Betekenis carter nummers 18B 20B 22B

Home Forums Algemeen Framenummers Betekenis carter nummers 18B 20B 22B

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #797952

    Mieteck
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo iedereen,

    ik heb gemerkt dat op 3 verschillende carters, 3 verschillende nummers staan, nu er nergens info te vinden is wat de betekenis is van de nummers vroeg ik me af of hier iemand weet waarvoor deze nummers staan?

    foto’s zijn van de actuele carters voor verduidelijking,

    groeten

    20b18b22b

    One life, live it
    #797972

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik heb ook even gekeken bij een aantal carters hier. Ik heb 19A, 21B. Er zijn dus heel wat. Ik heb even geen elektrische carters bij de hand – ik weet niet of die ook zo’n nummer hebben.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #797978

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb eigenlijk nooit op dat nummer gelet. Geen idee wat het betekent.

    Wat ik wel weet, is dat er ondanks dat de CP carters veel op elkaar lijken, er onderling verschil in zit.
    Zo wie zo zijn de oldtimers carters anders, maar ook de moderne carters verschillen.
    Ik had gietstukjes gemaakt om het carter dikker te maken rondom de spoelpoorten, maar die kon ik alleen gebruiken bij het carter waarop ik de afdruk gemaakt had.

    Misschien dat de nummers, het nummer van de gietmal, aangeven dat gebruikt is.
    Ik heb hier een elektrisch carter met het nummer 1 A
    IMG_0691

    Zoek het verschil:
    Screenshot_2020-05-28 Betekenis carter nummers 18B 20B 22B - Vespa-Ciao nl(1)

    Oplossing:
    Screenshot_2020-05-28 - Vespa-Ciao nl

    #797983

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Zou dat niet het nummer van de giet-matrijs kunnen zijn?

    #797985

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Zou dat niet het nummer van de giet-matrijs kunnen zijn?

    Ik denk om dat te bepalen, we onderzoek moeten doen naar alle nummers.
    Ik heb wel eens een topic langs zien komen over div nummers die aan de voorkant van het carter gegoten zijn.

    #798038

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ik heb op mijn snor contactpunten blok ook 20b staan, ik denk dat wat Mean-Machine zegt wel goed zou kunnen20b

    #798039

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik kan me voorstellen dat de fabrikant bij veel garantie-claims, van bijv gescheurde carters, graag wil weten waar het probleem zit. Als er veel claims binnenkomen van “20B”  dan weten ze waar ze moeten zoeken.

    #798050

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik ga even uitzoeken wie de fabrikant is, want ik heb hier een carter met een scheur liggen 😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.