This topic contains 2,720 reacties, has 190 deelnemers, and was last updated by ArvidW 1 year, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
11 januari 2008 om 19:18 #426622
FILMPIE :D!
Timo hij zal het wel gedaan hebben voor eerst de test , als het goed werkt 15mm snaar enzo.
11 januari 2008 om 19:18 #426623Voordelen ervan zijn dat hij een bromklok heeft en grotere schijven achter. Dus hij gaat harder maar verliest minder trekkracht. Reed dus nog best wel goed met standaard voorvario:) Nog niet echt goed afgesteld en met citypower en zijn verotte blokje toch nog 59.4 ofzo gehaald met malossi voorvario. Maarja zijn citta wilde niet zo goed meewerken (viel door t slechte weer ofzo elke keer uit en aangezien we em met een boormachine moesten starten schoot da niet zo op) dus t was nogal wa gekloot:P Maarjaa het werkt, Arvid kan heeel blij zijn!:D
11 januari 2008 om 19:26 #426624zeker wel goed nieuws ja, ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen op een snel blokje.
11 januari 2008 om 20:02 #426626TimoO_ :
maarruh, heb je er nu met orginele vario wat aan? want hij varieert nu toch nog altijd even veel als een normale vespa vario? nu heb je alleen maar het voordeel dat je een instelbare koppeling kan kopen.Het grote voordeel van de koppeling is dat hij veel meer variatiemogenheid heeft, dus waar de normale vespa koppeling stopt met varieren gaat mijne nog ff door (en de malossi vario kan dat als het goed is ook leveren)
Bij een vesp vario zie je nl nooit de snaar helemaal bovenin de vario liggen, gewoon omdat de achterkoppeling niet genoeg snaar kan leveren. Hopenlijk lost mijn koppeling dat op 🙂
Het is trouwens gewoon SNOR vertanding hoor Bart, 1:10.7 dus in princiepe ietsje zwaarder dan snor variovertanding.
Heb er idd 59.4 mee gereden, harder dan ik met 80 en 65 pully kon, toch wel grappig als je bedenkt dat we er gewoon maar wat rollen ingemikt hadden (7.7gr)
Foto’s:
Ziet er wel vetjes uit hè….. 😀 Bart bedankt voor het uitlenen van vario en snaar
Filmpjes ben ik mee bezig, komen eraan maar duurt ff ………
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 januari 2008 om 20:10 #426627maar hij varieert nu niet veel meer toch? ik denk dat als je er nog wallaro voorvario op kan fixen dat je er dan pas échtveel aangaat hebben.
maar 60 met een orginele setup is wel netjes inderdaad. het zal ook wel goed optrekken ofniet?
11 januari 2008 om 20:19 #426628Jawel hoor, hij kan nu veel meer varieren dan bij std koppeling. Nu kan de snaar (vanaf 105mm schijven) tot 52mm laag komen, terwijl een 90mm schijven koppeling vanaf 90mm maar naar 59mm kan gaan.
Dus kan de snaar hoger in de voorvario komen te liggen (totaan het randje van de malossi vario) dus kan ik hogere snelheden halen dan met een std achterkoppeling. Malossi voorvario komt met 90mm schijven ongeveer 75mm hoog, terwijl de snaar tot 90mm kan komen 🙂
60 is geen originele setup, wel een brakke setup: DR70evo versleten + uitgevijld carter + dichtgeslipte cittypower. Valt trouwens constant uit vanwege valse lucht (lekke keering) en klinkt alsof blok uit elkaar valt (Hè Bart :P)
Let op, in de eerste 2 delen zit tnektoeren setje erop met zo’n vreemd “schakelmoment” dus niet echt continue toerental…..
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 januari 2008 om 20:31 #426629Trekt ie al een beetje wheely’s arvid:P deed die van maikel wel:P met std voorvario std achtervario en ook dr70 haha
11 januari 2008 om 20:39 #426630Hé! Volgens mij ken ik die gast op die brommer haha:P En het lijkt idd net of ie elk moment uit elkaar kan vallen hahaha! Wat een wrak:D Dalijk met je goede cilinder en lekker snel uitlaatje gaat ie pas echt knalle:D
11 januari 2008 om 20:43 #426631Jij hebt tog zoon wheely filmpje is wel vet en de stangen van de ciao zijn ook vet:P
12 januari 2008 om 00:39 #426644ArvidW :
60 is geen originele setup, wel een brakke setup: DR70evo versleten + uitgevijld carter + dichtgeslipte cittypower. Valt trouwens constant uit vanwege valse lucht (lekke keering) en klinkt alsof blok uit elkaar valt (Hè Bart :P)wow, dat klinkt als muziek in mijn oren :lol
dat teknoetre setje klinkt hendig grappig 😀 mihieeeeeeeeeeeep beheum mieeeeeeeeeeep (moetje zelf een beetje laten overlopen)
14 januari 2008 om 09:07 #426700Jah, en die brakke setup ga ik vandaag vervangen voor heel iets snellers……..:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 januari 2008 om 12:52 #426701doe je die teknoetre binnekort weg ?
14 januari 2008 om 13:40 #426702Allebei de vario’s waren van mij en dat teknoetre setje is dus niet te koop;) Ga je vandaag je goede blokje eronder legge Arvid?:D
14 januari 2008 om 13:41 #426703ArvidW :
Jah, en die brakke setup ga ik vandaag vervangen voor heel iets snellers……..:DVERTEL =)
14 januari 2008 om 13:46 #426704
.-{2F4OV}-.Kben owk wel benieuwd
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.