Brommer lekt na 1 dag

Home Forums Techniek Motorisch Brommer lekt na 1 dag

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by niek1992 5 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #783852

    Jonas
    Topic starter
    Berichten: 11

    Beste,

    Als ik 1 dag mijn brommer niet laat draaien dan begint hij te lekken.
    Maar als ik er dan terug mee rij en ik stop met rijden dan lekt hij niet.

    Bedankt

    #783853

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Je benzinekraantje wat eerder dichtdraaien voordat je m daadwerkelijk stop zet, zo raakt t vlotterbakje leeg en zou je probleem opgelost moeten zijn als ie daar lekt

    #783855

    Jonas
    Topic starter
    Berichten: 11

    Ok ik zal eens proberen

    Bedankt

    #783912

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Dat is natuurlijk geen echte oplossing, je brommer is gemaakt om stil te kunnen staan zonder te lekken dus hoort het ook niet te lekken.

    Voor een paar tientjes vervang je de benzinekraan, de brandstofslang en de pakkingen van de carburateur en dan zou je lekprobleem voorbij moeten zijn.

    #783915

    Jonas
    Topic starter
    Berichten: 11

    En waar kan ik deze vinden?

    #783926

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Dat is natuurlijk geen echte oplossing, je brommer is gemaakt om stil te kunnen staan zonder te lekken dus hoort het ook niet te lekken. Voor een paar tientjes vervang je de benzinekraan, de brandstofslang en de pakkingen van de carburateur en dan zou je lekprobleem voorbij moeten zijn.

    Om hier op toe te voegen zou ik ook de vlotternaald vervangen. Deze kan ook nog wel eens voor problemen zorgen. Ik ga er vanuit dat je de carburateur al volledig gedemonteerd heb gehad en schoongemaakt hebt? Soms zit er een vuiltje ergens tussen waardoor hij niet goed afsluit en dus lekt.

    Heb je enig idee waar de lekkage vandaan komt? hangt er een druppel aan de onderkant van je vlotterbak? lekt hij bij de banjo waar de benzineslang op zit? lekt hij uit de overloop bovenaan bij de gasschuif?

    De delen die @wilk1985 opnoemt, zijn bij onze sponsor te vinden onder carburateurdelen. Kraantje is te vinden bij “Diverse Framedelen”.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.