brolli21, the blue turd

Home Forums Perso’s Projecten brolli21, the blue turd

This topic contains 24 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by brolli21 6 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #284736

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Goed,laat ik me hier eerst maar eens knap voorstellen.
    Ik ben Sander de Jongh,29 jaar,en woonachtig in Obdam.
    Om de kost te verdienen ben ik apk keurmeester en eerste autotechnicus.
    Al jaren rijd ik Italiaans,al is dat wel met 4 wielen.
    Ik heb op dit moment 2 alfa’s,een 75 turbo en een 156 3,0 V6 24v.
    Daarnaast staat er hier ook nog een fiat panda van 2004,als ie die eigenlijk van mn vriendin.

    Dan naar het onderwerp van dit topic,mijn ciao snor,volgens het kenteken bouwjaar 2005,geen idee of dat klopt,kan je dat ergens opzoeken op framenummer?
    Het is een snor,door de vorige eigenaar niet zo best behandeld,hij is matig gespoten,hij loopt voor geen kant en het allermooiste is nog wel,er zit geen bout meer door het stuur heen,maar hij zit wel MUURvast.

    Gelukkig ben ik wel redelijk handig,dus het besluit is genomen om het dingetje dan maar op te gaan knappen.
    Nou heb ik best wat ervaring met 2 wielers,ik heb van mn 16e tot mn 27e 5 verschillende kreidlers gehad,waarvan de laatste uiteindelijk op motorkenteken stond,compleet gerestaureerd en gereviseerd,en ook een aantal puchjes zijn hier wel langs geweest,maar vespa is nieuw voor me.

    Nieuwe kleurtje ben ik nog niet helemaal uit,heb wel wat ideetjes,maar input van anderen stel ik op prijs
    Hierbij dan wat foto’s van het ding,ik ben benieuwd of julie het wat vinden.

    #498803

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Vanavond maar even het blokje er onderuit gepeuterd,dat stelt echt geen donder voor zeg.

    Ook meteen even vliegwiel eraf getikt,ontsteking is een beetje vettig vanbinnen,dus krukaskeerring zal wel minder worden,meteen blokje maar uit elkaar trekken vandeweek.
    Ook achterspatbordje vanmiddag al opgeschuurd,in de grondverf gezet,en nu begonnen de oneffenheden eruit te schuren.

    #498804

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Sander en welkom op dit forum!

    Mooie projectbrommer heb je, leuke basis om wat moois van te maken. Wat betreft het bouwjaar is het lastig om te zeggen, hij lijkt echt opgebouwd uit een aantal brommers.

    Het frame is van het laatste model Ciao, dus wat dat aangaat kan het bouwjaar wel kloppen hoewel je niet moet vergeten dat een groot aantal brommers gekeurd zijn in 2005 en toen dat bouwjaar hebben meegehad aangezien de fietsenmakers dat wel lekker makkelijk vonden.

    De wielen zijn van een Ciao Mix, dat is het model voor jou Ciao C24/C31. De remhendels komen ook van een Ciao mix en het contactpuntenblokje zal van een Ciao van ongeveer voor 1994 komen.

    Als je het framenummer echt wil weten kan ik je hiernaar doorverwijzen:

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957

    Succes met opknappen, als ik zo naar die auto’s kijk moet dat toch goedkomen :thumb

    #498805

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Hey Wilk,

    Dat het een bij elkaar geraapt ding is,daar was ik al achter,maakt me ook niet zoveel uit.
    Het is trouwens een C31,tenminste,dat zegt het kenteken,en ook het framenummer begint met ZAPC31….
    Opknappen zal inderdaad wel lukken,alleen wel ff proberen een beetje tempo erin te houden 😉

    #498809

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Achterspatbordje is strak en staat in de grondverf.

    #498811

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik mis de verlichting nog, maar verder ziet het er prima uit!

    #498814

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ja ik vind blauw een mooie kleur, dat word een net brommetje denk ik.
    Mooie ruimte heb je om te sleutelen 🙂
    Dat ding met twee wielen aan elke kant is ook niet verkeerd. Maar als die van mij was ging die op straat.;)

    Ik zou wel even kijken waarom het stuur er niet uit wil. Als alleen de bout er uit is kan de “klont” tijdens het rijden los gaan zitten. Dan is het stuur alleen om je aan vast te houden.

