Blok lekt bij voetpakking

Home Forums Techniek Motorisch Blok lekt bij voetpakking

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Jacky 1 jaar, 9 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Jacky
    Topic starter

Alle pakkingen vernieuwd en alles netjes schoongemaakt.

Je voelt het blok warm blazen bij de cilinder en hij loopt hard stationair. Door het lekken kun je zien dat het blok bij de voetpakking niet dicht is. Al lijkt hij op het oog wel dicht. Kan dit liggen aan de cilinder of aan de carters? Of beide?

JohnDoe
    Bijdrager

Vloeibare pakking icm voetpakking werkt het best. Test het eens met remmenreiniger/deodorant. Veranderd er wat in het toerental   dan is het ergens niet goed afgesloten. Dat kan het hoge stationair draaien verklaren. Stationairschroef reageerd het blok niet op?

Jacky
    Topic starter

klopt. Ik ben bijna zeker dat het niet goed afgesloten is. Je voelt hem blazen en lekt olie uit. Echter vraag ik mij af hoe dit mogelijk is? Kan de cilinder of het carter niet vlak zijn?
    Overigens kreeg ik op de werkbank de moeren goed vastgedraait en toen het blok warm was zaten ze weer redelijk los. Één van de moeren krijg ik nu niet meer helemaal vast, zal nog checken hoe dit komt..

AA-T
    Sleutelbeheerder

Pakking van het carter netjes afgesneden nadat je je carter in elkaar hebt gezet?

Het wordt aangeraden nadat je je blokje een keer warm hebt gereden de moeren van de kop nog een keer na te lopen.. het is dus niet vreemd als je een moer nog een klein slagje vaster kan draaien.
    Dat je hem helemaal niet meer vast krijgt is natuurlijk niet goed.. Misschien is het schroefdraad van de moer of het tapeinde niet meer lekker, dat zou dan ook best de oorzaak kunnen zijn.

En ja, een cilinder of carter kan niet helemaal vlak zijn (helemaal wanneer je het kleine en grote carterhelft van 2 verschillende carters gebruikt).
    Vloeibare pakking hou ik persoonlijk niet zo van (het moet er ook weer af). Je kan eventueel ook een dikkere (papieren) pakking proberen..

Maar focus je eerst op die moer, goeie kans dat het dan al opgelost is.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als een lekkende voetpakking blaast dan is het wel een heel groot gat.
    Is dat blazen niet van de geforceerde koeling?
    Uit een heel klein spleetje kan overigen wel heel gemakkelijk olie komen, door een zwetende pakking hoeft hij nog niet slecht te lopen.

Maar goed, als hij blaast kan je ook wat zeepsop pakken. Ik heb zo het vermoeden dat je het gaatje dan zo te pakken hebt.

Jacky
    Topic starter

Waarschijnlijk was hij ondicht want door vloeibare pakking lekt er nu geen olie meer uit. Het stationair probleem werd ook veroorzaakt door een gaskabel die slecht gespannen was. Voor nu loopt hij goed dus bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.