereviseerd (behalve het onstekingsgedeelte dan ik wist niet eens dat dat stuk was dus), hij heeft de inlaat en carter en dergelijke bewerkt voor me en nieuwe krukaslagers enzo.

    #241287

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Als je genoeg lengte hebt, inkorten en opnieuw aan het oog solderen.
    Anders gewoon een draad, stekkertjes solderen en klaar.
    Blijf bij montage er steeds aan denken dat geen draad de massa mag raken.

    Gr. Wim.

    #241286

    frenkschultenciao
    Topic starter
    Berichten: 29

    Dankje wim, lengte is er genoeg. Maar wat bedoel je precies ermee dat het de massa niet mag raken? Daar zorgt de rubberen draad eromheen toch voor? Sorry ik ben echt een nul wat betreft elektra enzo.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.