Bougie wordt niet nat

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bougie wordt niet nat

This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 5 years, 6 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #778655

    Balazs Sipos Raffael
    Topic starter
    Berichten: 3

    hallo ik heb een  vraag ik heb een citta maar hij krigt geen benzine.bugie blieft droog

    #778667

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hallo Balazs,

    Allereerst heb ik een topic voor je aangemaakt, je had namelijk een reactie geplaatst in een willekeurig topic.

    Om op je vraag verder te gaan geef je gelukkig zelf al wat info. Je bougie blijft droog en zou inderdaad normaal gesproken nattig moeten worden – icm met een vonk zal hij dan vrijwel altijd lopen.

    1. Kan je controleren of je wel een vonk hebt? Je draait je bougie er uit en houdt deze tegen de kop aan en draait dan aan de krukas. Als je een vonkje krijgt bij elke slag is dat goed.

    2. Hij krijgt dus sowieso geen benzine. Dit zal ergens bij je carburateur liggen of je benzine toevoer. Zit er genoeg benzine in de tank? Is je slangetje nog heel? Heb je een benzinefilter?
    De meest voorkomend probleem in deze gevallen is vaak een verstopte sproeier: draai je carburateur er af + vlotterbak. En haal de sproeier er uit en maak deze schoon.

    Let us know – als het gelukt is :thumb

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778689

    Balazs Sipos Raffael
    Topic starter
    Berichten: 3

    Helaas is niet gelukt
    maar ik hoor hij zuigt wel
    en hij start ook niet
    wat moet ik doen

    #778690

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Kan je antwoord geven op de vragen hierboven?

    Wat je kan doen om te beginnen is je carburateur eraf te halen, daarna je zwarte bakje onderop (vlotterbakje) en dan de sproeier door te blazen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778693

    Balazs Sipos Raffael
    Topic starter
    Berichten: 3

    Heb ik al gedaan

    #778696

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    En heb je een vonk? Je kunt makkelijk uitsluiten of het blok wel vonkt door het draadje stekkertje van de bobine af te halen en te checken of dat vonkt als het blok draait.

    Als je wel een vonk krijgt op die kabel maar niet uit de bougie weet je dat het probleem bij de bobine/bougiekabel of bougie zit.

    2
    #778698

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Je schrijft in je PM dat je een nieuwe carburateur gekocht hebt, maar weet je zeker dat je blokje goed luchtdicht zit? Als je krukaskeerring eruit is gelopen heb je kans dat het blokje de brandstof niet aan kan zuigen omdat er geen druk is. Dit is zeker de moeite van het controleren waard.

    #778715

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Zit er wel benzine in je vlotterbak als je carburateur eraf haalt?

    Maakt hij genoeg compressie?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.