Vespa Ciao trappers vervangen door voetsteunen

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa Ciao trappers vervangen door voetsteunen

This topic contains 4 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by FL4WLESS 4 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #776992

    PlaceboGrass
    Topic starter
    Berichten: 17

    Hey allemaal!

    Het kan aan mij liggen, maar ik heb een tijdje rondgekeken op internet en kan helaas geen ‘how-to’ vinden voor het vervangen van de trappers met voetsteunen.

    Ik heb wel voetsteunen besteld die geschikt zouden moeten zijn ter vervanging van de Vespa Ciao trappers.

    Iemand tips, tricks of tutorials?

    #776996

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Avond, heb je de voetsteunen al binnen? Ik denk dat als je je ze binnen hebt dat je meteen wel begrijpt hoe ze erop moeten, er zit een schroef in waarmee je ze aandraait op de trapas.

    De trappers zitten vaak nogal vast geroest, een grote hamer helpt wel om ze eraf te krijgen, als de trapcranken eraf zijn draai je de voetsteunen er dus zo op.

    Om de trappers te vervangen moet je bij oude modellen een spie losmaken.

    #777048

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Had ik dit eerder gelezen had ik een paar foto’s voor je kunnen maken, heb ze vandaag nog vervangen.

    De trappers zitten vast met een crankspie. Draai het moertje een paar slagen los, maar er niet vanaf. Spuit een beetje WD40 door het gat waar de crankspie in zit, geheid dat deze goed vastgerot is namelijk. Sla nu met een hamer op het moertje, elke keer als de crankspie er wat verder in is getikt draai je de moer weer wat verder los. Uiteindelijk heb je misschien nog een doorslag nodig, maar op deze manier verwijder je de crankspie.

    De trappers willen ook nog wel eens vast zitten op de as.. Gebruik dus weer een beetje WD40. Soms lukt het om ze eraf te wrikken maar vaak heb je ook hier een hamer nodig.

    Het monteren van de voetsteunen spreekt verder voor zich zoals Wilk1985 ook al zegt.

    #777192

    Brommergroentje
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Bedankt voor beide reacties! Ik zie zojuist dat ik niet gereageerd heb, dat was niet de bedoeling.

    Ik heb idd de trappers er volledig afgehaald, wat prima ging! Erop zetten ging iets lastiger wegens al het vet en vuil. Even opgeachuurd en werkt nu naar behoren.

    Bedankt!!

    #789508

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Ik steel ff dit topic, want ik heb een zelfde probleem. Hoe krijgen jullie die trapcranken los? Ik ben er op los gegaan met een hamer maar het heeft niks geholpen, behalve dat dat boutje nu iets is opgekrult. Ook grappig: Dat boutje heeft dus geen zeskant kop, maar een ronde kop. Hoe krijg je deze er het gemakkelijkst af?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.