Ciao loopt alleen op choke

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao loopt alleen op choke

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by thierry93 11 years geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #211594

    Ciao-Gijs-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 40

    Beste Forumleden,

    In de winter is mijn snorvespa stukgegaan, na veel gekloot en gesleutel bleek de c3 lager bij de krukas stuk te zijn. Na het monteren van een nieuwe lagerset was mijn blokkie weer als nieuw. Nu na 6 dagen zonder problemen te gereden hebben loopt ie alleen nog op choke.

    Wat informatie over de vespa:
    Standaard snor, city power uitlaat en sproeier 44. Carburateur krijgt gewoon mengsmering dus niks zat verstopt. Bougie al eens vervangen maar helpt ook niet.

    Als ik de luchtgaatjes dichtknijp loopt ie wel. Met andere woorden hij krijgt teveel lucht en te weinig benzine. Wat voor mij een groot vraagteken is: waarom heeft hij een week zonder problemen perfect gelopen?

    Mijn oude luchtfilter was stuk, toen ik een nieuwe bestelde viel me wel meteen op dat de gaten groter waren dan de oude!

    Ik kan nu wel gaan zorgen dat hij minder lucht krijg, maar dat hoort toch niet? hij heeft al goed gelopen.

    Iemand opties?
    Alvast bedankt!

    #222950

    Suppreme Smoke
    Donateur
    Berichten: 24

    Is je bougie wel mooi koffie bruin?

    #222946

    Ciao-Gijs-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 40

    Na het rijden was hij altijd koffiebruin, als ik hem er nu uithaal na een dag stilstaan is ie zwart. Zou het kunnen dat hij ergens valse lucht aanzuigt?

    #222830

    19roland70
    Bijdrager
    Berichten: 93

    Ik heb hetzelfde gehad met mijn snormix ,ik heb een bromluchtfilter gekocht i.p.v snor.
    Het probleem was bij mij hetzelfde , ik heb 1 gaatje dichtgemaakt en nu loopt ie wel fatsoenlijk .

    #222831

    joelciao
    Bijdrager
    Berichten: 335

    denk een pakking kapot, zodat die valse lucht trekt

    #222832

    Ciao-Gijs-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 40

    pakkingen zitten er net gloednieuw in, kunnen toch niet stuk gaan zo?

    En roland, kun je dan ook verklaren waarom hij een week zonder problemen perfect liep?;)

    #227812

    thierry93
    Donateur
    Berichten: 729

    Je blokje krijgt te veem lucht dus hij trek het ergens vandaag waar die dat niet moet doen. Probeer een met deo of haarlak rond je Carterpakking te spuiten en rond je overpakking. Gaat je blokje anders lopen dan lekt die daar waar je het spuit. En wss is die na een week rijden kapot gegaan.

    Su6

    #220464

    Ciao-Gijs-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 40

    Probleem opgelost, nogmaals carburateur helemaal nagekeken, alle gaatje doorgeprikt met naald en alles goed schoongemaakt met de compressor. Geen vuil tegengekomen maar daarna liep hij weer als een zonnetje! zo zie je maar weer wat het kleinste vuiltje al problemen kunnen veroorzaken in de carb!

    Bedankt.

    Jammer genoeg komt weer hetzelfde gedoe terug, gister na een km of 3 goed gereden te hebben begon hij steeds langzamer te lopen. Met optrekken was hij niet voorruit te branden en moest ik zelfs meetrappen. Wanneer ik met de hak de choke induwde en weer losliet ging hij ff iets harder.

    Sinds ik blokje gereviseerd heb meng ik zelf de mengsmering. Hij rijdt nu op een mengsel van 1 op 40-45 ongeveer (wegens nieuwe lagers en zuigerveren iets dikker gemengd). Kan het zijn dat de carb langzaam dichtslipt?

    Hoor graag van jullie,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.