Brommer gaat niet aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer gaat niet aan

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 7 maanden, 2 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Javad
    Topic starter

Ik heb hier even een probleempje, ik hoop dat jullie hier enige logica op kunnen loslaten want ik snap het niet.
    Setup = DR Evo op getunede elec carters, 13.13, poulie 55, Citypower.

Mijn Citta gaat niet aan, ik heb gewoon een vonk als ik de bougie tegen de kop houd.
    Verder zie ik gewoon mengsel door de doorzichtige benzineslang naar de carb stromen.

Als ik een beetje benzine bij de kop inspuit krijg ik ook geen reactie,..
    Wat kan hier aan de hand zijn?

<3 Thunderstone
    Check mijn perso!

SuperSi
    Bijdrager

Sproeier?
    Decompressie blijft hangen?
    Electrode afstand te groot van bougie?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Heb je dit blokje net in elkaar gezet of liep het blokje eerder goed? Kan je in het laatste geval het verloop omschrijven?

Een nieuwe bougie die goed lijkt te vonken kan alsnog kapot zijn. Heeft me ooit een dag gekost om daar achter te komen 😅

Naast de dingen die SuperSi al aangeeft is valse lucht altijd een mogelijkheid. Alleen dat is lastig testen nu.

Wilk1985
    Moderator

Een vonk betekend niet altijd een vonk op het goede moment, ik zou het blokje eerst maar weer eens open maken om eens goed te kijken.

Als er ook niets gebeurt als je brandstof in de kop spuit zou ik het eerst in de ontsteking zoeken.

Javad
    Topic starter

SuperSi gaat door voor de wasmachine,..Bedankt!

Foto 29-11-18 23 04 21

<3 Thunderstone
    Check mijn perso!

Martino
    Bijdrager

En toen was je vergeten je sproeier vast te draaien. 🙄

En ik hoef het vast niet te zeggen, maar dat vlotterbakje zit vol zooi. even schoonmaken zal nodig zijn. Anders breng je de carburateur maar eens langs voor een ultrasone badje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.