Brommer vonkt niet (wel licht)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer vonkt niet (wel licht)

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by citta70cc 18 years, 2 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #166480

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Het is dan laatst toch eindelijk gebeurt dat mn blokje onder mn ciao zit.. na heel wat gekloot en rennen uiteindelijk decompressiekabel derop gezet (hij maakte gewoon teveel compressie om aan te rennen :p)..
    toen deed mn brommer het eindelijk, uitlaat deronder ect. ect. nog even een stukje rijden, en dat koste me een koppeling.. daar komt nu een gigantisch geluid uit, dus andere koppeling derop weer ff gereden, knalde mn demper deronder weg, gelukkig wel teruggevonden (op een busbaan waar al mensen aan het wachten waren op de bus :o_O gelukkig alleen een paar krassen en geen platte demper teruggevonden :D)
    goed, na dat laatste ritje heb ik mn brommer gewoon uitgezet middels de decompressie, nieuwe benzine derin gegooit (tank was vrijwel leeg) en toen wou mn brommer niet meer aan..
    na wat onderzoek zijn we derachter gekomen dat hij niet meer vonkt om wat voorn reden ook, dit is wat wel al hebben geprobeerd:
    * andere bougie
    * andere bougiedop
    * andere bobine (niet zeker of die goed was)
    * de contactpunten zijn gecontrolleerd en staan goed
    * het kabeltje van de condensator komt niet tegen het vliegwiel aan
    * vreemd genoeg doet mn licht het wel bij het aanrennen..
    ga binnenkort nog even een nieuwe bougiekabel proberen (zit al in de binnenzak van mn jas :))
    waar het aan ligt? ik tast in het donker, dus heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

    bvd alrik

    #170387

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    tis maar goed dat je brommer niet vonkt;)..lijkt me niet fijn:P
    haha…naja
    uhhm probeer es nieuwe condensator en anders niet spoeltje…
    veel meer zou het idd niet kunnen zijn…

    #170388

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    bobine of condensator fcked denk ik..

    en anders test je of je draadje van je blok naar bobine vonkt, weet je iig of de ontsteking goed is.
    als die wel vonkt, licht het dus aan bobine,bougiekabel,bougiedop,bougie etc etc

    snap je ?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #170390

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ik snap t :o, ga dat draadje straks wel even controleren, dat was nog het enigste waar ik zelf mn twijfels aan trok, maar hamstra had die draadjes niet liggen..
    condensator (en contactpunten) zijn trouwens gloednieuw (inmiddels op zn hoogst 1 km op gereden), mag dus aannemen dat die nog wel goed zijn 🙂

    #170391

    citta70cc
    Bijdrager
    Berichten: 164

    Het is trouwens normaal dat je licht het doet bij het aanrennen.
    Want de stroom daarvan wordt opgewekt door het andere spoeltje…

    Oja, wat je ook nog kunt controleren is het aardkabeltje van de bobine, Dat komt uit de bobine en zit een centimeter lager weer vastgesoldeerd.

    Ikzelf heb al 2 keer meegemaakt dat ie gebroken was, maar dat zie je bijna niet omdat dat draadje erg kort en dun is…

    succes,

    Mzzl, Roel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.