Bromklok VS Snorklok

Home Forums Techniek Mechanisch Bromklok VS Snorklok

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by VespAndy 2 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #813171

    VespAndy
    Topic starter
    Berichten: 36

    Ik heb hier een aantal wielen liggen met gemonteerde klokken. Één van de drie is een bromklok die ik wil reviseren en bewaren. Hoe kan ik het verschil van buiten zien tussen een snorklok en een bromklok, zonder dat ik ze alle drie hoef te demonteren…?
    Spaart weer wat werk en bij een dergelijke demontage blijkt meestal dat de laatste de juiste is….. 🙂
    wie van de drie….?

    9F15486A-C0FE-4C16-9CD7-D1DDC9D6136AC9FC8310-D54F-49EE-84E2-22637E013358E10AB019-DE1A-4A5B-A7ED-776B8AB7EE34

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 months geleden door Herr Flick.
    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #813173

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5051

    Allemaal brom, te herkennen aan het aantal zichtbare lagers in de deksels.
    Je ziet alleen de ingaande as en het centrale lager van de uitgaande as. Dus twee assen = brom.
    Zie je nog twee kleine extra lagers, heb je vier assen = snor.
    Deze vraag komt vaak voorbij, dus je kunt er vast meer foto’s en voorbeelden over vinden.

    #813175

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 460
    #813179

    VespAndy
    Topic starter
    Berichten: 36

    Bedankt voor jullie reactie !
    Weer iets geleerd !

    Deze topic kan gesloten worden.

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Het onderwerp ‘Bromklok VS Snorklok’ is gesloten voor nieuwe reacties.