Boxer 2 | Speedengine + Polini 43 / 46

Home Forums Techniek Motorisch Boxer 2 | Speedengine + Polini 43 / 46

This topic contains 28 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by paul99 3 years, 1 month geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
  • #805822

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja die zit er bij mij nog in inderdaad, dat is de losse demper met de 4 kleine gaatjes.
    Ben bang dat de vorige eigenaar deze losse demper heeft verwijdert wat natuurlijk ook meer doorlaat geeft.
    Zou eerst zonder aanpassingen de uitlaat proberen en dan later bekijken of aanpassen nodig is.
    Het zou ook maar zo kunnen zijn dat jou type Boxer uitlaat anders is gemaakt dan de mijne dus misschien hoort het wel zo zonder losse demper.
    Want ook de bevestiging van jou demper is anders dan de mijne, ik heb een bout, jij een tap-eind.
    Dus er is verschil !!!

    TICKLING BARN
    #805832

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    De uitlaat van crullie heeft dat dempertje.
    Lijkt mij iets uit een Ciao uitlaat(imitatie)

    Ik heb mijn nieuwe boxeruitlaat even opengemaakt, ook omdat ik dat dempertje nooit in een Boxerpijp heb gezien, wilde ik het weten.

    20210113_16464320210113_16463520210113_164648

    Bij mij zit het er ook niet in. Wat ik al dacht.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805833

    srsmopeds
    Topic starter
    Berichten: 12

    Bedankt voor de controle.
    Dan zal ik nu de originele uitlaat testen.
    Als dat niet genoeg is, zal ik proberen het te bewerken.

    #805844

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Dus er zijn 2 types van de Boxer uitlaat, kan mij herinneren dat zonder losse demper mijn uitlaat niet dicht te krijgen is, op de losse demper zit een felsrand die gebruikt word als afdichting tussen de uitlaat en het eindschot in.
    Lijkt mij dat jullie uitlaat meer open is/staat dan de mijne was 🙂

    TICKLING BARN
    #805845

    srsmopeds
    Topic starter
    Berichten: 12

    Goed om te weten dat er verschillende versies waren.
    Welke motor laat je eigenlijk draaien in je Boxer?

    #805846

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Een Belg kickstart 43DR blokkie die toe is aan waarschijnlijk nieuwe zuigerveren of zelfs een nieuwe zuiger 😥

    TICKLING BARN
    #805848

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Dus er zijn 2 types van de Boxer uitlaat, kan mij herinneren dat zonder losse demper mijn uitlaat niet dicht te krijgen is, op de losse demper zit een felsrand die gebruikt word als afdichting tussen de uitlaat en het eindschot in. Lijkt mij dat jullie uitlaat meer open is/staat dan de mijne was 🙂


    Die van ons is denk ik een imitatie. (er staan geen nummers of wat ook in)
    In het tussenschot met dat gat zit bij jou denk ik alleen een gat, bij onze is dat een pijpje dat een stuk de uitlaat in steekt.

    Ons gat(pijpje) lijkt ook een grotere diameter te hebben, ik denk ter compensatie van het stuk extra pijp (weerstand).

    Dat dempertje van de jouwe ken ik alleen uit ciao imi uitlaatjes, die je open kan maken.
    Een originele ciao uitlaat kon je nooit open maken.
    Lijkt mij dat het er wel in hoort bij jouwe.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805850

    srsmopeds
    Topic starter
    Berichten: 12

    Mijn uitlaat heeft een Piaggio-logo en een DGM-nummer. Het komt van een Italiaanse brommer.

    #805851

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Aha, dan ga ik mijne nog eens goed bekijken.
    Had m al 20 jaar in t bubbelplastic liggen.
    Ik dacht dat er niets op stond.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805853

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ik keek nog even naar de foto,s en zag dit: Screenshot_2021-01-13 5ff087a5-751f-479c-a70d-a6880e6dcce9 jpg (JPEG-afbeelding, 1440 × 1080 pixels) Gefeliciteerd Crullie 😉

    Hahaaaa zie het nu pas 😛
    Nou zo aan die rode lijn van jou te zien tril jij meer dan ik 😉
    ( er staat CPA kijk maar eens goed of heb je nu al een bril nodig )

    TICKLING BARN
    #805894

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

     

    Dat rode lijntje heb ik met de muis getrokken in paint en er zat waarschijnlijk een stofje in het lensje van de laser van de muis.
    Die muizen van vroeger waren veel beter met zo,n balletje er in.

    Mijn ogen zijn nog prima, Kijk maar tussen de C en de P daar zit rechts van die paarse bacterie een cluster atomen die niet origineel zijn. Waarschijnlijk lood atomen uit de verf. Even kijken met de bril… Ja lood atomen.
    zucht.

    #805902

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Whahahaaaaa 😀  Jaja smoesjes  😉

    TICKLING BARN
    #805904

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Aha, dan ga ik mijne nog eens goed bekijken. Had m al 20 jaar in t bubbelplastic liggen. Ik dacht dat er niets op stond. Gr. Wim.


    Gister nog eens goed bekeken.
    Er staat niets in.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807370

    paul99
    Donateur
    Berichten: 100

    Ter info. Ik had mijn blokje aangepast met inlaat 13mm, 13mm carb, en DR43. Met de standaard boxer uitlaat deed hij nog steeds 45km/u. 🙁 . Daarna een Leo krul (rond 60) en een circuit (bijna 70) geprobeerd. Heb nu een city en dat doet 55-60 met niet te veel lawaai en klassieke looks.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.