Brons lagers

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Brons lagers

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Crullie 2 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #809957

    Nicolas Smolders
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo, ik zou graag de lagers van een zuiger voor vespa willen vervangen als. Ik ontdekte dat de bromfiets is gemonteerd met een drijfstang voorzien voor een as van 12 mm en met een “lager” zonder naalden en in brons. Weet je of ik dit bronzen lager kan vervangen door een naaldkooi? Kan het drijfstanginzetstuk voor het zuigerlager geschikt zijn voor een kooi van 10 mm of moet ik op 12 mm blijven?

    #809968

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    je hebt een oud type krukas,
    en volgens mij kun je de bronzen bus er uit boren zo dat er een naaldkooi in past

    1
    #809971

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Niet uitboren maar er uit persen met b.v. een bankschroef en kleine dopsleutels.

    Dit lager heb je nodig :

    En dan met de zelfde dopjes dit nieuwe lager erin persen.

    Ga voorzichtig en met precisie te werk want je kan snel de drijfstang beschadigen.
    Succes 😉

    TICKLING BARN
    #809977

    Nicolas Smolders
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ho wauw bedankt voor de antwoorden op details, wat een genoegen om kenners te hebben! Maar ik vroeg me af of het niet beter zou zijn om een ​​‘open’ naaldkooi te gebruiken en zo’n blik niet te sluiten als (zie de foto waar ik je op heb gezet en ook de internetpagina)?
    3742-lager_det1
    https://www.jmpbparts.com/naaldlager-dmp-krukas-p10-vespa.html

    #809983

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Nee helaas gaat niet passen omdat als de bronzen bus eruit is het small-end te groot is geworden voor het open lager en dus geen mooie passing mogelijk is.
    Ben al eens op zoek geweest naar een ander open lager(maatvoering) maar alleen bovenstaand lager is een optie.

    TICKLING BARN
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.