This topic contains 14 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Mark 3 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 mei 2020 om 13:17 #797509
Ik heb een elektronisch blok dat niet wil aanslaan. Er is wel een vonk en de bougie is flink nat. Toch krijg ik deze niet aan de praat. Ik heb 2 verschillende CDI’s geprobeerd met meerdere bougie’s. De vonk blijft even fel. De massakabel heb ik ook tussen de blokbout en stukje blank frame gedaan, geen verschil.
De zuiger is met het pijltje richting de uitlaatpoort gemonteerd. Er is voldoende compressie.
Kan het zijn dat deze op het verkeerde moment ontsteekt zoals bij een contactpuntenblok?
Ik zie wel dat er een stukje mist, zie hieronder:
17 mei 2020 om 14:59 #797517Dat is de pickup voor het ontstekingsmoment. Is deze niet te erg beschadigd? Controleer ook je afstelling als je nog niet eerder met exact deze setup gereden hebt.
22 mei 2020 om 09:59 #797736Ik heb de ontsteking verwisseld voor een met een onbeschadigde pick up. Echter blijft het resultaat hetzelfde. Wel vonk en benzine maar geen ontsteking. Hij ploft nu wel vaker dan met de andere ontsteking. Dus er zit verbetering in…
22 mei 2020 om 10:20 #797738Kan je iets vertellen over je setup? Rij je origineel? Welke carburateur en sproeier rij je mee?
Klinkt alsof het blok er helemaal in verzuipt.En heb je al een andere bougie geprobeerd?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 mei 2020 om 10:37 #797744Het is een volledig standaard electronisch bromblok met:
-70cc Alfaerre en Avionic kop
-13/13 met sproeier 60 (ook 12/10 en 12/7 geprobeerd i.c.m. kleinere sproeiers. Zowel met als zonder luchtfilter geprobeerd.Meerdere bougie’s en CDI’s geprobeerd, vonk blijft even fel. Zoals hierboven aangegeven ook een andere ontsteking geprobeerd.
22 mei 2020 om 10:39 #797745Is je inlaat bewerkt naar 13mm? En het inlaatvlak?
Kan je eens proberen met sproeier 64 of 66 in je 13/13. 60 is wellicht wat aan de kleine kant.Wordt je bougie nat?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 mei 2020 om 23:11 #797773Carters zijn compleet standaard en de bougie wordt nat. Ik zal het nog eens proberen met een grotere sproeier.
23 mei 2020 om 10:12 #797781Kunnen die spoelen er maar op één stand in?
Nooit op gelet eigenlijk.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.23 mei 2020 om 11:47 #797785Kunnen die spoelen er maar op één stand in? Nooit op gelet eigenlijk. Gr. Wim.
Elektrische ontsteking wel ja
23 mei 2020 om 12:59 #797787Rijst bij mij ook de vraag, hoe deed dit blokje het hiervoor?
Goed?
Wat heb je er daarna aan veranderd?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.23 mei 2020 om 13:21 #797789Heb je de bedrading die aan de spoelen zit al eens goed inspecteert?
De brommertjes zijn al aardig op leeftijd en de isolatie begeeft het. Deze klacht is al heel vaak behandelt in topic,s.23 mei 2020 om 14:14 #797791Controleer de bedrading van blok naar bobine ook .
hier een keer last gehad van aan elkaar gesmolten kabels vanwege slechte/ oude isolatie .5 juni 2020 om 08:24 #798414Isolatie van de andere ontsteking was op meerdere plaatsen kapot. Daarom heb ik ze één voor één opnieuw gesoldeerd voorzien van isolatielak en krimpkous.
Wat me wel is opgevallen is dat de kop niet helemaal recht staan t.o.v. het carter/cilinder. Komt dan door een scheef tapeind lijkt me. Ik zal dit nog uitwisselen voor een andere. Wellicht dat de cilinder hierdoor niet genoeg druk opbouwt voor de ontsteking van het mengsel?5 juni 2020 om 14:08 #798424Als ik zo op de laatste foto langs je cilinder naar het vliegwiel kijk lijkt het eerder of de cilinder scheef zit.
Die zijn tegenwoordig ook meestal imitatie.Als je al een originele hebt zijn die ook alweer 20jaar oud.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 juni 2020 om 19:21 #798477Probleem is opgelost! Ik heb een andere cilinderkop en tapeinden geprobeerd. Dit sloot net wat beter aan.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.