Advies voor bromblok op snorfiets

Home Forums Techniek Opvoeren Advies voor bromblok op snorfiets

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Menke0908 3 years, 8 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #800782

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo,
    Ik heb een vespa ciao Mix 2001, zonder mixtank.
    Nu heb ik deze van iemand overgenomen die dacht dat hij standaard was.

    Nu blijkt dat er ook een SHA 13/13 carburateur op zit, en bij aankoop zag ik al een malossi luchtfilter zitten. Deze kan ik met iemand ruilen voor een 12/10 Carburateur, en een bromfilter.
    Nu heb ik mijn inlaat nagemeten en is het gebleken dat het 10mm is. Zitten een paar kleine beschadigingen in, maar ik ga er vanuit dat het niet uitgeboord is en dat het een bromblok is. Dit komt dan perfect uit met de maat van de carburateur.

    Nu werkt mijn achterrem niet optimaal en zit ik er aan te denken om er een bromklok in te doen. Ik heb nu gemeten dat het een snorklok is, 1:11.

    Nu vraag ik me af wat dan mijn snelheid gaat worden want ik wil niet dat mn rijbewijs wordt afgenomen.

    tecno citypower, die ik mogelijk wil vervangen voor standaard uitlaat of andere normale uitlaat.
    12/10 carburateur met bromfilter
    originele trekveertjes
    83 pouli, dus standaard maat.
    bromklok

    Nu kan ik dan natuurlijk een grotere pouli nemen op de top snelheid te drukken. Maar ik wil niet dat hij hoog in toeren gaat. Want met deze overbrenging gaat ie heel erg in hoge toren, als ik op top rijdt zelfs heel erg storend!

    Bedankt voor jullie reacties alvast.
    Groet,
    Koen

    #800794

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Ik denk dat je met de snelheid al snel richting de 45/50 km/h zal gaan. Aangezien je hem compleet naar bromfiets specificaties ombouwt. Met een zelfs nog iets kleiner poelie als origineel. Brom zit dacht ik rond de 90. Je toerental zal wel meevallen met een dun pijpje en kleine carburateur. Ik zou misschien zelfs een 95 poelie erop zetten dat is maximaal voor je ciao zonder je frame aan te passen. Of je maakt je remmen in orde en probeert het eerst eens met die 12/10 carburateur en dunne pijp op de klok die je nu hebt. Je snelheid en maximale toerental zal dan omlaag gaan en misschien al goed rijden.

    #800795

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Dacht hier zelf ook al ongeveer aan.

    Maar vraag het altijd liever eerst na voor zomaar wat te kopen, en het dan niet werkt.

    Is dan weer zonde van het geld.

    Kan de 12/10 carb sha. Uitlaat std en bromfilter ruilen voor mn roestige uitlaat, malossi luchtfilter en 13/13

    allen de rem nog maken en kllaar!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.