Berini Ontstekings nok

Home Forums Techniek Elektrisch Berini Ontstekings nok

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Smitthers 6 days, 4 hours geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Smitthers
    Topic starter

Goedendag,

Van de week heb ik weer eens na lange tijd een nieuw project opgehaald, een mooie roze Grillo.
    Na wat standaard schoonmaak werk om hem lopend te krijgen wilde ik de CP’s checken. Daar kwam ik iets tegen wat ik nog niet eerder gezien had. Een CP blok omgebouwd naar elektrische ontsteking. Na wat speurwerk op dit forum kwam ik erachter dat het hier gaat om een Berini Ontsteking.
    Dit weer netjes allemaal in elkaar gezet en toen liep hij op remreiniger. Maar begon ook wat rare kling geluiden te maken. Omdat hij geen benzine aanzoog wilde ik toch maar de keerring gaan checken waar ik ook de oorzaak van de Kling vond. De krukas spie was overleden, en tevens was de keerring gefuseerd met de plastic Nok die bij de ontsteking hoort.
    Bij andere topics kwam ik vragen tegen of deze nok wel nodig was in de ontsteking.

Daarom na dit lange verhaal de vraag: is die plastic Nok essentieel in deze ontsteking? Of hoef ik geen nieuwe te zoeken.
    Of zou eventueel een standaard nok ook passen of is die misschien te hoog?

Mvg.
    Smitthers

Magnus01
    Bijdrager

Je kan een vespa nok er in zetten, reed ik zelf ook mee met een berini ontsteking.

FonS
    Bijdrager

Daarom na dit lange verhaal de vraag: is die plastic Nok essentieel in deze ontsteking?

Ik heb een stuk of 10 van deze ontstekingen gehad, nooit een nok erbij. Niet nodig dus.

Smitthers
    Topic starter

Thanks, hij doet het nu idd prima zonder nok erin.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.