Alternatief plaatsing kenteken @ Ciao

Home Forums Techniek Framedelen Alternatief plaatsing kenteken @ Ciao

This topic contains 24 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by gileracitta.com 7 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #161321

    J3sp3R
    Topic starter
    Berichten: 754

    Dag,
    Ik vroeg me af of jullie een alternatief hadden verzonnen voor het plaatsen van een kenteken op je Ciao. Achter op dat spatbord vind ik zo lelijk. Kenteken aan de zijkant bevestigen met een buisje, maar dat mag weer niet zei me laatst iemand..
    Iemand ander alternatief? :pest

    #163284

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    ik dacht dat je m iig gewoon op je linkerzijkap mag doen toch?
    tenminste ben ik iig ook van plan, kan de politie m ook nog vanaf de weg zien ;):(

    #163285

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Colin heeft daar een waarschuwing voor gehad ze zeiden dat als hij de volgende keer hem nog aan de zijkant heeft hij een bekeuring zou krijgen

    #163286

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Boeie?

    Ik zie zó vaak motorfietsen(vooral custombikes) die ‘m ook aan de zijkant hebben hangen……

    Dikke l*l denk?

    Sowieso neem ik NIET! de langwerpige, maar de vierkante plaat……

    Ook op de Tiff, die vierkante is gewoon vééélll mooier…..

    Als je die lange neemt zie je in principe niet eens je achterlicht meer……:(

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #163287

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Op zo’n dunne ciao valt die vierkante wel heel erg op, dan zou ik toch voor de langwerpige gaan, en die min of meer als achterspatbord gebruiken(dan dat inbouw achterlicht in gebruik nemen, die rechthoekige).

    Trouwens, die vierkante vangt ook wel heel veel wind als je hem op de zijkant zet, dat wil je je eigen aerodynamica ook niet aandoen toch?

    Op mn bravo heb ik wel de vierkante, maar die zit ook niet op het achterspatbord.

    #163288

    Colin
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Ik heb 2 weke terug daar dikke zeik mee gehad, want ik had hem rechts bove me handmade en zag echt mooi uit.. zeker omdat ik ook geen spatbord heb.. maar ze hielde me aan en moest mee naar het politie bureau en daar kreeg ik een heel verhaal dat ik die daar moest weg hale vandaag want ze gave een waarschuwing op mien naam en als ze me dan morge bij school opwachte kreeg ik een bekeuring van 300 euro omdat het niet geteld word als kentekenplaat dus is het een uitstekendvoorwerp (niet breder dan me uitlaat zei ik, haha) , en dus niet geteld word als kentekenplaat en dus heb ik geen verzekering volgens hun en is alles niet verzekerd en ben ik flink de klos :O , boete 300 euro zeide hun.. ik ben ook nog altijd aan het denken voor een andere oplossing ik heb hem nu onder de lamp omdat ik geen spatbord heb maar dat is ook niks, jullie horen het wel als ik weer iets bed8t heb.. maar mensen kijk er mee uit want als je de verkeerde politie man tege komt heb je een flinke boete aan je broek hange, zal dit forum in de gate houde 😉


    wel nog oude foto want heb nu nieuwe bande erop;)

    #163289

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    ben maar blij idd.. hier hieft ieder1 altijd geluk. Allemaal waarschuwingen,, ik heb nog nooit een waarschuwing gehad maar meteen de hoofdprijs!