    #498815

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    zevenenergie :

    Dat ding met twee wielen aan elke kant is ook niet verkeerd. Maar als die van mij was ging die op straat.;)

    Hmmm,een Alfa 75 semi racer die ik de afgelopen 8,5 jaar zelf omgebouwd heb,en waar meer als 15k in geïnvesteerd is buiten zetten zodat een ciao van 125 eurie lekker ruim kan staan…
    Ik denk niet dat wij op 1 lijn zitten 😉

    #498816

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Tja ik weet het niet, bezit geeft zorg.

    Ik heb 3 rijdende vespa,s die hebben mij 300 Euro gekost en ik heb voor ongeveer 500 euro aan onderdelen liggen.
    Als ik alles verkoop levert het het gemakkelijk het dubbele op geen slechte investering denk ik zo.

    Mijn dagelijks vervoer brommer is een semi race monster. Daar scheur ik lekker op rond. en bij het stoplicht heb ik elke dag wel 1 of 2 sprint wedstrijden met scooters die ik meestal win.

    Complimentjes te over van mensen, omdat ze hem zo apart vinden.
    Het is ook leuk als je op straat iemand ziet rijden op dezelfde brommer dat geeft altijd een gezellig praatje.

    Meiden vinden het hartstikke leuk om achter op te zitten en een stukkie door de stad te rijden, lekker een ijsje halen bij florencia.:p

    Zomers naar het strand, babe achter op, je haren door de wind, zon op je bol,iedereen die je groet, en dat voor een paar centen per jaar:thumb

    15k weggooien voor de zelfde soort kik, €200,- euro vaste lasten per maand, nee dan zitten wij niet op een lijn =)

    #498817

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Ik geloof dat jij mijn punt een beetje mist.
    Ook denk ik dat jij de kick van het brommer rijden hoger in schat dan dat ie werkelijk is.
    Wel snap ik dat het lastig is om over iets te oordelen als je het niet meegemaakt hebt,als de kick van een rondje op een ciao hetzelfde zou zijn als een auto over het circuit jagen,waarom zijn er dan zoveel mensen die raceauto’s bouwen?
    Een meisje achterop hoeft van mij ook niet zo nodig meer,en een meid versieren,damn,die tijd heb ik echt wel gehad hoor,ben alweer bijna 11 jaar met mn huidige meisje,ik gok dan ook dat ik “iets” ouder ben dan jij.

    De ciao is voor mij uiteindelijk niets anders meer dan een manier om lekker makkelijk binnendoor naar mn werk te kunnen rijden als het knap weer is,en dat doe ik dan het liefste wel op een brommer die er wel een beetje netjes uit ziet,vandaar het topic.

    #498819

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik ben blij dat ik je punt mis Sander 😉
    Plezier is een innerlijke beleving:D

    #498820

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Plezier is vooral een kwestie van smaak en daar valt niet over te discussiëren 🙂

    Zoals gezegd, ik ben benieuwd naar de verdere vorderingen :thumb

    #498856

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    Goed,het is even een ruim weekje stil geweest hier,maar dat betekend natuurlijk niet dat er niets gebeurd is.
    Eind vorige week een bestelling bij JMPB gedaan,het blokje lag er toch al onder vandaan,dan meteen maar compleet uit elkaar.
    Ik kwam er bij het uit elkaar halen wel meteen achter waarom t blokje niet naar mn zin liep,blokje was een keertje warm gelopen,zuigerveertjes zaten vast in de zuiger en er zat een krasje in de cilinder.

    Nieuwe zuiger besteld,hoonsteentjes geregeld,en ook een compleet blok revisiesetje werd aan het winkelmandje toegevoegd.
    Afgelopen woensdag het blokje uit elkaar getrokken,lagers van de kruk af gehaald en de krukas in de vriezer geparkeerd.
    Gisteravond de nieuwe lagers weer op de krukas gezet en het hele blokje weer in elkaar gezet,inclusief nieuwe slijtagedelen in de ontsteking,en zelfs een vers vliegwielrubbertje.

    En dan heb ik ook nog een kleine update voor de koplamp 8)

    Kleur voor het frame etc. is ook gekozen,alleen de kleur van de wielen ben ik nog niet uit.

    #495206

    brolli21
    Topic starter
    Berichten: 22

    En toen lag ie uit elkaar.
    Verf voor het frame etc. is ook besteld,en kleur voor de wielen is ook bepaald.

    #492680

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Lekker bezig weer op zondagmiddag! Ik ben erg benieuwd 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.