Achterwiellagerplaat

Home Forums Techniek Framedelen Achterwiellagerplaat

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Shark 1 year, 9 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #805111

    skib
    Topic starter
    Berichten: 87

    Beste Forumleden,

    Kan iemand mij vertellen of er een ring tussen het achterwiel en de race achterwiellagerplaat (Moparts) moet? Bij het vervangen van de standaard lagerplaat kwam er bij mijn ene citta wel een ring achter vandaan en bij mijn andere niet.

    Ik hoor graag van jullie.

    Met vriendelijke groet,
    Brady

    #805112

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ik had tussen mijn Si achterwiel en de lagerplaat een ring zitten.
    Zonder die ring paste de Moparts lagerplaat niet.
    Ik zou even passen als ik jou was. Maar als er een ring achter zit zou ik die ook weer terug plaatsen.

    #805147

    skib
    Topic starter
    Berichten: 87

    Okee top. Dan plaatsen we gewoon de ring erachter. Bedankt voor de info!

    #805453

    skib
    Topic starter
    Berichten: 87

    Toch nog even terugkomend op deze topic. Gisteren contact gehad met Frederick van Moparts. Hij gaf aan dat de lagerplaat is ontworpen om zonder ring gemonteerd te worden. Mijn vraag ging over een citta, maar verwacht dat het voor een Ciao of Si niet anders is.

    #805454

    Spotkip
    Bijdrager
    Berichten: 99

    Mee eens, ik rijd een Si met moparts lagerplaat zonder ring.

    #816327

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Even een vraagje hierover. Ik heb dus ook zo’n lagerplaat gemonteerd, maar nu bij plaatsing van het wiel zit het wiel toch een tikje scheef, of niet gecentreerd. De enige invloed op de stand van het wiel, bij een ideaal rechte brug en wiel, is het lager. Nu weet ik het niet zeker, maar het leek erop dat het lager ook andersom gemonteerd kan worden? En bovendien ga ik ervan uit dat de lagerplaat gewoon de exact juist geometrie heeft, m.a.w. dat het niet aan de lagerplaat ligt. Zit ie zo goed?:lager
    niet recht

    #816330

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Zit ie scheef?
    Of recht maar uit het midden?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #816331

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Ha Wim, lastig te zeggen… ik heb de brug en de schokdempers als referentiepunt. Ik zou zeggen tikje scheef en iets uit het midden. Ik denk dat ik het gewoon zo laat. Er loopt niks aan, dus het is vooral esthetisch.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.