Ciao bagagedrager + zadel

Home Forums Techniek Framedelen Ciao bagagedrager + zadel

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Noflik 5 years, 1 month geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #783495

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Hey allemaal,

    Ik ben in het bezit van een Piaggio Ciao uit 2005 die in principe helemaal origineel is.
    Echter zou ik wel heel graag de bagagedrager er af willen hebben en daarmee ook een ander spatbord willen monteren. Alleen lukt dit niet omdat de bagagedrager het zadel op zijn plek houdt samen met de zadelpen veer.

    Ik ben erg benieuwd of hier al eerder iemand is geweest met dit ”probleem” en of er een manier is om het toch voor elkaar te krijgen.

     

    1
    #783497

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Bedoel je zoiets ? een halve voorspatbord doormidden gezaagd, Bevestigingsbeugel los boren en dan met ingekorte stangetjes van een mix monteren met het rubber tussen het spatbord en beugel.

    P2110017

    Simpel en van bestaande Piaggio onderdelen (op de bouten na)   😎

    TICKLING BARN
    #783514

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ja, zo iets wil ik ook gaan doen inderdaad.

    Maar jouw frame is anders bij het zadel, waar de zadel pen in gaat.
    Bij mij zit daar dus nog een veer en een heel stuk onder de bagagedrager. Dus zodra ik de bagagedrager er af haalt, dan blijft het zadel ook niet op zijn plek.
    Denk dat als ik het zelfde wil bereiken als wat jij hebt, dat ik dan beter voor zo’n zelfde frame kan kijken.

    *foto van google*piaggio__ciao_type_c24mofa_2000_1_lgw

    #783528

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    En stel dat ik zo’n frame ergens op de kop kan tikken, weet iemand of beide frames het zelfde zijn?
    Is het dan mogelijk om mijn blok en alles wat op mijn brommer zit over te zetten op zo’n andere frame zonder aanpassingen?

    #783565

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Deze kan dicht.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.