Afgebroken olie nippel verwijderen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Afgebroken olie nippel verwijderen

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by piaggioSiMix 5 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #784955

    piaggioSiMix
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hoi,
    Heel oude vraag maar hopelijk krijg ik nog reactie…
    Mijn nippeltje is ook afgebroken maar ik krijg het afgebroken deel er niet uit:(
    Ik heb geprobeerd er een schroefje in te draaien en hem er zo uit te trekken maar hij zit muurvast, weet iemand mischien hoe ik hem er alsnog uit krijg?

    Groetjes Levi

    #784991

    Rick.
    Bijdrager
    Berichten: 30

    Heb je al geprobeerd om hem eerst goed heet te stoken? Doe schroef, heb je daarvoor eerst draad getapt? Dan zit hij vaster in de nippel. Eventueel de bankschroef en hamer slim gebruiken

    #785032

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Je moet inderdaad je carter op dat punt flink heet maken, dan kan je met (wat zacht geweld) de nippel er uit trekken

    #785223

    piaggioSiMix
    Topic starter
    Berichten: 7

    Ik heb hem flink heet gestookt maar het probleem is meer dat ik er geen grip op kan krijgen

    #785224

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Al eens geprobeerd met een griptang? Eventueel in combinatie met hefboomwerking?

    #785225

    piaggioSiMix
    Topic starter
    Berichten: 7

    Haha nee,
    Hij is afgebroken dus ik kan m niet beetpakken vandaar dat ik er een schroef in heb gedraaid maar het nippeltje is te zacht waardoor hij stript als ik er kracht op zet.

    #785226

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Nou dat lijkt mij einde oefening.
    Gaatje dicht maken en mix tanken :mrgreen:

    #785258

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Het hele nippel is afgebroken, dus er zit alleen nog een stukje ‘buis’ in je carter?

    In dat geval zou ik het nippel gewoon uitboren (of met de Dremel). Klein beginnen en steeds een iets groter boortje pakken. Op een gegeven moment zal het messing zo dun zijn dat je het kan vervormen > naar binnen vouwen > eruit trekken.
    Zo boor je ook niet in het aluminium en blijft de passing in het carter goed.

    Maak anders even een foto als het nog niet is gelukt.

    #785349

    piaggioSiMix
    Topic starter
    Berichten: 7

    Tis me eindelijk gelukt na veel beschadigingen.
    Met behulp van de ouderwetse hamer en een hele scherpe bijtel. 😉

    Bedankt voor alle reacties.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.