Achterspatbord inkorten

Home Forums Techniek Framedelen Achterspatbord inkorten

This topic contains 8 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Edjuh 14 years, 2 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

ciaoracer
    Topic starter

Hallo,

Hoe kan ik mijn achterspatbord fatsoenlijk inkorten?
    Is dit trouwens legaal?

Monstercitta
    Bijdrager

Gewoon netjes afteken tot waar je hem wilt afkorten slijptel erbij of ijzerzaag maar slijptel gaat sneller als je handig bent kla is kees. Of het legaal is weet niet

Ciaofrank
    Bijdrager

ik denk niet dat het 100% legaal is omdat je lampen dan niet meer op de “juiste” plek zitten, maar in de praktijk zullen ze je hier nooit voor beboeten, als je maar wel licht heb natuurlijk ๐Ÿ˜‰

ikzelf heb het met een ijzerzaag gedaan, voor het mooie moet je dan het laatste stukje (waar je heb gezaagt) even naar binnen vouwen/slaan omdat dat bij alle randen is gedaan bij een vespa achterspatbord

Je verliest ook stevigheid omdat de stangetjes die je spatbord op ze plaats houden er waarschijnlijk niet meer aanpassen (omdat je dat deel van het spatbord dan weggezaagt hebt) ikzelf heb ze afgekort en wat hoger geplaatst, zodat ze wel gemonteerd konden worden

ook moet je opassen, want hoe korter je spatbord… hoe meer bagger je op je rug krijgt bij nat wegdek ๐Ÿ˜‰

suc6

Blue Magic
    Bijdrager

als je het mooi wil doen zouk er er zo’s spatflapje opzetten wat je ook op je voorspatbord hebt zitten:thumb๐Ÿ˜€

FonS
    Bijdrager

legaal… ligt er volgens mij ook aan hoeveel dat je er af haalt.
    vriend van me rijd een aerox, zonder achterspatbord en daar heeft ie eens een boete voor gehad, was iets over veiligheid. dat je ook steentjes opgooit enzo

en je achterlicht kun je zo ene kopen dat je licht in je bagagedrager zit, heb ik ook ๐Ÿ˜‰

Ties
    Bijdrager

niet legaal!!

staat namelijk in dat een achterspatbord voorzien moet zijn van WIT gedeelte, waarin zich het licht en dergelijken bevindt, ben er namelijk eens op aangesproken door meneer agent, overigens geen boete, alleen waarschuwing

Edjuh
    Bijdrager

Ties :
    niet legaal!!

staat namelijk in dat een achterspatbord voorzien moet zijn van WIT gedeelte, waarin zich het licht en dergelijken bevindt, ben er namelijk eens op aangesproken door meneer agent, overigens geen boete, alleen waarschuwing

Die agent leeft zeker nog in de jaren 60? Hoeveel brommers zijn er standaard wel niet zonder wit achterspatbord? Dan zouden die allemaal illegaal zijn?

FonS
    Bijdrager

inderdaad dat wit is allang afgeschaft….
    maar zonder spatbord mag je dus niet rijden, ik weet niet of ze er een probleem van gaan maken als er een redelijk klein stukje vanaf is..

edit: trouwens dat witte vlak zie je niks meer van met zo’n nieuw kenteken ๐Ÿ˜›

Edjuh
    Bijdrager

Kenteken is zelf natuurlijk een dikke reflector, ik neem aan dat dat witte stuk(wat ik trouwens nog op mn bravo heb:) ) daar vroeger ook voor was.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.