Carburateur schoonmaken vespa bravo?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Carburateur schoonmaken vespa bravo?

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Tjeerd van Leerdam 5 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #785752

    Tjeerd van Leerdam
    Topic starter
    Berichten: 7

    Mijn vespa bravo starte op een dag oppeens slecht en had weinig kracht. Ik heb zelf de carburateur nog nooit schoongemaakt hoe doe je dat?

    #785756

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Is vrij makkelijk..vlotterbakje los draaien…dan zie de sproeier zitten los draaien enz….

    Neem anders fotos terwijl je heb uit elkaar haal….gaat het nooit mis :mrgreen:

    1Dellorto SHA Carburateur 12-12 mm Clean

    #785774

    Rick.
    Bijdrager
    Berichten: 30

    Voor je hem helemaal uit elkaar draait even dit: vaak is de sproeier of het banjo filtertje verstopt. controleer ook of de vlotter uit zichzelf naar beneden valt en afsluit als hij omhoog staat. Vergeet ook niet het benzine filter in je benzinekraantje na te kijken!

    1
    #785775

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    ALs je de carburateur niet meteen weer nodig hebt zou ik deze in een bakje terpentine leggen en een dagje laten weken. Dit lost de eventuele uitgeharde benzine lakken op.
    Je sproeier (het gouden schroefje, kan bruin zijn als deze al ouder is) zou ik gewoon een nieuwe voor halen. Er staat een getalletje op, dit is je sproeiermaat. Kost bij een brommerzaak vaak een eurotje of 2-3

    #785849

    Tjeerd van Leerdam
    Topic starter
    Berichten: 7

    Bedankt voor jullie reactie’s ik ga er vanavond naar kijken..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.