This topic contains 25 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Tony 2 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 maart 2020 om 16:44 #794734
Hallo allemaal.
Ik heb een Vespa Ciao gekocht brom, met contactpuntjes.
hij rijd 50km/h op de auto teller.
hij maakt op zich aardig wat toeren voordat die wegrijd.
er zit een 13/13 carburateur onder met een malossi filter zonder spons. (Niet ideaal dus)
80mm poulie.
citypower uitlaat.
b7hs bougie, sproeier is nu nog onbekend.
ik heb hem gistere zo gekocht, dus ik hem er NOG niets aan gedaan.ik zou graag willen dat die beter op trekt, en de top ongeveer zo hard blijft. Max 50/55.
nu is de vraag. 95 poulie erop doen?
hele zwakke trekveertjes? Zodat de koppeling eerder oppakt? ( ik raad maar even) geen ervaring mee.
grotere sproeier gezien die stikt met een filter element vermoedelijk.de bougie ziet er overigens prima koffie melk bruin uit.
als jullie tips hebben hoor ik ze graag. Dit moet een keeper worden voor de komende jaren 😇
mvg Tony
22 maart 2020 om 17:31 #794736Nee, hij rijdt nu al 50 zeg je. En dat wil je blijven rijden.
Dus met poelie 95 gaat hij langzamer maar trekt wel sneller.
Tja, het is het een of het ander.
Anders moet je vario doen.Zit er misschien een 65cc op gezien de rest van de set-up?
Zit er nog wel genoeg voering op de koppelingschoentjes? Dat lijkt mij een oorzaak te kunnen zijn.
Anders eens kijken of er nu misschien te strakke veren opzitten, venwege dat hoge wegrij toerental wat je zegt.
Strakke veertjes met standaardcilinder heeft geen zin.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 maart 2020 om 18:53 #794742Ik weet niet hoeveel voering nieuw op de schoentjes zittten.
nu meen ik 3mm voering dikte.
als ik met de 95 poulie beter op trek, en wat snelheid in lever. Is het dan niet iets meer benzine, sproeier, wel een fatsoendelijke luchtfilter dat ik dan iets meer topsnelheid krijg.
en die strakkere veertjes, moet die dan niet meer toeren draaien voordat ze uit elkaar gaan, en de koppeling ingrijpt?
grtjs
22 maart 2020 om 21:47 #794750Even kort wat het is al laat.
3 mm is prima.
Hoe meer filter hoe lager het vermogen.
Je zult echt langzamer gaan met poelie 95.Hoe strakker de veertjes, hoe meer toeren hij draait voor de koppeling aangrijpt.
Opvoer veertjes:
(Polini) De blauwe zijn het strakst, dan groen dan zilver
(Malossie) Witte zijn het strakst, dan zwart dan geelDe orginele zijn ongeverfd en donker van kleur en het slapst van allemaal.
.23 maart 2020 om 19:09 #794772Er zitten vrij strakke zwarte veertjes in.
er zit een 50snel DR cilinder op.70 sproeier zit er op. Dat is toch bizar groot, of ben ik nu verkeerd aan het denken.
24 maart 2020 om 18:23 #794809Zo een grote sproeier bij die setup klinkt als valse lucht.
Doe eens de deo test en luister hoe je brommer daar op reageert.28 maart 2020 om 16:28 #794937Ik heb er een 94 poelie op gezet.
62 sproeier.
malossi luchtfilter.
loopt op zich prima. Eens kijken hoe de bougie gaat verkleuren.Ik moet ook eens kijken wat ik nog verzinnen met het optrekken.
bedankt voor het mee denken heren.
20 april 2020 om 21:41 #795962Goeden avond heren.
ik ben met het Vespa virus besmet nu.ik heb een 2e ciao erbij gekocht. Omdat ze toch wel heel fijn rijden.
deze is puur voor woon/werk.
de andere wordt een caferacer.die nieuwe die ik heb.
heb ik gekocht zonder lopende motor.
ontsteking bleek defect te zijn (elektronische ontsteking, die achter het vliegwiel. Dus niet de bobine 😉 ).
daar zit nu een originele 2e handse op.
er zat een AliExpress cilinder, en zuiger op. nergens een merk/type te bekennen.
gelijk krukaslagers, keringen etc. Vervangen.
dus een vers blokje.rete traag liep die bij een kleine helling.
en zeer weinig compressie met aanduwen.
daarop een nieuwe 50cc DR cilinder en zuiger erop gezet. 13/13 carburateur. 62 sproeier. Malossi luchtfilter. Originele trekveren, originele uitlaat met geknepen stuk langs de trapas en 94mm poulie.
loopt op de originele Vespa teller 48 zoiets haha.hij zou nu wel iets harder mogen trekken, en de top in totaal rond de 50/55 echt km mogen lopen.
is dit realistisch, en wat adviseren jullie?
