Achterwiel naaf

Home Forums Techniek Opvoeren Achterwiel naaf

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 4 years, 11 months geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #786784

    Marcel78
    Topic starter
    Berichten: 16

    Ik heb een vraag over het opvoeren van een snor
    hoe zit het met de achterklok in het achterwiel.welke snelheden kan deze hebben??.ik kan er wel grotere cilinders en dikke carburateurs met snelle uitlaatjes op zetten maar als het naaftechnisch niet kan zal het anders moeten.tips zijn welkom om mijn snor rond de 60/70 kmh te laten lopen😃

    alvast bedankt!!!

    #786785

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Puur naaf technisch gesproken, is een snorklok duurzamer dan een bromklok omdat er minder grote krachten op de tandwielen komen te staan door de groter overbrenging verhoudingen en omdat de lagers op de primaire as verder uit elkaar staan.   Een brom klok heeft een beter overbrengsverhouding voor de snelheden die jij aan geeft en hij heeft minder tandwielen en lagers waar door het rendement van een brom klok hoger is.
    Immers er is minder wrijving.
    Er zijn meer opties zoals een belgenkoppling en een kleine poelie achter.
    Er is ook vario deze hebben een snorklok overbrenginsverhouding en kunnen dus heel snel optrekken.
    Zeker als de de de koppling zo afstelt dat hij aangrijpt  in de powerband van je setup en je de juist rollen gebruikt in de vario.

    Zonder een goede setup ga je de gewenste snelheid met storm mee, bergaf, cafe in zicht, of wat voor klok dan ook, niet halen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.