Bevestigen nieuwe midden standaard

Home Forums Techniek Framedelen Bevestigen nieuwe midden standaard

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Nielski55 10 months, 1 week geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Nielski55
    Topic starter

Hallo.
    Ik probeer een nieuwe midden standaard onder mijn vespa si te zetten.
    Het is me al wel gelukt de oude er onderuit te krijgen.
    Nu lukt het me alleen niet om de veren op spanning te krijgen voordat ik de buis er door heen doe.
    Heeft iemand  hier ervaring mee? Hoor het graag, heb geen idee hoe dit te doen.

super bravo.
    Bijdrager

heb dit ooit aan de hand gehad met mijn vespa bravo (die nu voorzien is van een si brug)
    ik heb toen een lange schroeven draaier gebruikt die net genoeg ruimte liet om de veren op spanning te zetten en toen de buis er door gedrukt meen ik (wel na verschillende pogingen)

Wilk1985
    Moderator

heb dit ooit aan de hand gehad met mijn vespa bravo (die nu voorzien is van een si brug) ik heb toen een lange schroeven draaier gebruikt die net genoeg ruimte liet om de veren op spanning te zetten en toen de buis er door gedrukt meen ik (wel na verschillende pogingen)

Zo doe ik het ook, je kan de veren nog wat opspannen met ty-rips zodat je ze wat makkelijker op hun plek kan krijgen. Na montage knip je de ty-rips door.

niek1992
    Bijdrager

Ik weet niet exact of de standaard hetzelfde is als die van een Ciao, maar ik heb het anders aangepakt dan diegene hierboven.

Ik heb eerst alles gemonteerd, veren niet op spanning maar de rechte uiteinden van de veren wel op de juiste positie. Vervolgens met schroevendraaier de “haak” in het gaatje gehaakt. Dit ging eigenlijk in 1 keer goed.

Nielski55
    Topic starter

Het is me gelukt!
    Ik heb de hele brommer op z´n kop gezet zodat ik er beter bij kon. Toen de veren er in gezet, lange eind op hun plek en de haakjes niet dus niet op spanning. De veren had ik aan elkaar ge tie ript zodat ze bleven zitten. Toen de standaard er tussen gezet en de buis er doorheen. Daarna met een schroevendraaier, ijzerdraadje en een tang beide haakjes in de desbetrevende gaatjes gewurmd. Hopelijk heeft iemand anders hier nog iets aan mochten ze dit lezen. Bedankt voor de tips.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.