Biermobiel21's projectenpagina

Home Forums Perso’s Projecten Biermobiel21's projectenpagina

This topic contains 219 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 220)
  • Gebruiker
  • 2
    #813958

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    @manbrokil
    Het gieten is (voor zover ik nu kan zien) gelukt. Nu nog bewerken en de rest van de onderdelen maken.

    #813961

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Nice 😛  Helemaal te gek weer, grote klasse :thumb

    TICKLING BARN
    #816614

    Grindpad
    Bijdrager
    Berichten: 68

    Mooi YT-kanaal, Biermobiel. Filmpjes zijn naast educatief ook esthetisch gezien erg prettig om te kijken!

    #816622

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    Dankje @grindpad, goed om te horen dat ze in de smaak vallen.

    #816732

    R_S
    Bijdrager
    Berichten: 103

    Idd leuke YouTube video’s! Goede uitleg etc 👍

    Komen er nog meer video’s online?

    #816742

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    Thanks @roberts er komen zeker meer video’s aan. Heb er 2 gefilmd maar die moeten nog geedit worden.

    Het is trouwens ook al veel te lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst, tijd voor een kleine update!

    20220814_163054

    De 14 spakers zijn onder de ciao gekomen. Ik heb er nu ook een variosetje op en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het erg lekker vind rijden.
    Setup is nu:
    Eurocilindro 38,4mm
    13/13 @ 68
    Proma badsnake
    Malossi multivar @ 7gram
    1:10,5 vertanding
    Top is 59 en trekt lekker op.

    IMG-20220822-WA0017
    Vario is ook fijn met wat bagage en steile bruggetjes. (Foto: Milco)

    VideoCapture_20220830-124902

    En ik heb er ook een Citta bij die wat liefde nodig heeft… Zit wel kickstart op, die heb ik inmiddels werkend gekregen. Plannen voor deze brommer zijn nog in ontwikkeling. Ik wil er wel wat leuke dingen op maken, schijfremmen lijkt me wel wat en misschien dat polini lc 41 setje. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Eerst gewoon zo ff lekker mee rijden en nog even genieten van het helmloze blauwe kenteken.

    Dan ga ik binnenkort ook beginnen aan nog een Ciao. Nog een Ciao? Jawel, nog een Ciao. Eentje voor mn vriendin, voor als ze haar rijbewijs heeft gehaald. Ze moet in november afrijden en ik ben niet de snelste, dus moet er binnenkort maar aan gaan beginnen. Hij wordt helemaal roze met zwarte details, 10 spaaks velgen en voorderest helemaal standaard. Misschien dat ik er ook vario op zet, maar eerst maar ff beginnen met schilderen en tank ontroesten.
    Daar komen ook wel wat video’s van op mn youtube kanaal, en hier natuurlijk foto’s.

    20220522_11101320220522_11100320220522_111026
    Hier ben ik ook een beetje mee aan het proberen, gegoten Polini se spruitstukjes voor 15-16mm sha carbs. Met ovale aansluiting op het carter.
    Maar het tuutje waar de carburateur op komt is niet volledig gevormd, dus ik moet mijn mallen nog een beetje aanpassen.
    Wordt vervolgd dus.

    #816750

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Cool, die progressie. Even een topickaapmomentje: die aanhanger op de achtergrond aan een Nissan Micra gekoppeld, van wie is die? Ik ben al een tijdje op zoek naar een simpele aanhanger om een slecht stukje wegdek te overbruggen.
    Als iemand daar een betere foto van heeft of meer info van harte welkom.
    Geinig ook dat jerrycannetje achterop. Ik zag vorige week nog twee gasten op tomosjes allebei met een jerrycan achterop, navigatie aan het stuur, en dan weet je: daar gaan tourende soortgenoten 🙂
    Ik kijk uit naar de volgende video!

    #816760

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Dat aanhangertje is van mij geweest. Het was ooit een kleine vouwwagen, was daarna omgebouwd om electrische fietsen mee te vervoeren. Daarna kocht ik hem en heb met wat hoeklijnen gezorgt dat er 2 brommers op konden.  Die een paar keer gebruikt en daarna verkocht aan de huidige eigenaar. Ik vond hm door op.marktplaats te zoeken naar een kar voor electrische fietsen.

    #816761

    Intellect80
    Bijdrager
    Berichten: 463

    Ziet er erg goed uit die 14-spakers, een mooie aanwinst 😉

    Ook de spruitstukjes zijn veelbelovend, ben erg benieuwd hoe ze staan op een SE en hoe ze het uithouden.. bij positieve bevindingen ben ik toekomstig zeker geïnteresseerd 😎

    Goed bezig 👌

    No stress, all fun and a bit of speed
    #816795

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi werk! Je Ciao ziet er ook netjes uit, leuk dat je met de Eurocilindro 38.4 rijdt dit is echt mijn all time favoriete cilinder. Zeker met vario is het naar mijn mening de fijnste en betrouwbaarste van de “snelle 50” cilinders.

    Het is een plezier om je perso te lezen!

    1
    #816853

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    Dank jullie wel!
    Mooi aanhangertje is dat @joor zoiets moet ik ook ooit maar eens gaan maken.

    @wilk1985
    Ja echt een top cilinder, het is ook mijn favoriet. Vond hem met poelie al lekker rijden, maar met vario komt hij echt tot leven. En dit cilindertje blijft maar beter worden, want ik heb er nu een Leo handmade onder en daar doet hij het heel erg leuk mee, heb er meteen even een filmpje van gemaakt:

    Omdat die handmade voor mijn gevoel te veel heen en weer kon bewegen. Heb ik een extra bevestigingspunt gemaakt van een omgebogen ijzeren plaatje.

    Hier de foto’s:

    Screenshot_20220909-022622_Gallery
    Hij zit tussen het blok en het frame, zoals een polini sp ook een ophangpunt op die plek heeft.

    VideoCapture_20220909-022450
    En dit is dan met de kap er overheen, vind het er wel redelijk onopvallend uit zien. Uitlaat zit nu ook stevig vast en trilt niet meer van de uitlaatflens af.

    #817021

    Grindpad
    Bijdrager
    Berichten: 68

    In elk geval beter dan ’t ijzerdraadje wat ik er vroeger om had zitten

    #817039

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    20220924_18083120220925_182545
    Zoals ik hier wel eens vaker heb gezien ben ik nu ook een roze ciao voor m’n vriendin aan het maken 🙂
    Om de kleur uit te proberen heb ik dit weekend deze delen geschuurd, in de primer gezet en gelakt. Kleurtje bevalt hier goed in ieder geval, dus nog maar ff een bus of 2 bestellen en dan kan de rest ook gedaan worden.
    De kappen, velgen (10 spaaks 16″) en details worden zwart. Waarschijnlijk komen er fietstassen en een mandje op. Moet alleen nog wat verzinnen voor het oliepompje, want er komt een mix blok op. Helemaal standaard maar wel met vario.
    Groetjes

    #817042

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Kijk eens aan dat lijkt er meer op 😉😃

    #817050

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    @briansmits
    Haha ja zoals die roze van jou moet hij ongeveer worden. Maar dan zonder de mozzi velgen jammer genoeg… Waar heb je die gevonden eigenlijk?

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 220)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.