GZ: Belgische bromklok met Vario

Home Forums Advertenties Onderdelen gezocht GZ: Belgische bromklok met Vario

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 8 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #776635

    Maikelino Malone
    Topic starter
    Berichten: 5

    hey allemaal,
    ik ben opzoek naar een Belgische bromklok met vario voor mijn vespa ciao snor, zodat ik de Malossi multivar kan laten monteren.

    Gr Maikel Tel: 0630164098

    #776678

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Standaard vario vertanding is te vinden in verschillende verhoudingen, van 1:10,5 tot 1:13. Malossi heeft een tandwielenset van 1:9.
    Er is ook ooit eens iets geprobeerd met een lange as die je in een bromklok kan bouwen, maar hoe het hier verder mee staat weet ik niet.

    Moraal van het verhaal, een bromklok van 1:7 ga je niet vinden voor een vario.

    #776871

    Maikelino Malone
    Topic starter
    Berichten: 5

    oke dus in andere woorden is het niet meer mogelijk om een belgische bromklok met vario te vinden 2dehands? want die man waar ik dat bij ga laten monteren zei dat ik via facebook met belge in contact moest proberen te komen die bijv een facebook pagina hebben over de vespa ciao. en dat die mensen misschien zo eentje voor mij konden uithalen.

    #776882

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    op marktplaats komen ze nog wel eens voorbij.
    heb er zelf ook een gekocht via iemand daar voor mijn super bravo.

    #776894

    Maikelino Malone
    Topic starter
    Berichten: 5

    dankjewel voor de tip!
    hoe benoemen ze dat op markplaats? ik heb er niet zoveel verstand van. want als ik belgische bromklok in typ vind ik niks. ik heb het al vaker geprobeerd te zoeken.

    #776898

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Varioset
    Varionaaf
    Achterklok met lange as
    Achterkoppeling
    voorvario
    variateur

    Dan moet je wel wat vinden..

    #776917

    Maikelino Malone
    Topic starter
    Berichten: 5

    Bedankt voor je reactie👍
    mijn vario set van malossi ligt al thuis.
    nu nog maar even wachten totdat ik die lange as kan vinden op markplaats!!

    #776934

    Maikelino Malone
    Topic starter
    Berichten: 5

    Hey allemaal,
    ik heb gehoord dat je een malossi asset nieuw kan kopen voor mun vespa ciao. klopt het dan als ik een normalen bromklok koop en dan die kleinere as eruit haal en die grotere ass erin zet dat ik dan de malossi vario kan monteren?
    Gr

    #776943

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Wellicht slim om eerst hier op het forum wat topics er op na te lezen. Weet wat je nodig hebt voor een vario-overbrenging t.o.v. een mono (brom of snor overbrenging). De Malossi tandwielset is namelijk ter vervanging voor in een varionaaf en past dus niet in een andere naaf. Mocht je er vervolgens niet uit komen kan je altijd je vragen stellen in de daarvoor bestemde secties hier op het forum.

    #777043

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Sluit me volledig aan bij Martino.. Hier nog een linkje om je op weg te helpen

    How to: Wat heb je nodig voor een vario?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.