Bravo voorvork in ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bravo voorvork in ciao

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Edjuh 3 years, 8 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #800936

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Hi mensen,

    Heb even gezocht en kwam dit tegen;

    Bravo voorvork in ciao

    Maar wat is dan nu exact het verschil tussen het oude en het nieuwe model. Weet dit iemand toevallig want ik wilde eigenlijk een EBR voorvork kopen maar als een Bravo vork past dan reviseer ik liever zo’n vork van een die nog in redelijk goede staat is, aangezien die EBR vorkjes gedempt zijn met vet en geen olie (andere viscositeit) en geen dubbele progressieve veer maar enkel gewoon een linear.. Je vering is met die EBR dus in feite slechter als dan je mountainbike fiets heeft vermoed ik..

    Het liefst wil ik dus gewoon een fatsoenlijke voorvork. Tenzij deze van de Bravo niet past, dan zit er niets anders op en ja helaas dan. Ik weet dat die van de Si past alleen die zijn lastig te vinden en die ik gevonden had waren helemaal weg gerot, en vroegen ze veelte veel geld voor als ik dan ga reviseren kom ik op een best hoog bedrag uit denk aan nieuwe olie keerringen, binnen poten, olie, enzovoorts hah als deze te krijgen zijn en niet op back-order staan..

    #801256

    sleutel10
    Topic starter
    Berichten: 32

    Het verschil is blijkbaar het kroonstuk dat dikker is waardoor hij niet op het balhoofd past en de nokjes dat het stuur stopt (bepaalde draaihoek/stuurstop die bij de ciao dan in de weg zit en tegen de tank aan komt.
    De vespa ciao frame C7 van 1977 heeft grofweg ~163mm ruimte nodig met lagerschaal erin.
    Heb inmiddels een andere vork op de kop getikt in dacht van een si maar het kan ook een hercules 5 vork zijn onbekend van welk exact typen en bouwjaar. Hij past gelukkig wel.

    Voorbeeld van een kroonstuk en bovenplaat combinatie die niet past;

    kan_nog_netpast niet bovenplaat kroonstuk

    #801279

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Oud type bravo vork heeft dezelfde diameter balhoofdlagers als de ciao, ook niet onbelangrijk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.