Blok gewisseld van brommer en loopt ineens slecht.

Home Forums Techniek Afstellen Blok gewisseld van brommer en loopt ineens slecht.

This topic contains 18 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Gratje 3 years, 9 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #798995

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    ik begin er de P in de krijgen.

    vervangen onsteekspoel, condensator, contactpunten, carburateur, bobine, alle kabels, bougiedop en bougie.

    bougie vonkt als een tierelier. Als ik hem tegen mijn blok aan hang. Bougie word ook nat van benzine. En nog wil het niet lopen. Heb compressie, decompressie sluit helemaal af.

    eigelijk is nu alles in mijn voorheen lopend blok vervangen op de cilinder zuiger en carter na.

     

    #798999

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Contactpunten goed ontvet? , krukas keerring vervangen?
    Koppakking is niet lek?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #799000

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik denk ook de koppakiing of de kop niet vlak.
    Vaak lekt hij tussen de verbrandingskamer en het decompressie kanaal.
    Dat kan je controleren door je uitlaat er af te halen en hem door de compressie te draaien.

    Als je dan een lek geluidje hoort, in je uitlaat poort, dan is het probleem eigenlijk al in de kiem gesmoord.

    #799004

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Heb het blok er weer onderuit. Vonken doet ie genoeg. Kop lijkt nergens te lekken. Kan hem nauwelijks door de compressie draaien. En geen sissende of lekkende geluiden. De keerring is goed. morgen maar een proefopstelling maken. Ben en vandaag helemaal klaar mee.

     

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.