This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Edjuh 9 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
24 september 2014 om 08:37 #167138
Ik had een snorbrommer gekocht maar lekkend van bezine en hoog in zijn toeren gekocht.
Verder had ik een nieuwe 13/13 carburateur gekocht en sproeiertje maar blijkbaar te verkeerde want loopt nog steeds niet tot slecht.
Verder heb ik dit besteld om alles weer werkend te krijgen zou het voldoende zijn of mis ik nog iets..
Artikel,Sku,Aantal
Zuigerveer Citta/Ciao 38.2 X 1.5C,110-G-VE3141,1
Simonini Calibrata CIAO 22MM,128-A-VE3265,1
Lagerset Krukas Citta/Ciao,120-I-VE3069,1
Vliegwieldeksel/Koelkap Citta/Ciao,120-J-VE3061,1
Pakkingset Vespa 3 Delig,222-D-VE3793,1
Sproeierset Dellorto 5MM – 6 Stuks
Selecteer Maat;
40-50
118-VE3557,1
Revisieset Achtercardan Citta/Ciao,112-B-VE3072,1
Boutset Cardandeksel / Bevestiging Citta/Ciao,014-8-B-VE3994,1
Silkolene Olie Achtercardan Citta/Ciao/SI – 125 ML,013-2-D-VE3938,1
Zeef voor Filter Vespa,122-K-VE3750,1
Zuigerveer Citta/Ciao 38.2 X L,110-G-VE3142,124 september 2014 om 12:07 #173213Een 13/13 heeft standaard een 66 sproeier wat veel te groot is voor een snorblokje. Idealiter zou je ook een minder grote carb. monteren maar goed. Ik heb nooit een 13mm op een snor afgesteld maar de sproeier zal denk ik rond de 46 moeten zijn. Normaal heb je onder een snor een 10/7 of 12/7 carb met 37 sproeier (als ik me niet vergis).
Succes met afstellen.
edit: calibrata op een snor π Geen idee wat voor sproeier daarbij hoort hehe.
24 september 2014 om 12:36 #172330Die calibrata kun je wel achterwege laten.
Die is meer voor de grotere cilinders.Pak maar gewoon een citypower ofzo, dat is ook een stuk goedkoper.
24 september 2014 om 12:56 #171505Edjuh :
Succes met afstellen.edit: calibrata op een snor π Geen idee wat voor sproeier daarbij hoort hehe.
Mijn gedachte exact…
24 september 2014 om 14:18 #171685Je ben de zuigerclipjes en naaldlager vergeten π
En met de sproeiermaat zat ik rond de 52 met een vrijwel gelijke setup!
24 september 2014 om 14:51 #171550En neem er nog een kartonnen voetpakking en metalen koppakking bij! Die metalen voetpakking gaat vaak snel lekken.
Verder wil ik je het advies geven om voor je iets koopt of doet eerst hier jezelf eens wat in te lezen.
Over de Calibrata staat bijvoorbeeld genoeg te lezen in de uitlaten sectie, dan had je onder anderen ontdekt dat het een hoogtoerige uitlaat is, dat wil zeggen dat hij met een standaard setup dus niet zal gaan presteren omdat je blok niet genoeg toeren maakt.
Een Vespa sleutelt heel makkelijk maar je moet wel zorgen dat je weet wat je doet. Dus neem de tijd om je een beetje in te lezen voordat je een hoop geld uitgeeft aan iets waar je eigenlijk niets aan zal hebben.
24 september 2014 om 19:21 #171365Ja idd nooit naar gekeken, ik vond hem er mooi uit zien en had mijn uitgang 22mm dus whappa zo in de winkelwagen gegooit hahah.
En voor de rest wilde ik ook nog de reed carter en een volle krukas halen maar eerst zo even kijken of hij weer lekker wil rijden en anders met de oude uitlaat.
Thanks voor de reacties ga der zeker aan werken.
24 september 2014 om 20:00 #171376Nogmaals, reed carter en volle krukas is echt weg gegooid geld.
En ik wil niet lullig klinken, maar als je je standaard blok nog niet afgesteld krijgt zou ik helemaal niet beginnen aan een reed valve.
25 september 2014 om 03:53 #171367Maar is het goed te doen om in je carter de begrenser weg te halen wnt dat is de reden waarom ik een andere carter wil, anders eens kijken of iemand een brommer carter heeft.
Of is de begrenzer goed weg te dremelen ik had het op de site gezien alleen de plaatjes wilde niet meer openen en ben wel handig maar moet wel weten hoe en wat ik moet doen.
Maar tis idd weg gegooit geld reed carter en kruk as omdat het nooigop zijn recht komt, nu ga ik eerst zuigerveren vervangen en achterrem service en kruk as keeringen en lagers vervangen en dan hopelijk rijden.
26 september 2014 om 04:54 #172017jong reedvalve blokken zijn tegek (als je het aan het lopen krijgt) π
is mischien wel leuk voor later maar als je slim bent ga je eerst eens je eigen blokkie aan de gang krijgenbtw, je kan beter een nieuwe zuiger kopen voor 12 euro daar zit alles bij incl clipjes en alles
en jouw calibrata rioolbuis gaat jou cilinder keihard laten vastlopen, hebben we toen met de limbo toer gehad
je carter bewerken voor andere cilinders is niet moeilijk, je heb een schuur rol nodig van 50 mm die je op de boor machine zet
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 september 2014 om 12:39 #172088Oooh dat is een minder mooi vooruitzicht maar vaak als zuigers vastlopen hebben ze te weinig smering of te wel weinig benzine toch als ik het goed heb.
Verder is het idd wel iets om er een nieuwe zuiger op te zetten maar welke mm 48,2 ?? Heb geen idee want bij jmbp shop staan er zo wel..
Bedankt alvast weer..
27 september 2014 om 04:58 #172355het lijkt me aannemelijk dat je een 38.2 cilinder hebt, misschien even met een schuifmaat na meten.
het is niet onmogelijk om met een calibrata te rijden, maar je zult je afstelling een beetje naar het rijke in moeten stellen om zeker te weten dat je geen oververhitte spullentjes krijgt tijdens het rijden.als je gaandeweg andere snellere setups gaat maken dan komt die uitlaat echt tot zijn recht,
als ik jou wat mag aanraden is het de city power van gianelly, deze trekt gewoon heel goed en presteert bijna het zelfde als een beetje expansie uitlaat πals ik een gok moet wagen wat betreft sproeier maat dan denk ik toch dat je rond een 52/56 maat gaat zitten i.v.b. met grote carb en kleine inlaat.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.