Ciao 25 km wat heb ik nodig?

Home Forums Techniek Motorisch Ciao 25 km wat heb ik nodig?

This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Edjuh 9 years, 6 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #167138

    butcher1981
    Topic starter
    Berichten: 16

    Ik had een snorbrommer gekocht maar lekkend van bezine en hoog in zijn toeren gekocht.

    Verder had ik een nieuwe 13/13 carburateur gekocht en sproeiertje maar blijkbaar te verkeerde want loopt nog steeds niet tot slecht.

    Verder heb ik dit besteld om alles weer werkend te krijgen zou het voldoende zijn of mis ik nog iets..

    Artikel,Sku,Aantal
    Zuigerveer Citta/Ciao 38.2 X 1.5C,110-G-VE3141,1
    Simonini Calibrata CIAO 22MM,128-A-VE3265,1
    Lagerset Krukas Citta/Ciao,120-I-VE3069,1
    Vliegwieldeksel/Koelkap Citta/Ciao,120-J-VE3061,1
    Pakkingset Vespa 3 Delig,222-D-VE3793,1
    Sproeierset Dellorto 5MM – 6 Stuks
    Selecteer Maat;
    40-50
    118-VE3557,1
    Revisieset Achtercardan Citta/Ciao,112-B-VE3072,1
    Boutset Cardandeksel / Bevestiging Citta/Ciao,014-8-B-VE3994,1
    Silkolene Olie Achtercardan Citta/Ciao/SI – 125 ML,013-2-D-VE3938,1
    Zeef voor Filter Vespa,122-K-VE3750,1
    Zuigerveer Citta/Ciao 38.2 X L,110-G-VE3142,1

    #173213

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Een 13/13 heeft standaard een 66 sproeier wat veel te groot is voor een snorblokje. Idealiter zou je ook een minder grote carb. monteren maar goed. Ik heb nooit een 13mm op een snor afgesteld maar de sproeier zal denk ik rond de 46 moeten zijn. Normaal heb je onder een snor een 10/7 of 12/7 carb met 37 sproeier (als ik me niet vergis).

    Succes met afstellen.

    edit: calibrata op een snor 😐 Geen idee wat voor sproeier daarbij hoort hehe.

    #172330

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Die calibrata kun je wel achterwege laten.
    Die is meer voor de grotere cilinders.

    Pak maar gewoon een citypower ofzo, dat is ook een stuk goedkoper.

    #171505

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Edjuh :
    Succes met afstellen.

    edit: calibrata op een snor 😐 Geen idee wat voor sproeier daarbij hoort hehe.

    Mijn gedachte exact…

    #171685

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    Je ben de zuigerclipjes en naaldlager vergeten πŸ˜‰

    En met de sproeiermaat zat ik rond de 52 met een vrijwel gelijke setup!

    #171550

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    En neem er nog een kartonnen voetpakking en metalen koppakking bij! Die metalen voetpakking gaat vaak snel lekken.

    Verder wil ik je het advies geven om voor je iets koopt of doet eerst hier jezelf eens wat in te lezen.

    Over de Calibrata staat bijvoorbeeld genoeg te lezen in de uitlaten sectie, dan had je onder anderen ontdekt dat het een hoogtoerige uitlaat is, dat wil zeggen dat hij met een standaard setup dus niet zal gaan presteren omdat je blok niet genoeg toeren maakt.

    Een Vespa sleutelt heel makkelijk maar je moet wel zorgen dat je weet wat je doet. Dus neem de tijd om je een beetje in te lezen voordat je een hoop geld uitgeeft aan iets waar je eigenlijk niets aan zal hebben.

    #171365

    butcher1981
    Topic starter
    Berichten: 16

    Ja idd nooit naar gekeken, ik vond hem er mooi uit zien en had mijn uitgang 22mm dus whappa zo in de winkelwagen gegooit hahah.

    En voor de rest wilde ik ook nog de reed carter en een volle krukas halen maar eerst zo even kijken of hij weer lekker wil rijden en anders met de oude uitlaat.

    Thanks voor de reacties ga der zeker aan werken.

    #171376

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Nogmaals, reed carter en volle krukas is echt weg gegooid geld.

    En ik wil niet lullig klinken, maar als je je standaard blok nog niet afgesteld krijgt zou ik helemaal niet beginnen aan een reed valve.

    #171367

    butcher1981
    Topic starter
    Berichten: 16

    Maar is het goed te doen om in je carter de begrenser weg te halen wnt dat is de reden waarom ik een andere carter wil, anders eens kijken of iemand een brommer carter heeft.

    Of is de begrenzer goed weg te dremelen ik had het op de site gezien alleen de plaatjes wilde niet meer openen en ben wel handig maar moet wel weten hoe en wat ik moet doen.

    Maar tis idd weg gegooit geld reed carter en kruk as omdat het nooigop zijn recht komt, nu ga ik eerst zuigerveren vervangen en achterrem service en kruk as keeringen en lagers vervangen en dan hopelijk rijden.

    #172017

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    jong reedvalve blokken zijn tegek (als je het aan het lopen krijgt) πŸ˜‰
    is mischien wel leuk voor later maar als je slim bent ga je eerst eens je eigen blokkie aan de gang krijgen

    btw, je kan beter een nieuwe zuiger kopen voor 12 euro daar zit alles bij incl clipjes en alles

    en jouw calibrata rioolbuis gaat jou cilinder keihard laten vastlopen, hebben we toen met de limbo toer gehad

    je carter bewerken voor andere cilinders is niet moeilijk, je heb een schuur rol nodig van 50 mm die je op de boor machine zet

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #172088

    butcher1981
    Topic starter
    Berichten: 16

    Oooh dat is een minder mooi vooruitzicht maar vaak als zuigers vastlopen hebben ze te weinig smering of te wel weinig benzine toch als ik het goed heb.

    Verder is het idd wel iets om er een nieuwe zuiger op te zetten maar welke mm 48,2 ?? Heb geen idee want bij jmbp shop staan er zo wel..

    Bedankt alvast weer..

    #172355

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    het lijkt me aannemelijk dat je een 38.2 cilinder hebt, misschien even met een schuifmaat na meten.
    het is niet onmogelijk om met een calibrata te rijden, maar je zult je afstelling een beetje naar het rijke in moeten stellen om zeker te weten dat je geen oververhitte spullentjes krijgt tijdens het rijden.

    als je gaandeweg andere snellere setups gaat maken dan komt die uitlaat echt tot zijn recht,
    als ik jou wat mag aanraden is het de city power van gianelly, deze trekt gewoon heel goed en presteert bijna het zelfde als een beetje expansie uitlaat πŸ˜€

    als ik een gok moet wagen wat betreft sproeier maat dan denk ik toch dat je rond een 52/56 maat gaat zitten i.v.b. met grote carb en kleine inlaat.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.