achterwiel naaf blijft hangen na revisie

Home Forums Algemeen Website achterwiel naaf blijft hangen na revisie

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Drew 4 years, 10 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #786881

    Drew
    Topic starter
    Berichten: 2

    goedendag beste leden,

    ik heb sinds een week nieuwe velgen voor mijn ciao alleen na overzetten van mijn achter klok had ik het idee om een rivisie te doen, alleen nu als ik de bouten aan draai wil die niet meer draaien.
    wie o wie kan me helpen dit probleem op te lossen of hoort dit?

    TheDutchVPC
    Beste antwoord
    #786883

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Welkom op het forum Andy :thumb

    Allereerst moet je je bedenken dat de keerringen, als je ze niet invet behoorlijk zwaar kunnen draaien.
    Maar ik ga er van uit dat het bij jouw zwaarder draait dan de weerstand van de keerringen en dat de boel vast klemt.
    Heb je er nieuwe lagers in gezet, dan kan het zijn dat je ze te ver naar binnen gedrukt hebt.
    Elke as hoort een beetje speling te hebben. Tik ze weer een beetje naar buiten.

    Zit alles van binnen goed? Is dan de 2e vraag.
    Je kan niet heel veel fout doen, maar kijk altijd goed of op elke as aan het uiteinde 1 ring zit.

    Zorg er voor dat je alles gemonteerd hebt met montage vet er tussen, of goed vet is van olie.
    (dat is een goede gewoonte, maar geen garantie dat hij niet vast komt te zitten)

    Het “vastzitten” gebeurt meestal op het laatste moment. Het helpt dan om tijdens het aandraaien van de boutjes aan de assen te draaien. Je hoort dan meestal een klik en als hij dan goed draait, dan zet je de boel vast.
    Dus ook al zit alles goed zit, wil hij op het laatst wel eens klemmen.

    2
    #786921

    Drew
    Topic starter
    Berichten: 2

    ik heb alles nagekeken en toen ik de ringen na ging tellen bleken er 2 op elkaar te zitten op de 2e vertanding…. is er nu af en alles opgelost heel erg bedankt voor het mee denken zevenergie

    TheDutchVPC
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.