Bouwjaar Vespa Si

Home Forums Algemeen Framenummers Bouwjaar Vespa Si

This topic contains 10 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Miemsie 3 years, 1 month geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #807344

    Miemsie
    Topic starter
    Berichten: 30

    Hallo allemaal,

    Ik probeer al een tijdje het bouwjaar van mijn Vespa Si te achterhalen, maar tot nu toe is mij dat nog niet gelukt. In eerste instantie heb ik dit het topic Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic! geraadpleegd, maar ik kwam met die informatie niet verder dan dat mijn Si ergens aan het begin van de jaren negentig gebouwd is. Mijn framenummer is 23838X. Het laatste nummer is weggelaten ter voorkoming van fraude.

    Daarna heb ik Piaggio gemaild om mijn bouwjaar op te vragen, zodat zij mij verwees naar een vespadealer bij mij in de buurt die een bouwjaarsverklaring op kon vragen. Omdat dit €80,- zou kosten, een belachelijk bedrag, besloot ik om de zoektocht naar het bouwjaar van mijn Si op te geven.

    Echter, vanochtend vond ik het onderstaande tekentje aan de onderzijde van mijn achterspatbord. Ervan uitgaande dat het spatbord er van begin af aan op zit, kan ik dan concluderen dat de brommer in juni 1992 gebouwd is of betekent dit tekentje wat anders?

    Ik hoor graag wat jullie denken en alvast bedankt!

    Groetjes,

    Miko

    2021-02-21 13.43.42
    147949728_3095719963864838_7700797500467232899_o

    #807366

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Nee dat het spatbord in ’92 gemaakt is.
    Betekend ieder geval wel dat je Si (spatbord) niet ouder is dan ’92.
    Het is een  SIM1T
    Ik kom maar met een oude lijst die tot ’87 gaat.
    Maar dat laatste(van ’87) framenummer is:  SIM1T 235000
    Is wel akelig dicht tegen jou framenummer.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807371

    Miemsie
    Topic starter
    Berichten: 30

    Bedankt Wim! Jammer dat het spatbord geen uitsluitsel geeft. Volgens jouw lijst is mijn brommer dus eerder van ergens rond 1987-1988 en niet van begin jaren negentig. 🙂

    #807374

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Dat zou je zeggen ja.
    Om nou te denken dat het frame 4 jaar in het magazijn heeft gelegen?
    Maar ja, wie weet.
    20.000 frames per jaar, te zien aan de oploop van de nummers in de lijst.
    Misschien kan je meer “92”-jes vinden, in lampglas voor en achter, in alle andere plastic delen, hendels.
    Plastic delen werden in de tijd bij wat schade al snel vervangen, want een voorspatbordje kostte maar
    20,- gulden en je bestelde hem al in de juiste kleur.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807376

    Miemsie
    Topic starter
    Berichten: 30

    Ik zal morgen nog eens goed kijken. Tot nu toe was het jaartal op het achterspatbord het enige jaartal dat ik heb kunnen vinden op de bromfiets, hoewel er volgens mij ook -192- op de voorvelg stond. Dat zou januari 1992 kunnen betekenen of het heeft er helemaal niets mee te maken. Bedankt in elk geval!

    #807391

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    In velgen staat het ook wel eens ja.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1
    #807422

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Volgens mij klopt die lijst niet helemaal met welke bouwjaren je ook in dit topic kunt vinden. Vergelijk jou framenummer maar eens met het lijstje van de Si. Volgens deze lijst zal je heel goed een bouwjaar ’92 kunnen hebben. Er zijn wel meer onderdelen welke af en toe een bouwjaar hebben, met een beetje geluk vindt je deze ook op je remhandles.

    #807429

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    niet gelukt. In eerste instantie heb ik dit het topic

    Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

    geraadpleegd, maar ik kwam met die informatie niet verder dan dat mijn Si ergens aan het begin van de jaren negentig gebouwd is.


    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807458

    Miemsie
    Topic starter
    Berichten: 30

    Ik heb mijn Vespa nog wat beter onderzocht en hij blijkt helemaal vol te zitten met plastic onderdelen uit april, mei en juni 1992. Het lijkt me dan aannemelijk dat hij in 1992 voor het eerst op de weg geweest is, toch? Het blijft gissen natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat alle plastic onderdelen in 1992 tegelijk vervangen zijn. Het blijft wel vreemd dat het frame dan waarschijnlijk vier jaar ergens in een magazijn gelegen heeft. 😕

    1
    #807468

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Ja, dan is ie natuurlijk van ’92 of ’93.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807471

    Miemsie
    Topic starter
    Berichten: 30

    Dan zijn we eruit! Bedankt voor jullie hulp! 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.