Caburateur snor / brom

Home Forums Techniek Motorisch Caburateur snor / brom

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by petrolhead 5 years, 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #784473

    luigi1515
    Topic starter
    Berichten: 28

    Waarschijnlijk niet de slimste vraag…maar: de carburateur van een Vespa Ciao kun je toch zowel op een snor als op een brom zetten?

    Ik vraag dit omdat ik ergens op een verkoopsite bij een carburateur zag staan (12/10) dat die voor snor was. Maar ik dacht dat carburateurs van de Vespa Ciao niet snor / brom gebonden zijn.

    #784476

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik meen:
    Een snor heeft een 7mm, een brom 10mm. Belgische blokken een 12 mm. En er is natuurlijk de 13mm.
    Ze zijn allemaal eender qwa bevestiging.
    Een 13 kan je gewoon op een snor blokzetten, mits je er een kleinere sproeier in zet.
    En dat zal ook voor de 10 en de 12 mm gelden.

    #784477

    luigi1515
    Topic starter
    Berichten: 28

    Oké ik had een 12/12 op een brommer, maar die carburateur was kapot / lek. Toevallig had ik nog een 12/7 van een snor liggen en die heb ik er nu onder liggen. Werkt gewoon prima…dus ik was er eigenlijk blind vanuit gegaan dat het kon.

    #784478

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Belgische PX 25 oude types dus hebben 12/10 als snor, modernere 12/7 . Brom 12/12. Ben van een 12/12 naar 12/7 gegaan en dat merk je zeker

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.