Carter uitvijlen

Home Forums Algemeen Website Carter uitvijlen

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 week, 2 days geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Dorus
    Topic starter

Hallo,

Ik ben bezig met mijn carters ui te vijlen, nu ben ik op het punt waarbij ik niet weet of ik daar mag vijlenIMG_20200519_151849IMG_20200519_151853zoals je kunt zien heb ik op die plek al een beetje gevijld. Mag ik daar nog verder vijlen zodat de spoelpoort groter wordt. Mag ik dat randje ook weghalen?

Mijn cilinder is een 65 cc dr evo
    Mvg Dorus

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het is soms lastig te beoordelen of iets wel of niet mag. Het is een kwestie van aanvoelen.
    Om een beetje een beeld te krijgen van wel wel en niet mag kan je misschien  wat afleveringen van deze serie bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=felP5gAqHn8
    Er mag meer dan je denkt.

Van mij mag het. :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 days geleden door zevenenergie.

Dorus
    Topic starter

Leuk filmpje,

Het gaat er meer om of het kan en of ik dan niet iets verkloot, dat randje zit er niet voor niks lijkt mij.

Martino
    Bijdrager

Mag dat? Ja, dat mag.
    Kan dat? Ja, dat kan.
    Heeft het nut? Nee, nutteloos.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zou nu gewoon de gleuf even ver doortrekken als die ander. Zodat beide poortjes evenveel voeding krijgen
    en je spoeling symmetrisch blijft.
    Als je werkelijk vind dat dat randje belangrijk is, dan ben je verkeert te werk gegaan. Maar in mijn ogen is het carter niet verkloot.
    Ik heb wel scooter carters gezien waar bij zowat het halve carter weg gedremelt was. Er is hier technisch, niets aan de hand.
    Ik rijd bij mijn carter met hapjes uit het carter dus niet helemaal naar onder doorgetrokken en dat werkt even goed. 😉

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 days geleden door zevenenergie.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.