Barn find Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barn find Ciao

This topic contains 26 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by LauDr 5 years, 1 month geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • 1
    #783753

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Mijn ciao is ook een px , bouwjaar 1982 . Heb gewoon geluk gehad dat ik voor een belachelijke lage prijs een c24 ciao kon kopen ( elektronisch en gelijkaardig aan mix maar dus zonder de mix functie . Heb daarvan voorlopig het blok gereviseerd en zit nu in de px . Enigste probleem dat je gaat hebben is dat je creatief gaat moeten zijn met de CDI die ook de Bobine is . Die past niet zomaar op het px frame

    #783945

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    @gratje Bedankt voor je reactie. Zo’n bus zit er bij mij inderdaad niet in. Dan zit er meer potentieel in mijn originele blokje dan ik dacht. ๐Ÿ™‚ Op termijn zou het sowieso mooi zijn om een contactpuntenblokje te bouwen. De inlaat van het donorblokje is helaas niet zo mooi bewerkt :-/


    @jens Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Heb thuis even een adapterplaatje gemaakt. Helaas nog niet kunnen passen omdat de Ciao niet thuis staat.
    IMG_20190209_184926


    Ondertussen heb ik de uitlaat ook even een opfrisbeurt gegeven en van een nieuwe laklaag voorzien. Best wel een groot contrast met het frame, dat toch wel wat roestplekjes heeft, maar ik had geen zin om deze onder mijn gat te laten uit roesten. En zeg nu zelf, van een mooie uitlaat wordt je toch vanzelf vrolijk? ๐Ÿ™‚
    IMG_20190203_195834ย ย IMG_20190212_171047


    Tot slot heb ik een bouwjaarattest aangevraagd bij de BFOV (Belgische Federatie Oude Voertuigen). Dit zou het ontbrekende gelijkvormigheidsattest moeten vervangen. Over een tweetal weken weet ik hier hopelijk meer over. ๐Ÿ™‚


    Wordt vervolgd…

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    1
    #783981

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Proper werk al ! Mijn elektronische blok komt van een c24 . Had wel een cilinderbegrenzing zodat normale cilinders niet pastten maar inlaat was standaard al groot . Soms beetje geluk hebben

    #784534

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Na enkele uren geknoei dat toch de “nieuwe” schommelarmen gemonteerd gekregen. Wat een geknoei…
    Het resultaat is wel zoals gehoopt.ย  ๐Ÿ™‚ Het voorwiel staat nu wel recht in de vork.
    IMG_20190218_150026ย  ย IMG_20190218_150017


    Zoals ik al eerder vermeldde is het donorblokje niet zo goed bewerkt, om niet te zeggen slecht… Op termijn zou ik graag het originele blokje reviseren en de inlaat zelf vergroten. Dan is de vraag natuurlijk of het resultaat beter zal zijn dan dit.ย  ๐Ÿ™„
    IMG_20190226_151723


    Nog even een fotootje van de cdi/bobine gemonteerd met het adapterplaatje. Het komt niet 100% uit zoals ik gehoopt had maar de zijkap kan er op dus ik ben content.
    IMG_20190226_172010


    Vandaag voor de laatste keer de tank gespoeld, met naft deze keer, en het blokje weer gemonteerd. Het blokje loopt proper zoals het op de mix deed alleen rijden zit er voorlopig niet in omdat de spaken van het achterwiel niet op spanning staan. De velg kan dus heen en weer bewegen.ย  ๐Ÿ˜ฅ
    Hopelijk krijg ik deze weer opgespannen…anders wordt het uitkijken naar een nieuwe velg.
    IMG_20190226_171910ย  ย IMG_20190226_172004
    Helaas past de leovince uitlaat niet met het tandwiel en al helemaal niet met de pedalen. Voetsteuntjes ipv de pedalen vindt ik perfect alleen kunnen deze er niet op zonder te trapas en dus ook het tandwiel… Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik denk er nu aan om het tandwiel van de trapas te slijpen maar vindt ik precies een beetje zonde.


    Dit weekend een afspraak gemaakt om een Vespa Bravo op te halen met een vario en een kickstartblok. “je vous met en premier sur ma liste” zei de verkoper. Een dag later had ie ‘m aan iemand anders verkocht… ๐Ÿ˜ฅ


    En ten slotte nog een update ivm de inschrijving. Mijn aanvraag is goedgekeurd door de BFOV. Dat betekent dat, als de post zijn werk doet, ik een van de dagen mijn papieren aan krijg. ๐Ÿ™‚


    Wordt vervolgd…

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    1
    #784539

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Leuk dat hij terug tot leven komt . Alleen als ik eerlijk mag zijn zou ik die inlaat niet zo vertrouwen . Is volgens mij een stuk afgebroken. ..

    #784542

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Leuk dat hij terug tot leven komt . Alleen als ik eerlijk mag zijn zou ik die inlaat niet zo vertrouwen . Is volgens mij een stuk afgebroken. ..

