Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

This topic contains 503 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Jelle 10 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 504)
  • Gebruiker
  • #501426

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Misschien is het wat vroeg om er al over te beginnen:lol
    Maar daarin tegen dit vroeg met elkaar bespreekbaar maken kan nooit kwaad gezien er qua organisatie wel wat bij komt kijken.
    Bedoeling van dit topic is om ideeen met elkaar uit te wisselen of om tesamen zoveel mogelijk info in te winnen.
    Of om uberhoud te zien of we wel een groepjes toer rijders ervoor bij elkaar krijgen:lol

    Gezien ik het topic start trap ik af met iets wat mij een mooi plan lijkt.

    Ik zat te denken om naar Harz (duitsland) te gaan.
    http://bergwijzer.nl/categorie/landen-en-gebieden/duitsland/harz

    Want ik quote.
    ”bizarre rotstoppen, bergmeren, hoogveengebieden, diepe ravijnachtige dalen met bergrivieren, watervallen en grote stuwmeren”

    Daarnaast is Harz 1 van de best histories bewaarde plaatsen van Duitsland.
    Zo staat de omgeving bv vol met kastelen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Castles_in_the_Harz

    En groot voordeel van Harz is ook dat het zowel voor de noorderlingen, als voor de zuiderling allemaal ongeveer een 400km rijden is.
    Dit is met de auto in 1 dag dus goed te doen:thumb

    Ik zeg auto omdat ik voor ben daar een camping oid te bespreken en daar dan naartoe te rijden met auto,s zodat we genoeg gereedschap en andere benodigheden kunnen meenemen.

    Ook een huisje huren is evt goed te betalen.
    http://www.vakantiehuis-harz-duitsland.nl/prijzen-huisje-huren-duitsland.html

    Dus mij lijkt dit persoonlijk een erg mooie hoek om volgend jaar eens te gaan aansteken met de broms.

    Hier nog een mooie omgeving pic.

    Betaling gegevens.
    Rekeningnummer: 1285932
    t.n.v. T. Bierling / A.N. Hummel
    ING bank Groningen
    Ovv Buitenland toer en je forum naam.

    65,30 PP
    Daarvoor krijg je een lang weekend van vrijdag tm maandag.
    Enige wat je zelf moet meenemen is was gerei zoals hand doek en was gel ect.

    Gezien de rit nu een feit is:thumb hier wat verdere info.
    De bedoeling is vrijdags die kant op te rijden (we zijn daar rond 12en welkom)
    En maandag rond 12en is het de bedoeling dat de boel weer netjes is zodat we de sleutels weer kunnen overdragen.
    Dus dat geeft ons 2 volle toer dagen:thumb

    Eisen
    Origineel overkomende brom

    Nou ga ik hier geen politie agent in spelen want dat zit niet in mij.
    Maar ik neem aan dat iedereen slim en wijs genoeg is om te weten dat we in vreemd land beter niet de grens kunnen gaan opzoeken van wat er wel en niet mag.
    Want je speelt dan niet alleen met je eigen toer weekend, maar misschien ook wel met die van de hele groep.

    Betaald hebben:

    1 – Speedbuxy
    2 – VespaAvanti
    3 – Danny Hendrikx
    4 – Vincent
    5 – Dr Flenny
    6 – ZeebodemFM
    7 – Batty
    8 – Florian
    9 – Jelle
    10 – Gerarduz
    11 – Martino
    12 – Crullie
    13 – Tonni

    #502816

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik ben VOOR:thumb
    Helaas zie ik wel dat dit soort dingen al vaker geprobeerd zijn en het nooit echt doorgezet word.
    Deels vanwege mischien te weinig animo, maar vaak ook omdat het doodbloed op onnodige discussie’s.
    Ik ga duimen dan maar he:D

    #502852

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Hier ook zeker interesse:thumb
    3 jaar geleden ben ik er met vakantie geweest en de omgeving is zeer nice daar.
    Alleen de Harz is geen Limburg dus vario is echt aangeraden. Leuk is ook bijvoorbeeld om daar het hoogste puntje mee te pakken (De brocken.. (meende ik)) Deze is iets van 1100 meter hoog:D

    Maar volgens mij zijn ze daar in Duitsland wel strikt met opgevoerde broms dus dat is sowieso wel oppassen.

