Auto wheelies en over toeren

Home Forums Techniek Vario Auto wheelies en over toeren

This topic contains 13 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by beunhaaz 12 years, 2 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #212502

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Hey mijn naam is Thijmen de Jong ik heb sinds pas een varioset met malossi voor vario gekocht. De Vario heeft 100mm schijven en een gele drukveer en volgens mij standaard trekveertjes en de rolletjes die bij de malossi variateur zaten. Mijn setup is als volgd:

    Electrische carters (volledig getuned daar joris van het forum)
    43mm creco cilinder
    bromkrukas getuned
    13/13 carb met malossi filter (sproeier weet ik niet meer)
    En natuurlijk de vario met malossi voor vario
    En een gianelli citypower (i.v.m. veel controles het is een snor)

    Het probleem is nu dus dat de brommer (ciao) gelijk een wheelie maakt en heel veel overtoeren maakt hoe kan ik dit oplossen, mischien door andere trekveertjes of rolletjes? Wat zou der anders moeten waardoor de brommer gewoon op snelheid komt? En sorry als ik dit topic in de verkeerde afdeling heb geplaatst.

    Grt Thijmen,

    #216972

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    even andere rolletjes erin. zwaarder dan zal het al een hoop schelen.

    #216973

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Okee bedankt ik heb alleen geen idee hoeveel gram rolletjes ik moet kopen iemand een idee? Of ben ik blind en lees ik er ergens over heen?
    Grt Thijmen,

    #216974

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Hoeveel grams rollen heb je nu? Want ik rij met zelfde setup maar dan met proma cc met 6.6 en moeten eignelijk nog ietsjes zwaardere in πŸ˜› maar te lui om het te doen.

    #216411

    k0enn
    Donateur
    Berichten: 231

    je hebt nu de std 4.9 erin zitten dit is veelste licht, je moet toch minimaal naar 7-8 gram gaan denk ik zo, dat scheelt een hele hoop,

    #216955

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Hey bedankt voor de hulp allemaal, ik was vandaag naar de brommerboer setje rollen van 7 gram gehaalt wat blijkt xd deze zaten er al in. Net nog even geweest (gelukkig is het koopavond) nu heb ik 8 en 9 gram rollen gehaalt en een nieuwe bougie ;p,Welke zal ik er als eerst in doen? De 8 of de 9 aangeziem het bij mij best lang duurt om de rolletjes te vervangen (a)

    #216956

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    welke vertanding heeft je achterklok?

    #216957

    (BSN)finish first

    ik heb ook 6,6gr rolletjes erin met mijn setup werk perfect πŸ˜€ 70cc dr had ik 6,3 dat zou dus eigenlijk genoeg gewicht

    denk ook dat je bij je vertanding moet gaan kijken

    #216958

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Jammer genoeg weet ik dit niet ik ga nu ff de 9 gram rollen proberen ik laat het het horen of het gelukt is.
    Grt Thijmen

    #216959

    TJOEP
    Donateur
    Berichten: 259

    Waarschijnlijk is gewoon je originele vertanding te licht…zwaardere rolletjes haalt je toerental dan wel omlaag, maar reduceert je acceleratie en verandert weinig aan je topsnelheid…

    #216325

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Het lukt niet en ik ga de set doorverkopen ik heb een rijdende brommer nodig voor mijn werk en dit schiet niet op, dus er kan een slotje op.
    Grt Thijmen,

    #216948

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Gooi er eerst eens een std. drukveer in.

    #216148

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    had ik ook! Heb je wel 13mm snaar? Volgens mij heb je nog een pouli-snaar! Ik had dit ook voor, en wilde zelf amper geloven dat het daaraan te wijten was πŸ˜‰

    #216951

    Thijmunnn
    Topic starter
    Berichten: 29

    Hey bedankt allemaal voor de hulp maar ik ga de set echt verkopen, ik heb nu weer me pouli er onder zitten en hij rijd weer top zonder al dat gedoe.
    En nee hoewel het wel typisch iets voor mij zou zijn xd er zat echt een vario snaar op deze kreeg ik namelijk bij de set die ik gekocht had.
    Grt Thijmen,

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.