    Klopt inderdaad. Helaas…dat zie je niet meteen als je een brommer koopt. Vandaar dat ik op termijn het originele CP blokje wil reviseren en tunen. De vraag is natuurlijk of ik beter werk zal leveren dan dit.ย  ๐Ÿ˜›

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    1
    #784545

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Elektronisch vliegwiel is zwaarder dus normaal is de gasreactie wat beter van cp. Nadeel van cp is gewoon de puntjes/ condensator die meer onderhoud nodig hebben . Qua prestaties zou het zeker gelijk moeten zijn. Nu aan de andere kant als het rijd zonder problemen kan je het maar proberen en hopen dat het goed gaat

    #784576

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Elektronisch vliegwiel is zwaarder dus normaal is de gasreactie wat beter van cp. Nadeel van cp is gewoon de puntjes/ condensator die meer onderhoud nodig hebben . Qua prestaties zou het zeker gelijk moeten zijn. Nu aan de andere kant als het rijd zonder problemen kan je het maar proberen en hopen dat het goed gaat

    Jep,ย fingers crossed.ย  ๐Ÿ˜• Heb voorlopig geen beter alternatief.


    Vandaag de bus van de originele standaard een beetje recht getrokken. Omdat deze zodanig vervormd was heb ik deze ook tot 10mm uitgeboord voor de zijstandaard. Omdat het nog steeds niet paste heb ik dan ook maar de dikke laag poederlak(?) van de zijstandaard geschuurd en vervangen door een dunnere laag spuitlak.
    Uiteindelijk toch maar even de knoop doorgehakt en het tandwiel van de trapas geslepen zodat ciao weer op zich zelf recht staan.
    IMG_20190227_144148ย  ย IMG_20190227_144136
    IMG_20190227_182326_01ย  ย IMG_20190227_182340


    Dan ook maar meteen een poging gedaan om de spaken van het achterwiel aan te spannen. Aangezien de spaken erg dicht op elkaar staan en nogal dicht bij de velgrand kruisen was m’n spakenopspan-tool niet echt ideaal. Sommige spanners waren ook behoorlijk vastgeroest en in enkelen was geen beweging te krijgen.
    Helaas, zoals ik eigenlijk al vreesde, staat het achterwiel nu permanent paraplu… ๐Ÿ˜ฅ
    Na een eerste korte testrit “around the block” staat ook het voorwiel weer scheef… Aan de schommelarmen kan het nu toch niet meer liggen…
    Op zoek naar een nieuwe achtervelg dus…en wellicht ook een voornaaf. Mocht je deze op overschot hebben (al dan niet met een voorvelg bij) en er geen hoofdprijs voor wilt mag je ze steeds aanbieden.ย  ๐Ÿ˜†
    De andere optie zijn de 3-spaaks velgen van de ciao mix, hoewel ik dat eigenlijk niet als een permanente oplossing zie.


    Wordt ongetwijfeld vervolgd…

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #784580

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Heb hetzelfde voor gehad met mijn gespaakt wiel vooraan en de wielas / lagers moesten aangespannen worden. In het slechtste geval vervang je gewoon de lagers. Heb je een foto hoe hij op de zijdtandaard staat? Redelijk scheef of recht?

    #784588

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    @jens Mnmn das ook een mogelijke oorzaak, ik check het als ik even tijd heb. ๐Ÿ™‚
    De brommer staat vrij recht. Op het zicht zou ik schrik hebben dat hij omver valt maar hij staat opvallend stabiel. ๐Ÿ™‚ Het is niet heel goed te zien maar dit zijn de foto’s die ik heb.
    IMG_20190227_182300ย  ย IMG_20190227_182250

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #784716

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Yes yes, het is gelukt. De papieren zijn aangekomen. Leven de BFOV!!ย  ๐Ÿ˜€
    InkedIMG_20190228_123859_LI

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #784760

    LauDr
    Topic starter
    Berichten: 20

    Vandaag de spaakvelgen gewisseld voor de 3 spaaks velgen. Qua looks is het niet echt wat ik zou willen maar het valt me beter meer dan ik verwachtte. <foto’s volgen>
    Heb meteen het gespaakte voorwiel even bekeken. De lagers zaten praktisch helemaal vast en de as is niet helemaal recht meer, vandaar dat het wiel wellicht scheef stond.
    received_2527265600621099
    Met de rechte velgen eindelijk een deftige testrit kunnen doen. Best wel even wennen…geen achtervering en een mono overbrenging. Ik ben volgens m’n gps tot 55km/h gegaan, al voelde het best wel sneller. Mede door de grote hoeveelheid decibels waarschijnlijk. Ben eens benieuwt wat de topsnelheid is. Ik betwijfel wel op deze setup effectief 65-70 km/h haalt zoals de verkoper van de donor ciao mix beweerde.
    Bij het remmen met de voorrem merk ik wel nog dat het voorwiel scheef trekt… Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


    Wordt vervolgt…

    "broken" is a temporary thing.
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.