Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Bromklok past niet!
This topic contains 13 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by FonS 16 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
19 november 2007 om 22:47 #166895
Hallo, ik ben van belgie en ik rijdt met een vespa ciao met wielen met veel spaken (net fietswielen)
hier zat een snorklok in maar ik had een bromklok nodig.
Ik heb deze geruild met iets van iemand hier op het forum.
Ik krijg ik deze bromklok helemaal niet in mijn wiel:?
Beide klokjes hebben 23 tanden, de bromklok is wel 0.3mm groter van diameter.Wat doe ik hieraan?
Help:'(19 november 2007 om 22:52 #167666zit er geen rotzooi tussen de tandjes van de as? ff met een staalborstel overheen raggen:)
19 november 2007 om 23:00 #167667neen, zit geen vuil tussen, ik ben er zelf met een schuurpapiertje al over geweest
19 november 2007 om 23:14 #167668heb ik ook gehad.. is al een topic over erges.. misschien even zoeken?
maar iig.. wat ik heb gedaan:
vijl gepakt.. en telkes klein stukje afvijlen van de tandjes die in het wiel gaan.. (op de as)dan de klok erin slaan met rubberen hamer, en als die ver genoeg is, de moer aan de andere kant erop zetten.. hiermee kan je hem er dan als het ware ‘doorheen draaien’..
succes
19 november 2007 om 23:50 #167669Heb ik ook eens gehad:con
De klok ging er raar genoeg met geen mogelijkheid in, ook niet met een dikke hamer:lol
Toen heb ik maar een andere klok gepakt:D
Wat Tomahawk zegt is denk ik de enige oplossing die je nu hebt;)
Succes20 november 2007 om 09:55 #167670
Rebelvaag dit heb ik echt nog nooit meegemaakt :S
maar als er al eens een klok in gezeten heeft hoe kan het dan niet meer passen :S
Probeer indd ff gewoon draaiend erin te krijgen
20 november 2007 om 13:21 #167671oudere ciaotjes(ouder dan 30 jaar) hebben een andere achteras dan de nieuwere, misschien is dit bij jou ook het geval…
niet proberen erin te slaan, maar verwissel de achteras in de klok zelf.
succes20 november 2007 om 17:55 #167672is het veel werk om de achteras te verwisselen? ik heb hier een klok met passende as en mijn bromklok met niet-passende as.
Hoe ga ik te werk??:?
Moet ik hiervoor ook nieuwe dichtingen enz kopen?
Of wat is de prijs ongeveer voor een kaal wiel? Zonder band enz.(zo een fietswiel precies)20 november 2007 om 18:06 #167673ik had mijn klok deze ochtend in de diepvries gelegd in de hoop dat deze zou krimpen maar tevergeefs, ze paster er nog niet in, het is dus een andere achteras.
Veel werk om een achteras te veranderen?
Of wat kost een kaal achterwiel?20 november 2007 om 18:39 #167674nee is best wel makelijk, je moet die boutjes aan de voorkant van de klok losdraaien (let op, de olie komt er dan wel uit)
Daarna moet je even goed in de gaten houden hoe het in elkaar zat en dan verwissel je de achteras en zet je het weer in elkaar, dan nog even olie erbij en klaar.20 november 2007 om 18:50 #167675ok, ik ga het proberen.
Wens me geluk:D(kan er eigenlijk iets ernstig fout gaan?)
20 november 2007 om 18:58 #167676ja als je je schroevendraaier in de klok monteerd ofzo 😛
Voorderest: zorg dat je een opvangbakje hebt voor de olie, en stop na montage versie olie in de klok.
20 november 2007 om 22:38 #167688voila, dat is gedaan,
ik rijd nu ongeveer 70 maar ik trek voor geeeeen meter op:boos
Is dit opgelost als ik straffere trekveren steek? want ik zit nu met originele trekveren en een 83 poulie en bromklok20 november 2007 om 22:58 #167692jazeker, strakkere trekveren scheelt een hoop 😉
met jouw set-up zouden blauwe polini veertjes waarschijnlijk goed zijn
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.