Brommer Winterklaar maken

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Brommer Winterklaar maken

This topic contains 15 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Bodelier 17 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #166595

    Timmetje
    Topic starter
    Berichten: 302

    Nou… de winter is er eigenlijk allang, maar alsnog deze topic.

    Hoe ga jij je brommer winterklaar maken?

    Ikzelf maak me brommer morgen helemaal schoon, en vet ff me velgen in. En misschien me uitlaat ook nog even opknappen aangezien die ook nogal begint te rotten.

    #171911

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ik ga mn ciao in elkaar zetten =) of ciao’s (dubbel =))

    #171912

    tom__vespa
    Bijdrager
    Berichten: 114

    de benzine tank volgooien zodat ze niet roest vanbinnen

    #171913

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    ik rij gewoon helemaal niet in de winter>>:lol
    want met een vespa glij je super snel uit heb ik al gemerkt.
    en vanwege de lak en de gepolijste velgen..:thumb

    #171914

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    dat is juist lache man, brommertjes zijn klein dus supervet als het glad is πŸ˜€

    de tijd om hem goed open te trekken en lekker te spinnen en superlange draaiende slips te maken

    #171915

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    als je flikkert…. dan gaat er bij mij niets kapot hoor. Hij glijd dan verder op voetstapjes en de wielen.:)

    Ik doe er een grotere sproeier in als het echt gaat vriezen, langer warmrijden, mischien een lagere warmtegraad van bougie, maar dat doe ik pas al bougie volloopt met roet.

    Mischien ook maar een nieuwe achterband kopen, mijn huidige is echt helemaal vlak:P

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #171916

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    met een leuke setup en vario is het helemaal lache πŸ˜€

    trek je gas open en bwoooaap je spint alle kanten op.

    het kleine kind komt helemaal in me boven πŸ˜› hahaha

    #171917

    JL
    Bijdrager
    Berichten: 177

    geweldig he slippen :lol…. Ik olie mn uitlaat vaker in en meer schoonmaken…

    #171918

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Vaseline op de velgen en de brug smeren, rest insproeien met wd-40. Smeerboel op mn achtervelg is een natuurlijke beschermlaag:D.

    Had ik dit vorige winter maar gedaan, dan zou een deel van mn velgen niet roestig zijn.

    #171923

    TerroRLaG
    Bijdrager
    Berichten: 86

    ik ga mijn brommer binnenkort schoonmaken en dan wat olie overwrijven, blinkt ie lekker ^^

    Dernet nog maar koppeling eraf gehaald, zouden nieuwe veren in moeten, maar heb alvast wat olie aan punten gesmeert die kunnen bewegen. Luchtfilter ook eens bekeken enzo…

    De winter maakt me niet schuw :p regelmatig eens laten draaien en wat langer warmlopen, niet meteen alles opensmijten… En natuurlijk altijd de brommer in mijn tuinhuis parkeren :p

    #171924

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    In de winter ga ik beginnen met mijn project.
    Hij gaat binnenkort naar een zandstraal bedrijf en ga hem daar dan ook laten poedercoaten.:D
    En dan nog onderdelen ervoor zoeken zodat hij helemaal af is.

    #171925

    Colin
    Bijdrager
    Berichten: 480

    goed poetsen en de uitlaat heel goed onderhouden, en na een nacht koud te hebben gestaan eerst goed laten warm lopen :thumb

    #171926

    FSC 72
    Bijdrager
    Berichten: 110

    Helemaal niks doe ik eraan, als ie t met goed weer doet moet ie t met slecht weer ook doen. En uiteraard worden de dichtgevroren vijvers en plassen ook weer opgezocht voor de nodige ijspret πŸ˜€

    #171927

    Colin
    Bijdrager
    Berichten: 480

    FSC 72 :
    Helemaal niks doe ik eraan, als ie t met goed weer doet moet ie t met slecht weer ook doen. En uiteraard worden de dichtgevroren vijvers en plassen ook weer opgezocht voor de nodige ijspret πŸ˜€

    9,5 poulie en orginele uitlaat voor in de sneeuw πŸ˜‰ veel trekkracht en spinnen en hard door de bochten gaan schuivent

    #171929

    Nielz
    Bijdrager
    Berichten: 34

    wd 40 gwn overal dr in pleuren πŸ˜›
    voor de rest nix veranderen hij moet niet mouwen
    en met n vespa moet je ut wel heel raar maken om op je bek te gaan okal licht er ijs
    gewoon voeten aan de grond houden dan gebeurt er nix

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.