This topic contains 549 reacties, has 79 deelnemers, and was last updated by barry 12 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
10 februari 2007 om 18:50 #270719
om een richting aan te geven π
10 februari 2007 om 19:03 #270720ja nou ik wil met sproeier 70 ook meer de richting aangeven. denk nou es effe logisch na 64 op een 70cc alu en 16mm? bespaar die man het erop en eraf halen van de sproeiertjes en begin meteen met 70.
10 februari 2007 om 19:05 #270721Ik heb paar pagina’s terug al gezegt kleinere sproeier,toen barry aan gaf dat hij een “bwoooap”geluid gaf,maar vaak hoor je dat verschil niet zo,ik dacht dus ook aan een kleinere sproeier.Ik denk dus ook dat die 64 of in ieder geval kleinere sproeier dan je geprobeerd heb een goede stap in de goede richting is;)
10 februari 2007 om 23:05 #270733Ik heb ze vanaf 43-tot 115.Een hele hoop dus,maar ga er zeker morgen eentje van 64 monteren & hopelijk zie ik verschil.Ik zie op het ogenblik door het bos,de bomen niet meer.
Maaaaaaaaaaar , de aanhouder wint nog steeds.11 februari 2007 om 19:37 #270750Ik ben vandaag de ganse dag bezig geweest.Vanaf 60 opgaand naar 115.Met de 85 reed hij best.Maar stationair niet af te stellen & bij elke start moet ik de choke gebruiken.Zelfs als de motor warm staat.
Dus ga ik beginnen aan een ganse nieuwe motor.Ik heb zojuist besteld:-Frees van Malossi.
-Speed-engine van polini.
-Zij-inlaat van Simonini.Ik vertrouw het zaakje van Eurocilindro niet meer namelijk.Dit is de éérste keer dat ik een motor niet goed krijg namelijk.
Ik wil de brommer rijdend hebben , al is het met een origineel blokje,wat ik nog liggen heb.
Dan kan ik eens rustig in de bank kijken,wat er misloopt,-en of er eventuele lekken zitten.
Nog dank aan Kenny die er zich gisteren over verdiept heeft,maar niet gelukt is.11 februari 2007 om 19:43 #270751Hmmm dat is spijtig!
Simonini heeft volgens mij een grotere krukasruimte, 74 ipv 70mm op andere blokken, ik neem aan dat dat op de zij-inlaat ook zo is? Is me niet helemaal duidelijk, maar dat zou niet erg handig zijn.
11 februari 2007 om 19:46 #270752Ik weet nog wel wat om te proberen of het aan de carburateur ligt of aan het blok !
Draai een adaptor zodat een 13.13 carburateur op je zij-inlaat kan, zet er een malossi power filter op en kijk of je hem af kunt stellen. Mocht dat niet zo zijn dan ligt het echt aan je zij-inlaat π
Heb je een bonus gekregen op je werk Barry? Alweer een speedengine π Zo’n dure malossi frees π en nog een zij-inlaat set π jmpb zal jou iig een fijne klant vinden;)
Ik hoop iig dat die simonini zij-inlaat niet te veel problemen op gaat leveren, het is eindelijk tijd dat jij weer rond kan crossen op die ciao π
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 februari 2007 om 19:55 #270754hmm vreemd dat je zoiets niet afgesteld krijgt.
Ik meen dat monstercitta ook 1 of 2 van die kitjes heeft gehad ? (zal hem even om zijn mening vragen)
Nu is wel mijn vraag waarom je nu weer een nieuwe speedengine besteld ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 februari 2007 om 20:10 #270755Ja vieze speedengines….. koop dan een reedvalve ofzo barry en maak er een homemade spruitstuk op zodat er een 19mm op past.
Wat zit er nu op die ciao dan :
– Zijninlaat met 19mm ?
– Volle wangen malossi
– 43mm eurocilindro
– Vario11 februari 2007 om 20:17 #270757Ik wil gewoon een nieuwe speed-engine,want dan hoef ik niet meer te vijlen – fresen.
De combinatie met de eurocilindro klopte van in het begin al niet.Ook krijg ik er geen 80cc in.Dus Arvid zijn oplossing met een schuurtol gaat niet lukken,omdat je dan van 1 carterhelft meer weghaalt & niet meer in het center zit.Zijn systeem werkt wel perfect , als je 2 gelijke delen hebt.Dus daarom heb ik die frees besteld.
Op het werk gaat het helemaal niet goed,omdat deze dreigt failliet te gaan & dat ik voor de maand januari nog steeds geen loon ontvangen heb.Misschien is dit het laatste wat ik besteld heb!!!!!!!Mijn huis,Sandra & zeker ChloΓ« mogen niets tekort komen.
Dus,als je even niets nieuw meer hoort van mij,weten jullie aan wat dit ligt.11 februari 2007 om 20:30 #270758
RebelDat is niet zon mooi nieuws barry,
Maar ik heb vertrouwen in je.Word zeker iets vets die brommer van je.
11 februari 2007 om 20:31 #270759maar Barry, zo ken ik je niet he! probeer gewoon eens met een 13/13, wat arvid zei. daar zit best wel eens wat in! welke sproeiers heeft u al gebruikt? dan probeert u eens de sproeier wat er net tussenin zit of afwijkt maar mogelijk lijkt. bijv. heeft u 104, 95 en 80 gebruikt, hetzelfde als ik. ik ga dus proberen een sproeiertje 88 iets in die buurt. omdat hij met 80 wel goed reed maar er echt niet het maximale uitkwam!
gewoon blijven proberen Barry.
11 februari 2007 om 21:40 #270763ik vet het een super vette brommer
waneer komen er meer fotos?:P
echtwaar toppie barry11 februari 2007 om 21:50 #270764hey barry zeer spijtig dat het niet gelukt is en geen dank voor het helpen π
11 februari 2007 om 22:00 #270765trouwens Barry. ik heb eigelijk precies hetzelfde als jou. sproeier 80 gaat ie best goed maar is het maximale niet uit te halen. sproeier 104/95 te groot of luchtfilter zuigt teveel lucht. maar ik geef het toch ook niet op. zet die K&N erop sproeiertje 90, met luchtschroef spelen, gasnaald spelen enz. en het zal werken! misschien nog wat van je wondermiddeltjes tussen de pakkingen of iets dergelijks.
desnoods kom ik met de trein naar u toe en stel ik hem zelf af maar die zij-inlaat moet werken!:no
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.