Ciao loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt niet

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by cittadriver 3 years, 8 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #800636

    Rutger.Pentenga
    Topic starter
    Berichten: 5

    Hallo,
    Ik heb 2 maand geleden een ciao gekocht als klusproject. Toen ik hem kocht liep die prima. Wel merkte ikk dat hij constant verzoop, na een tijdje deed hij dus niks meer. We hebben de caberateur vervangen, daarna liep hij direct heel goed. Ook hebben we er eeb nieuw luchtfilter opgezet. Werkte allemaal prima. Na de nieuwe caberateur kreeg ik het probleem dat hij constant verzoop, net zoals eerder. Ik heb er al een andere bougie op gehad, geen succes… We kwamen er achter dat de zuigerveren kapot waren, nu zit er dus een nieuwe zuiger op en nieuwe veren. Ook geen succes, hij loopt nog niet. De bobine werkt, bougie vonkt, contactpuntjes zijn denk ik goed afgesteld. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik kom zelf niet meer verder na vele uren alles uit elkaar halen/in elkaar zetten. Als je meer motorische info nodig hebt kan ik dat wel even uitzoeken. Heb er zelf niet heel veel verstand van maar wil het graag leren.

    Vespa Ciao Brom
    #800637

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Puntjes moeten niet, denk ik goed staan, maar moeten precies goed staan.
    Zuiger zit goed om?
    Pijltje naar beneden .
    Sproeier is ongeveer goed?

    Welke sproeier heb ik nodig?

    Enne,

    How to’s

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800645

    Rutger.Pentenga
    Topic starter
    Berichten: 5

    Heb een 13/13 caberateur met standaart sproeier dat zou lijkt mij geen probleem op moeten leveren. Is het handig om contactpuntjes opnieuw af te stellen wanneer de bougie wel fonkt? Verder staan de pijltjes gewoon naar beneden. Hoe kan ik checken of de zuiger goed zit?

    Vespa Ciao Brom
    #800660

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Als het pijltje op de zuiger naar beneden wijst zit je zuiger goed. Dus dat zei je al.

    Bougie vonkt ook als het tijdstip helemaal verkeerd staat afgesteld.
    Dus dát moet je na kijken en het moet perfect! zijn.

    Je zegt “na vele uren in en uit elkaar”
    Gebruik je wel steeds nieuwe pakkingen, of ieder geval vaak genoeg.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800664

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Als je de standaard sproeier hebt wat in een 13/13 zit, heb je ongeveer een 66 sproeier als ik me niet vergis. Ik weet de rest van je setup niet. Maar als dit een 50 cc is zal het al snel veels te groot zijn. Als je rest van je setup eens zou kunnen posten, kunnen we je misschien beter helpen.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door cittadriver.
    #800689

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Idd. Ik heb snelle 50cc met 56 sproeier in mijn 13/13 carb en sito plus uitlaat. Mankeert nogal wat aan dat ding zo te horen. Wat bedoel jij met ‘verzuipen’ trouwens?

    #800695

    Rutger.Pentenga
    Topic starter
    Berichten: 5

    Met verzuipen bedoel ik dat de bougie helemaal nat is en niet meer vonkt na een klein rondje rijden en inmiddels start hij uberhaubt niet meer. Dus dat zou idd de sproeier kunnen zijn die teveel brandstof levert. Ga ik naar kijken, zet de oude sproeier van mn oude carberateur dr fftjes in, kijken of dat iets oplevert

    Vespa Ciao Brom
    #800696

    Rutger.Pentenga
    Topic starter
    Berichten: 5

    Bedankt voor jullie reacties trouwens👌👌 Kan ik weer ff wat dingen proberen

    Vespa Ciao Brom
    #800697

    Rutger.Pentenga
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik zal binnenkort ff uitzoeken wat voor setup ik nou exact heb, dan zal ik het laten weten

    Vespa Ciao Brom
    #800698

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Met verzuipen bedoel ik dat de bougie helemaal nat is en niet meer vonkt na een klein rondje rijden en inmiddels start hij uberhaubt niet meer. Dus dat zou idd de sproeier kunnen zijn die teveel brandstof levert. Ga ik naar kijken, zet de oude sproeier van mn oude carberateur dr fftjes in, kijken of dat iets oplevert

    Dat zou je idd kunnen proberen, ga er niet meteen te gek mee doen mocht hij wel lopen. Je hebt een nieuwe zuiger erin dus als je die diameter al eens kon posten helpt dit al veel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.