Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Carburateur past niet????
This topic contains 16 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Jesse Hoppenbrouwers 2 years, 12 months geleden.
-
Gebruiker
-
20 april 2021 om 19:47 #809249
Goeieavond mensen,
Ik snap er niks meer van dus vandaar mijn vraag voor hulp. Ik heb een citta met standaard 50cc blok. Toen ik hem kocht zat er een 13/13 carb op maar de inlaat is niet getuned en mn blok wil niet fatsoenlijk lopen met de 13/13 carb maar wel met een 12/7 maar 12/7 vind ik te traag dus ik heb een 12/10 gehaald. Maar nu heb ik een probleem waar ik niet uit kom. De 13/13 en 12/7 klemmen goed om mijn inlaat maar de 12/10 kan ik er zo af pakken. De 12/10 heeft ook een groter nylon busje dan de 13/13 maar heb de binnen diameter opgemeten en die is het zelfde. Ik heb het idee dat ik de klembout gewoon niet ver genoeg aan kan draaien om hem goed te laten klemmen. Maar ik KAN hem niet verder aandraaien dan wat ik nu doe. Ik zie wel dat de goot tussen het klemmend deel van de 12/10(links) veel groter is dan de 13/13(rechts). Kan ik dit wegvijlen of is er iets anders aan de hand??
Beide zijn originele dellorto carbs
Bedankt alvast!!! Fijne avond
20 april 2021 om 22:19 #809250Ja probeer dan met een sleutelvijltje iets af te vijlen.
Of met een ijzerzaagblad voorzichtig er doorheen.
Niets beschadigen en geen vijlsel in de carburateur.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.20 april 2021 om 23:01 #809251Bij mij kon ik de carb ook niet voldoende klemmend aandraaien.
Mbv een Dremel-doorslijpschijfje heb ik de sleuf ietsje breder gemaakt.
Probleem opgelost!21 april 2021 om 09:36 #809258Ja probeer dan met een sleutelvijltje iets af te vijlen. Of met een ijzerzaagblad voorzichtig er doorheen. Niets beschadigen en geen vijlsel in de carburateur. Gr. Wim.
Bij mij kon ik de carb ook niet voldoende klemmend aandraaien. Mbv een Dremel-doorslijpschijfje heb ik de sleuf ietsje breder gemaakt. Probleem opgelost!
Top dankje! dan ga ik daar mee aan de slag!
groetjes
21 april 2021 om 17:27 #809277I think your 12/10 is a carburatore for the katalizet engine. Can you interchange the Nylon bushings? In other words; can you put the bushing from the 13/13 into the 12/10 and the other way?
What are the inner diameter of the bushings of the carburators? That must be 15.90 to max. 16.10mm.
Don’t screw to strong the Holder of the carburator, that breaks very fast.21 april 2021 om 22:06 #809296Inderdaad wat Seru.ch ook al beschrijft. Wissel de nylon bussen eens met elkaar uit. En heb je er ook nog een extra ring achter zitten bij die nylon bus links op de foto?
22 april 2021 om 09:13 #809311Inderdaad wat Seru.ch ook al beschrijft. Wissel de nylon bussen eens met elkaar uit. En heb je er ook nog een extra ring achter zitten bij die nylon bus links op de foto?
Dat kan niet de busjes voor de 13/13 hebben een kleinere buiten diameter dus dan ligt hij er los in zegmaar. Ik ga vanavond kijken of ik een extra ring heb zitten
22 april 2021 om 09:17 #809312I think your 12/10 is a carburatore for the katalizet engine. Can you interchange the Nylon bushings? In other words; can you put the bushing from the 13/13 into the 12/10 and the other way? What are the inner diameter of the bushings of the carburators? That must be 15.90 to max. 16.10mm. Don’t screw to strong the Holder of the carburator, that breaks very fast.
Hey, I cannot interchange them because the outer diameter of the 13/13 bushing is smaller than that of the 12/10. I have measured the inner diameters and they were about the same size but I am not quite sure what the exact size was. I’ll measure again tonight. Thank you
They are both around 15,9 inner diameter as shown in the picture below the 12/10 bushing is too big for the 13/13 and the 13/13 bushing is too small for the 12/10. I also see no ring behind the bushing
22 april 2021 om 16:25 #809318Inderdaad wat Seru.ch ook al beschrijft. Wissel de nylon bussen eens met elkaar uit. En heb je er ook nog een extra ring achter zitten bij die nylon bus links op de foto? Dat kan niet de busjes voor de 13/13 hebben een kleinere buiten diameter dus dan ligt hij er los in zegmaar. Ik ga vanavond kijken of ik een extra ring heb zitten
De ring zit er niet, is dit nodig?
22 april 2021 om 23:32 #809326The ring that Martino asks is like a thick O-ring behind the white bushing and prevents airleaks.
You have confirmed, that you have ha 12/10 for catalizet models and this have a special bushing with 19mm outer diameter instead of the normal 18mm (like your 13/13).
Example of the bushing:
https://www.scootertuning.ch/Buechse-zu-KAT-Vergaser-Piaggio-Ciao-SI::12357.html?gclid=Cj0KCQjwvYSEBhDjARIsAJMn0lj1agYe6rl8Jrmgzaa2LLbZp4ruW8iuzpVvIxjCxVQ-NDQSkvgWSvEaArtmEALw_wcBUsually you con interchange the carburators at an nomal engine.
File carefully down the “bridge” with a thin file, Dremel or handsaw. With a little of luck you can solve the problem.
23 april 2021 om 00:34 #809329This is exactly what I’ve done to make fit the carb.
With the Dremel I removed the rims you indicate here above.24 april 2021 om 09:34 #809353I think is is not a good idee to remove the rim.
It wil only make the clamp action worse.24 april 2021 om 09:43 #809354Topicstarter is NL hoor???
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 april 2021 om 13:22 #809357Ik denk dat het geen goed idee is om het randje te verwijderen.
Het zal de klemwerking alleen maar slechter maken.Maar ik denk dat het al verwijdert is.
Kunnen jullie dan nooit iets alleen?
😉
24 april 2021 om 13:41 #809361Jongens, Jesse rijdt gewoon al weer twee dagen vrolijk rond hoor.
Haha.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.