Bravo afstellen grijze bougie

Home Forums Techniek Afstellen Bravo afstellen grijze bougie

This topic contains 8 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Semmad 6 months, 3 weeks geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #810601

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Hallo
    Ik heb een 65 cc dmp cillinder geplaatst met een Tecno Circuit uit laat met 13/13 carp met sproeier 62 ongeveer hij is uitgeboort dus  waarschijnlijk nog ietsje groter dus.

    Heb nu 4% olie er ingegaan voor in te rijden
    Maar is 2 keer warm gelopen of ontsteking uitgevallen weet niet precies wat er gebeurden.
    Denk het 2 de want kon het vliegwiel wel gewoon nog rond draaien direct erna

    Heb nu van een ciampion l86c naar een ngk  b8hs gegaan hitte graad hoger dacht ik.

    Mijn bougie blijft grijs nu weet ik niet waar door dit komt sproeier te klein of door te veel olie omdat ik voor in te rijden 4% olie gebruik
    Of door iets anders 1623511817914514509273141331105?

    Durf er nu niet echt er meer te rijden
    Geen zin in een vastlopen

    Alvast bedankt voor de hulp
    Grt zander

    #810602

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1551

    Sproeier te klein natuurlijk.
    Je kan wel tot en met 68 moeten met deze setup.
    Dus steeds een maatje groter monteren totdat ie viertakt, dan één maatje kleiner monteren.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 7 months, 1 week geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #810604

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2054

    Je hebt na je mogelijke warmlopers niet geverifieerd of het echt warmlopers zijn geweest?
    Misschien wel zo handig om even te doen.

    #810605

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1551

    Bij mij zou zelfs de cilinder er af gaan ter controle.
    Je houd meestal een plek over op zuiger en cilinder die opnieuw gaat vreten.
    Meestal prullenbak.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #810606

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Dankuwel voor de info dan maar even setje sproeiers kopen
    Neen ik heb nog niet gekeken na de cilinder en Zuiger.
    Mischien toch maar doen en dan de krassen beetje weg polijsten ?

    #810615

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2054

    Ligt er aan hoe heftig het is geweest.
    9 van de 10 keer is je zuiger wel rijp voor de prullenbak.
    Het aluminium vloeit uit, en gaat over je zuigerveren zitten en dergelijke.
    Als het niet heel erg is geweest is je cilinder vaak nog wel goed of te redden.
    Voor de zekerheid altijd even kijken, zeker als het gepaard ging met een blokkerend achterwiel en pijnlijke geluiden.

    #810618

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    het viel wel mee hoe kan zelfs zijn dat de ontsteking gwn uitviel omdat bougie hitte graat niet hoog genoeg was omdat ik direct er na weer kon starten
    Mvg

    #810783

    Zander
    Topic starter
    Berichten: 52

    Hallo
    Setup :
    65 cc dmp
    13/13 carburateur
    Malossi luchtfilter
    Tecno Circuit
    Malossie vario 7gr rollen
    Ik had eerst met een standaard luchtfilter geprobeerd maar had hij bijna geen vermogen.
    Of wel als ik er een groter sproeier in draaide was hij vollebak aant 4taken.
    nu met malossie lucht filter sproeier 68 en gaat hij al wat beter maar toch maar 53 per uur en bougie blijft grijs hoe kan dit?
    Sproeier 68 is toch best groot of meen ik dat maar?
    53 km/uur dat zou toch sneller kunnen niet?
    Maar hoe kan het dag de bougie grijs blijft? niet wit niet zwart ma grijs ik snap er gewoon helemaal niks meer van
    Hopelijk kan iemand mij helpen
    Mvg zander

    #810784

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1551

    66-72 zijn meestal de sproeiers waar je mee kan experimenteren met jou set-up.
    Monteer sproeiers tot ie viertakt, en dan één maatje kleiner is meestal de juiste.

    Misschien is de eindoverbrenging iets te kort.
    Dus je poelie (bij het blok) zou groter moeten gaan bij max speed.
    Vario is doorgaans iets langzamer op top dan poelie.
    De dmp cilinder loopt met gewone poelie overbrenging 60km/u
    Dus je zit wel goed qua snelheid lijkt het.
    De dmp is ongeveer de langzaamste 60cc die er is.

    Als jij een malossie, athena of polini neemt gaat het al een stuk beter.
    Pas je dan je carter ook nog aan gaat het nog veel beter.

    Techno expansie uitlaten zijn ook niet de betere.
    Is eigenlijk een gat in de markt vuller.
    Voor mensen die wel een expansie willen maar geen 150-250 willen betalen.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 months, 3 weeks geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.