    #163290

    Colin
    Bijdrager
    Berichten: 480

    een Tip: altijd aan rechterkant plaatse anders krijg je nog meer zeik omdat de flitser je dan niet kan flitse

    #163309

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    goed mensen..

    ik ben naar de verkeerspolitie gegaan.. daar heb ik gevraagd op welke plekken men ze allemaal mag monteren.. zijn antwoord was dus:
    “als ik op de stoep sta en je rijd langs me, moet ik je kenteken kunnen zien”
    waarop ik reageerde:
    “oke, rechterkant zijkap mag dus wel?”
    toen mn grijze massa begon te werken verbeterde ik mezelf snel
    “ohnee.. want dan rij ik op de weg en zie je me kenteken niet”
    en zijn antwoord was:
    “klopt”
    mijne:
    “dus kan alleen op de achterkant”
    zijne:
    “heb je gelijk in”

    zeg der wel bij dat het een klootzak was aan wie ik het vroeg :boos
    maar dis dus zo ongeveer het antwoord op de vraag voor alternatieve plaatsen voor het kentekenplaat

    al ist niet t antwoord wat je wil volgens mij.. had het zelf ook liever anders gehoord

    #163310

    Cafy
    Bijdrager
    Berichten: 122

    @ iac

    haha hoe zit jij dan op je brommer als je je achterlicht kan zien:P 😉

    #163535

    Daan1977
    Bijdrager
    Berichten: 55

    Ik zit te tanken een beugel te maken en de plaat rechtonder het zadel te hangen. Zodra ik alles heb hangen maak ik wel een foto.

    #163536

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Ik heb op mn Si de langwerpige. Heb mn achterspatbord eraf gehaald en een metertje L-profiel alu gehaald van 1,5mm dik. Vier gaatjes in mn plaatje.

    Links een stukje alu aan mn frame gemaakt, rechts ook (wel eerst een beetje belgom aul eroverheen natuurlijk;)). Twee gaatjes in elk stukje geboord en mn kenteken erop. Hij hangt nu ongeveer 5cm onder mn achterlicht/bagagedrager en fungeert zo als spatbord:) Nix mis mee!

    PS ik heb gelezen dat je wél gaatjes mag boren in je plaat, de letters moeten altijd zichtbaar blijven evenals de gegrafeerde code en het hologram. Verder mag je er een gatekaas van maken:!

    http://www.ishetgeenplaatje.nl
    Mag ik een gat in de kentekenplaat boren om de plaat vast te zetten?

    In de wet staan geen bepalingen voor de manier van bevestigen van kentekenplaten. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf om de plaat vast te zetten. Bij de bevestiging moeten de kentekencijfers en –letters goed leesbaar blijven. Ook de zogeheten lamineercode – de gedrukte cijfercode in de linkereronderhoek – , het hologram, het keurmerk, de jaar/weekcode en de eventuele duplicaatcode moeten goed te lezen zijn. Het is dus wel toegestaan een of meerdere gaten in de kentekenplaat te boren.
    De RDW adviseert alle eigenaren/houders van een bromfietskenteken de (nieuwe) kentekenplaat goed vast te maken. Zo verklein je het risico op diefstal of vermissing van de kentekenplaat. Als de kentekenplaat of het kentekenbewijs gestolen wordt of op een andere manier vermist of zeer zwaar beschadigd wordt, dan moet de eigenaar een nieuwe set van het kentekenbewijs aanvragen en nieuwe kentekenplaat laten maken. Het nieuwe kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaat krijgen dan een hogere duplicaatcode.

    #163537

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    Jacky :
    ben maar blij idd.. hier hieft ieder1 altijd geluk. Allemaal waarschuwingen,, ik heb nog nooit een waarschuwing gehad maar meteen de hoofdprijs!

    niet t zielige kereltje uithangen he..
    werd ook meteen eerste keer met 120 euro naar huis gestuurd!

    #163538

    dOminatOr
    Bijdrager
    Berichten: 10

    He vespa si zet is een foto op het van hoe jij het heb gedaan want ik wil precies hetzelfde doen 😉

    #163577

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    dOminatOr :
    He vespa si zet is een foto op het van hoe jij het heb gedaan want ik wil precies hetzelfde doen 😉



    Hoop dat je eruit komt, is niet heel duidelijk zijn telefoon foto’s 😉 (camera is mee op vakantie met mn ouders:()

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.