    Ik heb er in ieder geval zeker oren naar:thumb

    #502855

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    VespaAvanti :
    Ik ga duimen dan maar he:D

    Laten we dat gaan doen:D
    Maar heb persoonlijk wel goeie hoop dat het in 2013 eens gaat lukken:thumb

    @florian
    Das idd de brocken berg.
    Maar ik ben ook van mening dat dit een relax toer moet worden met hoogstens snelheden haalbaar van rond de 60 a 65km.
    (want diepe ravijn achtige dalen race je met hoge snelheid en matige remmen ook zo in:lol)

    Ook zullen we hier bv een hoofd deksel moet dragen gezien Duitsland geen snor brommer beleid kent.
    Maar daarom post ik het ook vroeg, want behalve de helm zullen ook sommige vast nog een blokje voor deze gelegenheid moeten samenstellen.

    #521389

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Dat zal wel een leuke toer kunnen zijn ja. Echter om daar mijn brommer heen te krijgen wordt een 2e zorg.:lol
    Geen trekhaak, geen aanhanger:(:((

    #509636

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    Ja dit zie ik ook wel zitten:thumb

    #509637

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Renaud: Er is echt wel iets te regelen hoor, je bent echt niet de enige die die kant op moet:lol

    #519397

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Ik voel er ook wel wat voor…

    #509634

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Zeker geintereseerd, lijkt me leuk om met m’n ciao in die natuur rond te zoefen :thumb Goed idee.

    TICKLING BARN
    #509633

    Coopering
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Nice idea! Harz is a nice place, but I think without vario and a strong engine the hills are hard to overcome.
    Guys keep in mind the german police isn’t the same like in holland. if you have bad luck there is someone who is checking everything, but I dont know what he will do if there is a fast moped and he cant read the pully size.. I think racing exaustes arent a good idea.

    If you drive the tour I would definitly like to come! But then with my daily moped with a topspeed of 60 kmh

    Greets!

    #509631

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    @coopering

    Citypower and max speed of 60-65km/h would be an idea.

    #509632

    Anoniem

    Op mijn Ciao wordt dat ‘m sowieso niet, maar ’t lijkt me wel heel leuk.

    Als ik mijn oldtimer Tomos op tijd gekeurd krijg zou ik het kunnen overwegen, ik snap dat het in principe voor Ciao/Citta enz. is, maar toch even de vraag of mensen er echt bezwaar tegen hebben?

    #508135

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Okay genoeg belangstelling om het verder uit te werken:thumb
    Ik denk dat we in Januarie al wel mogen gaan nadenken over een boeking gezien de campings in die hoeken denk ik vroeg in het jaar al geboekt worden omdat het erg toeristisch is in die hoek
    Mede door die toeristen flow lijkt het mij het best ergens in het voorjaar te gaan, bv april/mei
    En hoelang willen de meesten?
    Want we kunnen bv zeggen we pakken een lang weekend, dus vrijdag vertrekken maandag weer terug.
    Maar we kunnen bv ook 1 van de voorjaar vakanties pakken.
    Ik ben hier niet veel eisend in, dus dit is een punt die we met elkaar moeten overleggen

    @vertigo
    Ik heb opzich niks tegen een oude tomos 4l.
    (m,n pa reed op z,on ding)
    Dus als de rest er ook mee kan level ben je om mij welkom:thumb

    @coopring & hans
    Yeah a moped with a top speed of 60 a 65km and a silent exhaust like the citypower or leo sp would be the smartest choice.

    #507978

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Hier is ook zeker interesse voor zoiets.
    Ik denk inderdaad wel dat die vario en stille uitlaat (en ook niet te snel rijdend) zeker een belangrijke afspraak moet zijn om onderweg eventueel gezeik te voorkomen.
    Maar goed, ik maak uiteraard de regels niet.

    Het lijkt me wel een keer leuk, is echt eens weer iets anders!

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #507969

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Lijkt me leuk om te doen. Alleen vervoer is dan ook voor mij een probleem. Hopelijk gaat dit door, want immers op de pics te zien mooi gebied en leuk om te doen natuurlijk 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 504)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.