Achternaaf pakking lekt

Home Forums Algemeen Website Achternaaf pakking lekt

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Klaa$vaaK 5 years, 1 month geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #783778

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo forumleden,

    Ik heb een achternaaf pakking besteld voor mijn Citta. Gisteravond heb ik alles vetvrij gemaakt en alle oude pakking verwijderd. Daarna de pakking netjes op zijn plaats gemonteerd en via de vulnippel de boel gevuld.

    Vanochtend toen ik bij mijn Citta ging kijken zag ik dat hij aan de onderkant, tja niet aan het druppelen maar toch een heel klein beetje lekt/zweet.

    Wat zijn jullie ervaringen met die standaard pakkingen? Hebben jullie hier nooit last mee gehad? Zou het misschien een idee zijn om zelf een pakking te knippen en dan een wat dikkere variant te nemen?

    Alvast bedankt!

    Groeten Klaa$vaaK

    #783780

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hallo Klaa$vaaK
    Welkom op het forum.

    Ik gebruik nooit die licht bruine, die vind ik te dun.
    Maar de pakking is de oorzaak niet. Waarschijnlijk is de deksel of het klokhuis iets vervormd.

    Het is een idee om zelf een dikkere pakking te knippen, maar wat een gedoe. 🙄
    Ik zou gewoon die groene pakking bij jmpb bestellen en ook wat vloeibare pakking gebruiken, dat doe ik al jaren en nooit enig probleem.

    Ook plaats ik altijd nieuwe keerringen.
    De keerring van de hoofd as is meestal in gesleten in de as. (zo,n  glimmend groefje)
    Ik plaats die kering zo, dat hij niet in dat groefje loopt.

    #783784

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    @zevenenergie: Bedankt voor je bericht!

    Ik heb die blauwe/paarse gebruikt, inderdaad ben ook geen fan van die bruine. Ik heb een complete revisie gedaan hij lekt ook echt alleen aan de onderkant van de pakking.

    Ja wat een gedoe is dat inderdaad maar dacht dat je beter niet en vloeibaar en vast moest gebruiken, maar een combi van vloeibaar en die groene pakking wordt het dan. Ik wil van dat probleem af want het loopt vanuit daar zo je rem in ;-).

    Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de gang.

    Ik laat nog even weten of het gelukt is!

    #783913

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Bekend probleem, de remake pakking is inderdaad niet zo heel best en ik doe er altijd extra vloeibare pakking bij. Dit lost de lekproblemen bij mij in ieder geval goed op.

    1
    #784030

    Klaa$vaaK
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo! Ik zou nog even laten weten of het gelukt was.

    Inderdaad, beide kanten ingesmeerd met vloeibare pakking en de papieren pakking ertussen.

    Had heel weinig gebruikt maar het piepte er alsnog uit ;-). Maar goed, hij lekt niet meer en het is nu top! Bedankt voor de tips mensen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.