21 april 2020 om 00:18 #795979@tony
Als je nog wat harder op wil trekken dan zal je toch naar een andere uitlaat moeten gaan kijken. De leovince circuit (krul) is een echte trek pijp en daarbij zal je ongeveer 5 km/h snelheidswinst hebben tegenover wat ik aanneem een tecno (merkloze) citypower uitlaat aangezien deze heel erg lijken op de originele uitlaat maar daarentegen sneller zijn. Wat je ook kan proberen is een gianelli citypower uitlaat die met het metaalkleurige “hitteschild”. Deze maken minder geluid dan de leovince en zullen qua topsnelheid het niet minder doen maar ik weet niet hoe de trekkracht is van deze pijp.Ik ga ervan uit dat je nu deze pijp hebt op je ciao:
https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-tecno-standaard.htmlDit is de snellere gianelli cityplofferd:
https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-giannelli-citypower.htmlIk hoop dat dit je een beetje heeft geholpen
Groetjes
21 april 2020 om 06:52 #795985Top!
Bedankt voor jouw reactie.
Er zit nu inderdaad de uitlaat op wat jij zei.
de techno standaard.
ik heb nog een jamarcol uitlaat thuis liggen, en een techno circuit.
Misschien kan ik daar eens mee proberen of er wat snelheid bij komt.
Ik vind persoonlijk jammer als hij veel geluid gaat maken. Vandaar dat er nu dat techno standaard op zitmvg Tony
21 april 2020 om 07:09 #795987Als je niet zo veel geluid wilt hebben dan moet je geen tecno circuit uitlaat eronder gooien. Deze staan bekend als echte herrie pijpen die ook niet presteren. Geen trekkracht en een mega herrie. Niet doen dus haha. De jamarcol heb ik geen ervaring mee. Groetjes
21 april 2020 om 20:20 #796028Tecno circuit is idd een herie ding je kunt beter voor een proma cc of een simonini proline(wel lastig te vinden) gaan. En evt kun je ook e5 tanken ipv e 10, loopt ie net iets beter
Sime21 april 2020 om 22:38 #796041Ik wou de uitlaat puur proberen omdat die niet een geknepen bocht had, en ik hem toch heb liggen.
ik tank altijd bij Total tankstation en euro 95. Sinds ik hem heb is er nog nooit e10 in geweest.een vriend van me heeft een trekveren setje gekocht. Misschien daar eens mee experimenteren.
22 april 2020 om 00:22 #796045Een geknepen bocht is niet altijd een beperkende factor. Heb ooit een polini country gekocht die ook een geknepen bocht heeft. Nadat dat ding niets presteerde heb ik die later roodgloeiend gestookt en tussen een bankschroef vorm gegeven van een mooie ronde buis. Dit verslechterde de prestaties al helemaal en uiteindelijk heb ik hem weg gedaan.
P.S. de gianelli citypower waarvan ik eerder in dit topic een link van stuurde heeft ook een vernauwing in de bocht om ruimte te maken voor de trappers van een ciao. Deze uitlaat loopt super op niet opgevoerde brommers en 70cc monsters, dat bewijst het maar weer. Succes😄👍🏼22 april 2020 om 01:08 #796048ik tank altijd bij Total tankstation en euro 95.
Sinds ik hem heb is er nog nooit e10 in geweest.
—————————————————————
Weet je dat HEEL ZEKER?
Wettelijk moet op iedere pomp E5 of E10 vermeld staan! (dus 5%-10% ethenol)
Alleen de (dure) premium-benzines van de grote merken hebben (nu) nog geen ethanol bijgemengd. Als dat gaat veranderen zal het duidelijk publiek worden gemaakt.Net als onze Vespa zijn er ook veel oldtimers die absoluut geen ethanol lusten.
Alles is goed maar GEEN ethanol!Als jij 95 tankt, is dat vaak de goedkoopste benzine.
En JUIST daar is altijd/ meestal(?) ethanol in bijgemengd.
NIET in je brommertje gooien.
Pakkingen en rubbers teren er van weg. De tank gaat aan binnenzijde roesten!De premium is iets duurder, maar voor die paar liter die er in een brommertje gaat, is absoluut niet de moeite om die paar centen te willen besparen. Als je straks een keer ellende hebt, dan is de kleine besparing snel weer kwijt aan onderdelen. Dan hebben we het nog niet over het extra sleutelwerk!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.