Brommer start niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer start niet.

This topic contains 21 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Daan777 5 years, 6 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
  • #778451

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Hoi Fons,
    Als het jouw eens gebeurd zo,n mysterie dan wil ik je nog wel eens met zekerheid horen zeggen dat het de ontsteking is 😀
    Ik denk het ook, maar hoe dan?
    Ik ervaar het als een misère en heb betere dingen te doen.
    Ik zat even te kijken of er een groter lager te koop is en ik het carter kan uitdraaien, maar de eerst volgende maat is 42mm en dan houd je geen vlees meer over
    Maar goed ik ga maar eens een flesje Loctite 638 kopen en een revisie setje. Kijken hoelang dat goed blijft.Ik vind het een beetje beun, maar wie weet.

    #778458

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Die Loctite is niet goedkoop. Ik denk niet dat je blok weigert te starten/lopen door de lagerspeling, dus daar zou ik pas aandacht aan besteden zodra hij weer loopt.
    Heb je geen ander (lopend) blok waarvan je de complete ontsteking over kunt zetten naar dit blok?
    Ik dacht ook eventjes aan benzinetoevoer, maar je geeft aan het begin van dit topic al aan dat de doorstroming goed is. Dat, samen met een nieuwe carburateur, zou dus een vinkje achter “benzinetoevoer” moeten zetten. Ik neem aan dat de vlotterbak van je oude carburateur vol was toen je hem eraf haalde om de nieuwe carburateur te monteren?

    #778461

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Ik heb er zo juist een ander blok onder gezet,  hij loopt.
    Wel even wennen 50 cc, maar ik kom weer van A naar B.

    #778467

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Te vroeg gejuicht, hij heeft 400meter gereden. Toen ik hem een uur later wilde starten, niets nada.
    Morgen maar weer eens verder kijken.

    #778488

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Vandaag de tank leeg laten lopen. (benzine stroomde goed door) benzine kraantje eraf en doorgeblazen, filtertje was mooi schoon.  Alles weer netjes gemonteerd. Nieuwe benzine er in.
    Nada, Niets.
    Morgen even bellen met de GGZ

    #778509

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Hoera hij doet het weer!
    aaaaaaaaap

    Plots sloeg hij aan, maar kwam niet op toeren. Ik hield mijn hand bij de kop en voelde een warme luchtstroom terwijl de motor nog koud was . Ik was vergeten de kop aan te trekken. 😳

    Ik ga nu mijn oude blokje opgraven om te kijken of die kop ook lekt.
    Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken, Ik weet bijna zeker dat jullie er ook gek van werden.

    PS. Ik heb wilk1895 het beste antwoord gegeven, omdat hij het had over tjek je decompressie. :thumb

    #778518

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Mooi dat je erachter bent 😉
    Mocht je ooit andere problemen hebben, open dan gerust een nieuw topic.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)

Het onderwerp ‘Brommer start niet.’ is gesloten voor nieuwe reacties.